REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 463

KOMUNIKAT NR 445
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1540/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 28 lipca 2015 r., na samolocie Boeing 787-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: "T5 – Uszkodzenie konstrukcji".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas lotu wyczuwalna była lekka wibracja w kokpicie i przedniej części kabiny pasażerskiej. Pilot zmniejszył prędkość z Mach 0,845 do Mach 0,810 i wibracja ustała. Wskazania pracy silników były prawidłowe. Po lądowaniu służby techniczne wykonywały przegląd według instrukcji IAC DMC = B787-A-05-51-38-00A-A RAF, wykrywając zniszczony (ukręcony) wał napędowy pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) z samolotu i złożył raport GSR. W ocenie kapitana nie było zagrożenia bezpieczeństwa lotu i dlatego raport ASR nie został złożony. Jest to drugi przypadek ukręcenia wału napędowego pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) stwierdzony na samolocie Boeing 787 w PLL „LOT".

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zniszczenie wału napędowego pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) z samolotu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-21
  • Data wejścia w życie: 2017-03-21
  • Data obowiązywania: 2017-03-21
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA