1. Dyrektor Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Systemu Powiadamiania Ratunkowego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, zwanym dalej „Ministerstwem”, sporządza:
1) plan operacyjny funkcjonowania działu administracji rządowej administracja publiczna w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
2) plan operacyjny funkcjonowania działu administracji rządowej informatyzacja w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
3) plan operacyjny funkcjonowania działu administracji rządowej łączność w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
4) plan operacyjny funkcjonowania działu administracji rządowej wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
2. W sporządzaniu planów, o których mowa w ust. 1, w tym kart realizacji zadań operacyjnych, uczestniczą według swojej właściwości kierownicy komórek organizacyjnych oraz inne osoby funkcyjne Ministerstwa wskazane przez Dyrektora Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Systemu Powiadamiania Ratunkowego.
3. Plany, o których mowa w ust. 1, zatwierdza Prezes Rady Ministrów.