REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 350

KOMUNIKAT NR 340
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1085/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 16 czerwca 2015 r. na samolotach Pipistrel Virus 912 Samolot F-16 (x2), klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik ludzki"
w grupie przyczynowej: "H2 – Brak kwalifikacji".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Zgodnie z treścią zdarzenia lotniczego przesłanego przez wojskowy organ kontroli ruchu lotniczego, w trakcie lotów dwóch samolotów wojskowych F-16 w przestrzeni TMA lotniska EPLK znalazł się samolot ultralekki Pipistrel Virus 912. Według kontrolera ruchu lotniczego APP EPLK pilot samolotu ultralekkiego nie koordynował warunków wlotu w rejon kontrolowany lotniska.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Prawdopodobną przyczyną zaistnienia zdarzenia lotniczego było niewłaściwe przygotowanie pilota samolotu ultralekkiego Pipstrel Virus 912 do lotu w zakresie wiedzy o aktywnych elementach przestrzeni powietrznej występujących na trasie planowanego lotu oraz brak zgody służb kontroli ruchu lotniczego na wlot w przestrzeń powietrzną TMA lotniska EPLK.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-08
  • Data wejścia w życie: 2017-03-08
  • Data obowiązywania: 2017-03-08
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA