REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 349

KOMUNIKAT NR 339
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1054/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 14 czerwca 2015 r. na samolocie Beechcraft H 750, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, zwaną dalej „PKBWL” do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Po starcie z LFMN, po schowaniu podwozia zapaliły się kontrolki SQUAT, STALL IDENT, FDR FAULT. Załoga dostała zgodę na wznoszenie do poziomu 160. Na poziomie 60 stwierdziła brak hermetyzacji kabiny i poprosiła o zatrzymanie wznoszenia na poziomie 100 FL. Przed osiągnięciem poziomu 100 FL zapaliła się kontrolka CABIN ALT. Załoga poprosiła o zniżanie i holding. Otrzymała wektory i zniżanie do 4000 fit, po czym holding nad punktem NERAS, gdzie w ciągu 20 min. wypaliła paliwo do osiągnięcia dopuszczalnej masy samolotu do lądowania. Podejście i lądowanie bez problemów na DS 04. Nadzór nad badaniem incydentu zakończono 12 października 2015 r. przyjmując na podstawie zgłoszenia, że prawdopodobną przyczyną braku hermetyzacji było uszkodzenie jednego z przełączników „WEIGHT ON WHEEL”. 7 czerwca 2016 r. użytkownik przesłał do PKBWL raport zbadania, który zawierał dodatkowe informacje mające wpływ na wskazaną już przyczynę incydentu.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną braku hermetyzacji było złe uziemienie skrzynki przekaźników.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-08
  • Data wejścia w życie: 2017-03-08
  • Data obowiązywania: 2017-03-08
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA