REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 328

KOMUNIKAT NR 318
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 499/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 kwietnia 2015 r. na samolocie Bombardier Canadair CL-300, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas wznoszenia po starcie i wykonywania AFTER TAKE OFF CHECKLIST pojawił się komunikat PROX SYS FAULT (non-normal-cyan-message). Po wykonaniu AFTER TAKE OFF CHECKLIST załoga wykonała PROX SYS FAULT Msg CHECKLIST (QRH-II NNA-11-1). Wszystkie wskaźniki podwozia wskazywały, że jest ono schowane – ww. lista kontrolna nie wymagała dodatkowych czynności związanych z pojawieniem się PROX SYS FAULT Msg. Załoga poprosiła o zatrzymanie wznoszenia na FL380 i holding, skontaktowała się z Blue Jet i po konsultacjach z działem techniki podjęła decyzję o powrocie do EPWA, zgłaszając następnie ten zamiar ATC wraz z informacją, że nie jest to sytuacja awaryjna. Lądowanie odbyło się bez problemów. Służby techniczne stwierdziły uszkodzony PSEU (Proximity Sensor Electronic Unit) – czujnik zbliżeniowy, który wymieniono. Usterka nie powtórzyła się.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Uszkodzenie PSEU (Proximity Sensor Electronic Unit) – czujnika zbliżeniowego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-08
  • Data wejścia w życie: 2017-03-08
  • Data obowiązywania: 2017-03-08
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA