REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 317

KOMUNIKAT NR 307
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2139/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 4 października 2015 r. na spadochronie Pilot 150, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Skoczek uczestniczył w skoku na zadanie RW-11. Skok formacji został wykonany z wysokości 4000 m. Po rozejściu się formacji skoczek otworzył spadochron na wysokości około 750 m. Po otwarciu stwierdził, że wystąpiło splątanie linek grupy „A” i „B” z prawej strony czaszy, niesymetryczne napełnienie czaszy oraz kilkukrotne skręcenie linek. Skoczek przystąpił do wykonania procedury awaryjnej – wyczepił czaszę główną i otworzył spadochron zapasowy. Wylądował na użytkowej części lądowiska.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Błąd popełniony podczas układania spadochronu do skoku, polegający na pozostawieniu zbyt dużej długości linek biegnących od prawych taśm nośnych.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Zwrócono uwagę na newralgiczne elementy procedury układania oraz bieżącą ocenę stanu technicznego spadochronu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-08
  • Data wejścia w życie: 2017-03-08
  • Data obowiązywania: 2017-03-08
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA