REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 352

KOMUNIKAT NR 342
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1094/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 21 maja 2015 r. na samolocie ultralekkim FK-14 Polaris, klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik techniczny"
w grupie przyczynowej: "T4 – Układy sterowania".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas lotu pilot stwierdził nietypowe drgania silnika w trakcie operowania dźwignią gazu w zakresie wysokich obrotów. W ocenie pilota drgania nie były duże, ale na tyle niepokojące, że postanowił wrócić na macierzyste lądowisko Chrcynno. Samolot wylądował bez problemów. W trakcie przeglądu stwierdzono niejednakowe wysuwanie się linek gazu, co przekładało się na nierówne otwieranie się przepustnic w gaźnikach i prowadziło do drgań silnika. Przyczyną niejednakowego wysuwania się linek było uszkodzenie (przegrzanie) jednej z nich z powodu poprowadzenia jej zbyt blisko tłumika. Linki zostały wymienione oraz dodatkowo zastosowano osłonę termiczną chroniącą linki przed nagrzewaniem się od tłumika.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Uszkodzenie jednej z linek sterowania przepustnicą gaźnika, co prowadziło do drgań silnika w trakcie lotu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-08
  • Data wejścia w życie: 2017-03-08
  • Data obowiązywania: 2017-03-08
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA