1. Plany składają się z części opisowej i graficznej.
2. Część opisowa planu osłony zawiera:
1) ocenę zagrożeń militarnych i niemilitarnych w obszarze transportu i infrastruktury kolejowej;
2) główne zadania osłony technicznej wytypowanej infrastruktury kolejowej;
3) zamiar kierowania jednostkami bezpośrednio realizującymi osłonę techniczną;
4) ogólną strukturę organizacyjną, możliwości i zadania jednostek przeznaczonych do realizacji osłony technicznej;
5) charakterystykę infrastruktury kolejowej podlegającej osłonie technicznej:
a) Centralnych Linii Kolejowych i linii kolejowych o znaczeniu wyłącznie obronnym,
b) Tymczasowych Rejonów Przeładunkowych (tylko charakterystykę ogólną),
c) priorytetowych węzłów kolejowych,
d) obiektów i budowli inżynieryjnych,
e) kolejowych przejść granicznych,
f) priorytetowych stacji i punktów ładunkowych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP;
6) materiały i środki techniczne przeznaczone do wykorzystania w osłonie technicznej;
7) planowane rozmieszczenie rezerw strategicznych i zapasów eksploatacyjnych;
8) organizację współdziałania z innymi jednostkami, w tym poza resortowymi;
9) organizację łączności;
10) zasady odstawiania taboru kolejowego przeznaczonego do odkażania i dezaktywacji;
11) inne informacje uwzględniające specyfikę transportu kolejowego lub elementów infrastruktury obronnej;
12) objaśnienie znaków i skrótów.
3. Część opisowa planu przewozów zawiera:
1) ocenę zagrożeń militarnych i niemilitarnych w realizacji masowych przewozów;
2) zasadnicze zadania przewoźników kolejowych w realizacji przygotowania technicznego;
3) ogólną strukturę organizacyjną, możliwości i zadania jednostek przeznaczonych do realizacji przygotowania technicznego;
4) analizę ilostanu wagonów, środków trakcyjnych oraz środków załadowczych przeznaczonych do masowych przewozów;
5) charakterystykę obiektów infrastruktury kolejowej wykorzystywanych w masowych przewozach:
a) Tymczasowych Rejonów Przeładunkowych (tylko charakterystykę ogólną),
b) priorytetowych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP kolejowych stacji i punktów ładunkowych,
d) stacji składowania ruchomych urządzeń wagonowych i środków ładunkowych,
e) punktów wodowania wagonów pasażerskich,
f) punktów tankowania lokomotyw spalinowych;
6) zasady odstawiania taboru kolejowego przeznaczonego do odkażania i dezaktywacji;
7) organizację współdziałania;
8) organizację i zabezpieczenie łączności;
9) kierowanie przygotowaniem technicznym i zabezpieczeniem masowych przewozów.
4. Część opisową planów sporządza się według następujących zasad:
1) format stronic A4 w układzie „poziomym” o ustawieniach marginesu: lewy – 2,5 cm, prawy –1,5 cm, górny – 1,5 cm, dolny –1,5 cm, nagłówek –1,25 cm, stopka –1,25 cm;
2) typ czcionki – „Times New Roman”, w wielkości dla:
a) tytułu rozdziału – 14 punktów pogrubiona,
b) tytułu podrozdziału –12 punktów pogrubiona,
c) tytułu podrozdziału niższego rzędu i punktu –12 punktów,
d) akapitu –12 punktów;
3) odstęp między liniami tekstu – 1,5;
4) tekst akapitów – wyjustowany.
5. Część graficzną planów sporządza się na mapie w skali 1: 500 000 w formie graficznej lub elektronicznej.
6. Część graficzna planu osłony zawiera:
1) stanowiska dowodzenia wybranych jednostek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiska kierowania Ministra oraz stałe siedziby przedsiębiorców;
2) miejsca stałej dyslokacji oraz przewidywane rejony rozmieszczenia jednostek w czasie realizacji osłony technicznej;
3) elementy infrastruktury kolejowej wraz z niezbędnymi opisami podstawowych parametrów:
a) Centralne Linie Kolejowe i linie kolejowe o znaczeniu wyłącznie obronnym,
b) kolejowe stacje i punkty ładunkowe o znaczeniu priorytetowym,
c) priorytetowe dla potrzeb Sił Zbrojnych RP punkty ładunkowe w portach morskich i w portach lotniczych,
d) kolejowe przejścia graniczne,
e) Tymczasowe Rejony Przeładunkowe;
4) rozmieszczenie rezerw strategicznych i zapasów eksploatacyjnych;
5) objaśnienia znaków i skrótów zastosowanych na mapie.
7. Część graficzna planu przewozów zawiera:
1) stanowiska dowodzenia wybranych jednostek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiska kierowania Ministra oraz stałe siedziby przedsiębiorców;
2) Centralne Linie Kolejowe i linie o znaczeniu wyłącznie obronnym;
3) Tymczasowe Rejony Przeładunkowe;
4) kolejowe przejścia graniczne;
5) kolejowe stacje i punkty ładunkowe o znaczeniu priorytetowym,
6) punkty ładunkowe w portach morskich i w portach lotniczych;
7) stacje meblowania wagonów oraz rozmieszczenie magazynów ruchomych urządzeń wagonowych i środków ładunkowych;
8) punkty tankowania lokomotyw spalinowych;
9) rejony załadowania i wyładowania jednostek wojskowych;
10) objaśnienia znaków i skrótów zastosowanych na mapie.
8. Zestawienia tabelaryczne do planów należy wykonać w jednolitej szacie graficznej.