REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 11

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ1)

z dnia 18 marca 2024 r.

w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie Instytutu Rozwoju Miast i Regionów

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2022 r. poz. 498 oraz z 2023 r. poz. 1672 ) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W statucie Instytutu Rozwoju Miast i Regionów, zatwierdzonym zarządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 13 czerwca 2019 r. w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Rozwoju Miast i Regionów (Dz. Urz. Min. Inw. i Roz. poz. 21), zmienionym zarządzeniem Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia z dnia 20 kwietnia 2021 r. w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie Instytutu Rozwoju Miast i Regionów (Dz. Urz. Min. Fin., Fun. i Pol. Reg. poz. 52) zatwierdza się następujące zmiany:

1) § 3 otrzymuje brzmienie:

„§ 3 Strukturę organizacyjną Instytutu, odpowiadającą przedmiotowi i zakresowi jego działania oraz tryb pracy jego komórek organizacyjnych określa regulamin organizacyjny ustalony przez dyrektora, po zasięgnięciu opinii rady naukowej oraz zakładowych organizacji związkowych.”;

2) tytuł Rozdziału III otrzymuje brzmienie: „Organy instytutu oraz ich tryb pracy”;

3) w § 6 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Wykonując przypisane w ustawie i statucie kompetencje i zadania dyrektor rozpatruje sprawy i podejmuje rozstrzygnięcia w formie zarządzeń, dyspozycji, decyzji, adnotacji lub parafki.”;

4) w § 7:

a) w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) pracownicy naukowi i badawczo-techniczni Instytutu w liczbie 6 osób, w tym:

a) 2 osoby posiadające stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury powołania rady naukowej,

b) 2 osoby będące pracownikami naukowymi Instytutu nie posiadające stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego,

c) 2 osoby będące pracownikami badawczo-technicznymi;”;

b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Jeżeli liczba pracowników spełniających wymagania określone w ust. 2 pkt 1 lit. a:

1) przekracza liczbę należnych im miejsc w radzie naukowej - przeprowadza się wybory, o których mowa w ust. 5;

2) jest mniejsza niż liczba należnych im miejsc w radzie naukowej - wówczas nieobsadzone miejsca w radzie naukowej przechodzą do grupy pracowników naukowych Instytutu, o których mowa w ust 2 pkt 1 lit b.”;

5) § 8 otrzymuje brzmienie:

„1. Przewodniczący rady naukowej kieruje pracami rady naukowej oraz sprawuje pieczę nad prawidłowym tokiem pracy rady naukowej. W razie nieobecności przewodniczącego rady naukowej lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków w radzie, funkcję tę sprawuje jego zastępca. W skład rady naukowej wchodzi również sekretarz rady naukowej.

2. Posiedzenia rady naukowej odbywają się nie rzadziej niż trzy razy w roku.

3. Posiedzenia rady naukowej zwołuje jej przewodniczący:

1) w miarę napływu spraw wymienionych w art. 29 ustawy, mając na względzie ich sprawne procedowanie;

2) na wniosek dyrektora Instytutu;

3) na wniosek co najmniej 1/3 liczby członków rady naukowej.

4. Porządek posiedzeń rady naukowej ustala jej przewodniczący w porozumieniu z dyrektorem Instytutu.

5. Zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia rady naukowej wysyła sekretarz rady naukowej z podaniem miejsca, terminu i proponowanego porządku dziennego obrad. Zawiadomienie powinno być dostarczone członkom rady naukowej co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. Do zawiadomienia powinny być dołączone materiały umożliwiające przygotowanie się do obrad.

6. Posiedzenia rady naukowej prowadzi przewodniczący rady naukowej lub jego zastępca.

7. Protokół z posiedzenia rady naukowej sporządza sekretarz rady naukowej. Projekt protokołu jest rozsyłany do członków rady naukowej i przyjmowany przez radę naukową na następnym posiedzeniu. Przyjęty protokół podpisuje przewodniczący rady naukowej lub jego zastępca.

8. Rada naukowa podejmuje decyzje w formie uchwał w głosowaniu jawnym. Głosowanie tajne przeprowadza się w sprawach wskazanych w ustawie, sprawach osobowych lub na wniosek członka rady naukowej.

9. Dla ważności uchwały rady naukowej niezbędny jest udział w głosowaniu co najmniej połowy członków rady naukowej uprawnionych do głosowania.

10. Uchwały rady naukowej podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych członków rady naukowej z wyjątkiem uchwały o przyjęciu regulaminu rady naukowej lub jego zmianie. Do podjęcia tej uchwały wymagana jest większość 2/3 członków rady naukowej.

11. Uchwały rady naukowej dotyczące opiniowania kwalifikacji osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo-technicznych oraz dokonywanie okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników oraz opiniowanie wniosków o przyznawanie stypendiów naukowych podejmowane są w głosowaniu tajnym. Uprawnieni do głosowania są członkowie rady naukowej posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy.

12. Uchwały rady naukowej dotyczące opiniowania kandydatów na stanowiska: zastępcy dyrektora do spraw naukowych, sekretarza naukowego oraz kierowników komórek organizacyjnych wskazanych w regulaminie organizacyjnym, odpowiedzialnych za prowadzenie badań naukowych podejmowane są w głosowaniu tajnym.

13. Członek rady naukowej może brać udział w posiedzeniach przy użyciu technik wideokonferencji.

14. Uchwały rady naukowej podejmuje się na posiedzeniach. Decyzją przewodniczącego, uchwały mogą być podejmowane w trybie obiegowym za pośrednictwem poczty elektronicznej.

15. Kierując projekt uchwały do rozpatrzenia w trybie obiegowym, przewodniczący rady naukowej lub upoważniony przez niego członek rady naukowej, przesyła członkom rady naukowej projekt uchwały i wyznacza termin, nie krótszy niż 5 dni, na zajęcie stanowiska i oddanie głosu przez członka rady naukowej.

16. W przypadku głosowania jawnego w trybie obiegowym, członek rady naukowej oddaje głos przez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wszystkich członków rady naukowej ze wskazaniem, czy oddaje głos za, przeciw, czy wstrzymuje się od głosu.

17.W przypadku głosowania tajnego w trybie obiegowym, członek rady naukowej oddaje głos przez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany przez przewodniczącego rady naukowej lub upoważnionego przez niego członka rady naukowej, ze wskazaniem, czy oddaje głos za, przeciw, czy wstrzymuje się od głosu.

18. Nieprzekazanie głosu przez członka rady naukowej w terminie, o którym mowa w ust. 17 traktuje się jako wstrzymanie się od głosu.

19. Za dzień podjęcia uchwały w trybie obiegowym uważa się dzień upływu terminu, o którym mowa w ust. 15, a w przypadku gdy wszyscy członkowie rady naukowej oddali głos przed jego upływem, dzień oddania ostatniego głosu.

20. Decyzją przewodniczącego rady naukowej, uchwały mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, jeżeli system ten zapewnia zachowanie tajności głosowania.

21. Rada w terminie do dnia 30 kwietnia przyjmuje sprawozdanie roczne z działalności rady naukowej za poprzedni rok, sporządzone przez sekretarza.”.

§ 2.

Zmiany statutu, o których mowa w § 1, zostały uchwalone uchwałą Rady Naukowej Instytutu Rozwoju Miast i Regionów Nr 2/2024 z dnia 26 lutego 2024 r.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER FUNDUSZY I POLITYKI
REGIONALNEJ


1) Minister Funduszy i Polityki Regionalnej kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 2711).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-03-18
  • Data wejścia w życie: 2024-03-19
  • Data obowiązywania: 2024-03-19

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA