REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 19
ZARZĄDZENIE NR 18
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 27 czerwca 2025 r.
w sprawie funkcjonowania Zespołu Monitorowania Zagrożeń oraz systemu stałych dyżurów
Na podstawie art. 12 ust. 1 w związku z art. 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 122, z późn. zm.1)) oraz art. 7 i art. 27 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. z 2024 r. poz. 248, z późn. zm.2)) w związku z § 8 ust. 5 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2025 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. poz. 355) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) Zespołu Monitorowania Zagrożeń;
2) systemu stałych dyżurów, w tym przetwarzania dokumentów niejawnych na potrzeby planowania operacyjnego.
§ 2.
1) członkach kierownictwa Ministerstwa - należy przez to rozumieć Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz szefa Gabinetu Politycznego Ministra;
2) DAR - należy przez to rozumieć działy administracji rządowej kierowane przez Ministra;
3) dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej lub kierującego komórką organizacyjną;
4) Dyrektorze Generalnym - należy przez to rozumieć Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
5) jednostce - należy przez to rozumieć jednostkę wyszczególnioną w obwieszczeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;
6) kierowniku jednostki - należy przez to rozumieć kierownika jednostki podległej Ministrowi lub przez niego nadzorowanej, o której mowa w pkt 5,
7) komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć departament albo biuro w Ministerstwie;
8) Ministerstwie - należy przez to rozumieć Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej;
9) Ministrze - należy przez to rozumieć Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej;
10) planowaniu operacyjnym - należy przez to rozumieć czynności dotyczące przygotowania i funkcjonowania komórek organizacyjnych Ministerstwa w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, ujęte w formie zestawów zadań operacyjnych, a także ustalanie sił i środków niezbędnych do ich wykonania;
11) punkcie kontaktowym - należy przez to rozumieć punkt pośredniczący w niezwłocznym przekazywaniu informacji w relacji: stały dyżur Ministerstwa - dyrektor komórki organizacyjnej lub stały dyżur Ministerstwa - kierownik jednostki, do czasu uruchomienia stałego dyżuru;
12) rozporządzeniu w sprawie gotowości obronnej - należy przez to rozumieć rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2025 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. poz. 355);
13) rozporządzeniu w sprawie planowania obronnego - należy przez to rozumieć rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 stycznia 2025 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa realizowanych przez organy administracji rządowej, organy samorządu terytorialnego i przedsiębiorców (Dz. U. poz. 73);
14) stałym dyżurze - należy przez to rozumieć wewnętrzną strukturę organizacyjną w Ministerstwie i w jednostce zapewniającą ciągłość przekazywania decyzji organów uprawnionych do uruchamiania realizacji zadań ujętych w Planie Reagowania Obronnego Rzeczypospolitej Polskiej oraz alarmowania i uruchamiania stopni alarmowych, o których mowa w pkt 16;
15) stanie gotowości obronnej państwa - należy przez to rozumieć stan gotowości obronnej państwa w rozumieniu § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2025 r. w sprawie gotowości obronnej państwa;
16) stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP - należy przez to rozumieć stopnie alarmowe i stopnie alarmowe CRP w rozumieniu art. 15 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 194);
17) sytuacji kryzysowej - należy przez to rozumieć sytuację w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym;
18) systemie stałych dyżurów - należy przez to rozumieć system, o którym mowa w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2025 r. w sprawie gotowości obronnej państwa;
19) zarządzaniu kryzysowym - należy przez to rozumieć działanie, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym;
20) ZMZ - należy przez to rozumieć Zespół Monitorowania Zagrożeń będący wewnętrzną strukturą organizacyjną w Ministerstwie właściwą w zakresie zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego i planowania obronnego.
Rozdział 2
Zespół Monitorowania Zagrożeń
§ 3.
2. Za organizację pracy oraz zapewnienie niezakłóconego funkcjonowania ZMZ odpowiada dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego.
3. Minister nadzoruje funkcjonowanie ZMZ.
§ 4.
2. Dyrektor Generalny we współpracy z dyrektorem komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego, biorąc pod uwagę rodzaj i skalę sytuacji kryzysowej lub zagrożenia wymagającego wzmocnienia obsady ZMZ, każdorazowo może wskazać dodatkowe osoby do jego składu, inne niż określone w ust. 1, spośród pracowników komórek organizacyjnych wyznaczonych do współpracy w realizacji zadań w zakresie zarządzania kryzysowego i planowania obronnego.
§ 5.
1) bieżąca wymiana informacji wewnątrz Ministerstwa oraz między Ministerstwem i jednostkami w obszarze monitoringu zagrożeń, zgodnie z zakresem właściwości komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz jednostek;
2) przekazywanie jednostkom zadań oraz szczegółowych wytycznych dotyczących ich realizacji w związku z przeciwdziałaniem zaistniałym zagrożeniom;
3) sporządzanie raportów, informacji zbiorczych, materiałów analitycznych dotyczących sytuacji kryzysowych oraz zagrożeń, które wystąpiły w DAR, na potrzeby innych podmiotów krajowego systemu zarządzania kryzysowego, w tym Rządowego Centrum Bezpieczeństwa;
4) współpraca z komórką organizacyjną Ministerstwa właściwą do spraw komunikacji i promocji w zakresie realizacji polityki informacyjnej i komunikacji kryzysowej;
5) udział w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach z zakresu obronności i zarządzania kryzysowego, w tym ochrony ludności i obrony cywilnej.
2. Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego w uzasadnionych przypadkach, w porozumieniu z Dyrektorem Generalnym, przekazuje informacje, które wpłynęły do ZMZ, właściwemu członkowi kierownictwa Ministerstwa.
3. Raporty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, są sporządzane zgodnie z Instrukcją raportowania, stanowiącą załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 6.
1) podstawowym, obowiązującym w warunkach braku zagrożeń wymagających całodobowej wymiany informacji między podmiotami krajowego systemu zarządzania kryzysowego oraz systemu obronnego państwa lub
2) kryzysowym, wprowadzanym w związku z wystąpieniem zagrożenia wymagającego monitorowania jego przebiegu w trybie ciągłym oraz w przypadku organizowania lub udziału Ministra w ćwiczeniach z zakresu obronności i zarządzania kryzysowego, w tym ochrony ludności i obrony cywilnej, wymagających całodobowej wymiany informacji.
2. W podstawowym trybie pracy:
1) pracownicy, o których mowa w § 4 ust. 1:
a) w czasie godzin pracy Ministerstwa pełnią 8-godzinny dyżur,
b) poza godzinami pracy Ministerstwa i w dni wolne od pracy pełnią dyżur telefoniczny, zgodnie z harmonogramem zatwierdzanym przez dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego, mając zapewniony dostęp do telefonu służbowego, laptopa, poczty elektronicznej oraz sieci Internet;
2) pracownicy, o których mowa w § 4 ust. 2, w czasie godzin pracy Ministerstwa współpracują z ZMZ, zgodnie z właściwością.
3. W kryzysowym trybie pracy pracownicy, o których mowa w § 4, zapewniają całodobową obsługę ZMZ w miejscu pracy, zgodnie z harmonogramem zatwierdzanym przez Dyrektora Generalnego.
4. Podczas pełnienia dyżuru w ramach ZMZ w trybie pracy kryzysowej pracownicy, o których mowa w § 4, są zwolnieni z wykonywania obowiązków określonych w opisach stanowisk pracy.
5. O wprowadzeniu i odwołaniu kryzysowego trybu pracy ZMZ, na wniosek Dyrektora Generalnego, decyduje Minister.
§ 7.
2. Do zadań ZMZ w ramach procesu uruchomienia systemu stałych dyżurów należy:
1) poinformowanie o otrzymanym sygnale o uruchomieniu systemu stałych dyżurów Dyrektora Generalnego i dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego;
2) przekazanie zadania polegającego na uruchomieniu systemu stałych dyżurów:
a) sekretariatom w komórkach organizacyjnych Ministerstwa, w godzinach ich urzędowania,
b) dyrektorom, poza godzinami urzędowania komórki organizacyjnej
c) jednostkom.
§ 8.
1) dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw administracyjnych zapewnia:
a) pomieszczenia oraz wyposażenie przeznaczone do pracy ZMZ, w szczególności środki łączności (telefon służbowy stacjonarny) i sprzęt RTV,
b) pomieszczenie do wypoczynku wraz z wyposażeniem w sprzęt socjalno-bytowy;
2) dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw teleinformatycznych zapewnia wyposażenie przeznaczone do pracy ZMZ, w szczególności środki łączności (telefon służbowy komórkowy) oraz sprzęt komputerowy z dostępem do służbowej poczty elektronicznej i sieci Internet.
Rozdział 3
System stałych dyżurów
§ 9.
2. System stałych dyżurów obejmuje:
a) stały dyżur w Ministerstwie;
b) stały dyżur w jednostkach.
3. Decyzje i zadania, o których mowa w ust. 1, obejmują:
1) w stanie stałej gotowości obronnej państwa:
a) sprawdzenie w Ministerstwie i w jednostce elementów systemu kierowania, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 25 marca 2025 r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym (Dz. U. poz. 407),
b) aktualizację planów operacyjnych sporządzonych na podstawie § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie planowania obronnego,
c) aktualizację procedur reagowania kryzysowego opracowanych na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym,
d) przegląd zasobów osobowych i materiałowych utrzymywanych w Ministerstwie i w jednostce na potrzeby kierowania;
2) w stanie pełnej gotowości obronnej państwa czynności wynikające z wprowadzonego stanu wojennego oraz umożliwiające rozwinięcie systemu kierowania w Ministerstwie i w jednostce.
§ 10.
§ 11.
2. Punkt kontaktowy, o którym mowa w ust. 1, funkcjonuje w godzinach pracy Ministerstwa, zapewniając wymianę informacji między dyrektorem komórki organizacyjnej i stałym dyżurem w Ministerstwie.
§ 12.
2. Punkt kontaktowy, o którym mowa w ust. 1, organizuje się w formie dyżuru telefonicznego działającego:
1) w godzinach pracy w oparciu o wyznaczone stanowisko pracy;
2) w dni ustawowo i dodatkowo wolne od pracy oraz poza godzinami pracy - w formie dyżuru telefonicznego pełnionego przez osoby wyznaczone przez kierownika jednostki.
3. Zadaniem punktu kontaktowego, o którym mowa w ust. 1, jest przyjęcie sygnału o uruchomieniu systemu stałych dyżurów i jego przekazanie kierownikowi jednostki.
§ 13.
2. Godziny pełnienia stałego dyżuru przez zmiany dyżurne określa kierownik jednostki.
§ 14.
1) obowiązkowo - w przypadku wprowadzenia stanu pełnej gotowości obronnej państwa, w celu realizacji zadań przewidzianych w Planie Reagowania Obronnego Rzeczypospolitej Polskiej;
2) fakultatywnie - w stanie stałej gotowości obronnej państwa - na polecenie Ministra, kierownika jednostki lub przez osoby przez nich upoważnione, w celu realizacji czynności, o których mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia w sprawie gotowości obronnej.
2. Decyzję o zakończeniu działania stałego dyżuru wydaje osoba, która wydała decyzję o jego uruchomieniu.
§ 15.
1) Minister lub członek kierownictwa inicjujący, koordynujący i nadzorujący realizację zadań przez komórkę organizacyjną Ministerstwa właściwą do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego;
2) kierownik jednostki lub jego zastępca w stosunku do podległych struktur organizacyjnych realizujących zadania dotyczące spraw obronnych lub wynikających z przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego;
3) osoby upoważnione przez Ministra;
4) osoby upoważnione przez kierownika jednostki.
§ 16.
1) wyznaczeniu składu osobowego stałego dyżuru;
2) wydzieleniu pomieszczenia pełnienia stałego dyżuru i wyposażeniu go, w szczególności w środki łączności, sprzęt RTV oraz sprzęt komputerowy z dostępem do poczty elektronicznej;
3) wydzieleniu pomieszczenia dla zapewnienia warunków zmianowości pełnienia stałego dyżuru i wyposażeniu go w niezbędny sprzęt socjalno-bytowy;
4) ustaleniu zasad i trybu obiegu informacji i decyzji oraz zorganizowaniu systemu powiadamiania i alarmowania w ramach stałego dyżuru, w tym wydzieleniu odpowiedniego dyżurnego środka transportu;
5) opracowaniu dokumentacji związanej z funkcjonowaniem stałego dyżuru;
6) organizowaniu, co najmniej raz w roku, szkolenia teoretycznego oraz praktycznego prowadzonego w ramach treningów stałego dyżuru;
7) zapewnieniu aktualizacji danych teleadresowych, a także bieżącej wymiany informacji w systemie stałych dyżurów Ministerstwa;
8) sprawdzeniu i kontrolowaniu gotowości stałego dyżuru do działania w ramach kontroli realizacji zadań obronnych.
§ 17.
2. Na czas niezbędny do wykorzystania, dokumentację niejawną o klauzuli "zastrzeżone", w szczególności wypisy ze zbiorczego zestawienia zadań operacyjnych oraz karty realizacji zadań operacyjnych, Kancelaria Tajna Ministerstwa może udostępnić punktom kontaktowym i dyrektorom komórek organizacyjnych zlokalizowanych poza III strefą ochronną.
3. Za aktualizowanie oraz poprawne prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru odpowiada:
1) w Ministerstwie - dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego;
2) w jednostce - kierownik jednostki.
§ 18.
§ 19.
§ 20.
Rozdział 4
Przepisy końcowe
§ 21.
§ 22.
MINISTER
RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
AGNIESZKA DZIEMIANOWICZ-BĄK
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2024 r. poz. 834, 1222, 1473, 1572 i 1907.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2024 r. poz. 843, 1089, 1222, 1248, 1585, 1871 i 1907 oraz z 2025 r. poz. 39.
Załączniki do zarządzenia nr 18
Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 27 czerwca 2025 r. (poz.19)
Załącznik nr 1
INSTRUKCJA RAPORTOWANIA
Instrukcja raportowania służy do sprawnej wymiany informacji między Ministerstwem i jednostkami, zarówno o stanie bezpieczeństwa państwa, wystąpieniu zagrożenia, jak i o podejmowanych działaniach.
System raportowania funkcjonuje w oparciu o poniższe zasady:
1) w skład systemu wchodzą Ministerstwo i jednostki;
2) koordynatorem systemu jest ZMZ;
3) monitoring zagrożeń jest realizowany w oparciu o dwa zasadnicze rodzaje raportowania: doraźne oraz sytuacyjne (w tym dobowe);
4) podmiot, który jako pierwszy otrzymał informację o zagrożeniu jest obowiązany niezwłocznie powiadomić o zaistniałym zdarzeniu podmioty odpowiednio wyższego i niższego szczebla (raport doraźny);
5) w przypadku gdy informacje z raportu doraźnego, dane z monitoringu lub z oceny stanu sytuacji wskazują lub potwierdzają wystąpienie lub możliwość wystąpienia sytuacji kryzysowej, podmiot realizujący zadania według przyjętych procedur reagowania w związku z taką sytuacją informuje o niej i przebiegu działań w formie raportu sytuacyjnego - raport ten jest przekazywany cyklicznie, według zapotrzebowania podmiotu wyższego szczebla;
6) niezależnie od przekazywanych raportów doraźnych i sytuacyjnych podmioty do tego obowiązane opracowują i przekazują cyklicznie, raz na dobę, informacje o sytuacji oraz realizowanych i planowanych działaniach w zakresie swojej właściwości - informacja ta ma formę raportu dobowego będącego rodzajem raportu sytuacyjnego;
7) raporty powinny być opracowywane i przekazywane z zachowaniem kryterium aktualności i wiarygodności danych oraz terminowości i ciągłości przekazywania raportów, a także z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych;
8) wytyczne dotyczące realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem zagrożeniom są przekazywane według pionowej struktury organizacyjnej;
9) system raportowania ma zastosowanie także w przypadku wprowadzenia któregoś ze stopni alarmowych lub stopni alarmowych CRP oraz w przypadku wprowadzenia stanu pełnej gotowości obronnej państwa w odniesieniu do działań z obszaru zarządzania kryzysowego.
OBIEG INFORMACJI W RAMACH SYSTEMU RAPORTOWANIA
RAPORT DORAŹNY
Sytuacja wymagająca sporządzenia raportu
W ramach prowadzonego monitoringu i na podstawie innych informacji stwierdza się wystąpienie zdarzenia lub zagrożenia, którego aktualna skala lub dalszy rozwój mogą skutkować wystąpieniem sytuacji kryzysowej.
Zawartość raportu
Informacje możliwe do ustalenia bezpośrednio po wystąpieniu zdarzenia, według stanu na określoną godzinę (godzina wskazana w raporcie), w szczególności:
1) rodzaj zdarzenia lub zagrożenia;
2) źródło informacji o zdarzeniu lub zagrożeniu;
3) opis sytuacji albo rodzaj zdarzenia lub zagrożenia, w tym przyczyny oraz czas i miejsce lub obszar jego wystąpienia;
4) faktyczne i potencjalne skutki zdarzenia lub zagrożenia, w tym (o ile jest to możliwe do oszacowania):
a) liczba poszkodowanych (zabitych i rannych),
b) liczba zagrożonych osób (w tym zagrożonych lub objętych ewakuacją),
c) liczba zagrożonych lub uszkodzonych budynków oraz systemów infrastruktury krytycznej,
d) opis innych potencjalnych skutków zagrożenia, bezpośrednio związanych z zakresem działania raportującego podmiotu;
5) ocena i prognoza rozwoju sytuacji;
6) opis podjętych i zamierzonych działań;
7) opis sił i środków zaangażowanych i przewidywanych do uruchomienia;
8) wnioski i rekomendacje lub uwagi.
Raport sporządzają: jednostki, w których miała miejsce sytuacja kryzysowa.
Odbiorca raportu: ZMZ, dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa nadzorującej funkcjonowanie
jednostki, kierownik jednostki.
Termin przekazania raportu: niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zdarzeniu i sporządzeniu raportu.
RAPORT SYTUACYJNY
Sytuacja wymagająca sporządzenia raportu
Przekazanie przez Ministerstwo zapotrzebowania uruchamiającego raportowanie sytuacyjne (inne niż dobowe).
Zawartość raportu
Informacje o realizowanych działaniach, według stanu na określony dzień/godzinę, w szczególności:
1) rodzaj zdarzenia lub zagrożenia;
2) źródło informacji o zdarzeniu lub zagrożeniu;
3) opis sytuacji albo rodzaj zdarzenia lub zagrożenia, w tym przyczyny oraz czas i miejsce lub obszar jego wystąpienia;
4) faktyczne i potencjalne skutki zdarzenia lub zagrożenia, w tym (o ile jest to możliwe do oszacowania):
a) liczba poszkodowanych (zabitych i rannych),
b) liczba zagrożonych osób (w tym zagrożonych lub objętych ewakuacją),
c) liczba zagrożonych lub uszkodzonych budynków oraz systemów infrastruktury krytycznej,
d) opis innych potencjalnych skutków zagrożenia bezpośrednio związanych z zakresem działania raportującego podmiotu;
5) ocena i prognoza rozwoju sytuacji;
6) opis podjętych i zamierzonych działań;
7) opis sił i środków zaangażowanych i przewidywanych do uruchomienia;
8) wnioski i rekomendacje lub uwagi.
Raport sporządzają: jednostki wskazane w zapotrzebowaniu Ministerstwa.
Odbiorca raportu: ZMZ.
Termin przekazania raportu: zgodnie z zapotrzebowaniem Ministerstwa.
RAPORT DOBOWY
Sytuacja wymagająca sporządzenia raportu
Informacje o zdarzeniach bieżących i planowanych, informacje z raportów doraźnych, raportów sytuacyjnych, dane z monitoringu, posiadane dane statystyczne oraz inne informacje dotyczące aktualnego stanu bezpieczeństwa.
Zawartość raportu
Informacje o stanie bezpieczeństwa, a w szczególności:
1) istotne zdarzenia i zagrożenia stwierdzone w ciągu minionej doby;
2) zidentyfikowane potencjalne zagrożenia (i ich możliwe skutki);
3) działania planowane w związku ze zdarzeniami/zagrożeniami;
4) adekwatność posiadanych sił i środków do prowadzonych/ planowanych działań.
Raport sporządzają: wszystkie jednostki.
Odbiorca raportu: ZMZ.
Termin przekazania raportu: codziennie do godz. 11:00 (po uruchomieniu systemu raportowania).
WZÓR
Załącznik nr 2
Wykaz dokumentacji stałego dyżuru (SD)
1. Dokument inicjujący uruchomienie SD - Karta realizacji zadania operacyjnego.
2. Dokumentacja zawierająca listę, szczegółowe zadania, obowiązki oraz zasady podległości składu osobowego SD.
3. Instrukcja SD, określająca co najmniej:
1) zadania;
2) organizację SD;
3) sposób powiadamiania (w tym schemat przyjmowania i przekazywania informacji);
4) organizację łączności i obiegu informacji (w tym schemat);
5) termin składania meldunków;
6) procedury i terminy przekazywania obowiązków przez poszczególne zmiany.
4. Dziennik ewidencji przyjmowanych i przekazywanych zadań operacyjnych, przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego, decyzji, meldunków, raportów.
5. Wypis ze zbiorczego zestawienia zadań operacyjnych (Tabeli realizacji zadań operacyjnych).
6. Książka i grafik pełnienia stałego dyżuru.
7. Tabele sygnałów powszechnego ostrzegania i alarmowania.
8. Brudnopis.
9. Inne dokumenty, według potrzeb.
- Data ogłoszenia: 2025-06-30
- Data wejścia w życie: 2025-07-01
- Data obowiązywania: 2025-07-01
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA