REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2017 poz. 617

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 16 marca 2017 r.

w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 22aga ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Zakres regulacji]

Rozporządzenie określa wysokość wskaźników, o których mowa w art. 22ae ust. 5a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej „ustawą”, zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych, o których mowa w art. 22ae ust. 5 ustawy.

§ 2. [Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim]

W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;

3) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.

§ 3. [Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym]

W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.

§ 4. [Uczeń niesłyszący]

W przypadku uczniów niesłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,8.

§ 5. [Uczeń słabosłyszący]

W przypadku uczniów słabosłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;

3) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.

§ 6. [Uczeń z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera]

W przypadku uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,4;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6.

§ 7. [Uczeń słabowidzący]

1. W przypadku uczniów słabowidzących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, niewydrukowanych w druku powiększonym, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.

2. W przypadku uczniów słabowidzących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, wydrukowanych w druku powiększonym, dla kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 ustawy, wysokość wskaźnika wynosi 8.

§ 8. [Uczeń niewidomy]

1. W przypadku uczniów niewidomych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, niewydrukowanych w systemie Braille'a, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,8.

2. W przypadku uczniów niewidomych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, wydrukowanych w systemie Braille'a, dla kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 ustawy, wysokość wskaźnika wynosi 20.

§ 9. [Wysokość wskaźnika dla kwoty refundacji]

Wysokość wskaźnika dla kwoty refundacji, o której mowa w art. 22ae ust. 10b ustawy, odpowiada wysokości wskaźnika dla kwoty dotacji celowej na wyposażenie w podręczniki lub materiały edukacyjne uczniów z danym rodzajem niepełnosprawności określonego odpowiednio w § 2 pkt 2, § 4 pkt 1, § 5 pkt 2, § 6 pkt 1, § 7 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 oraz § 8 ust. 1 pkt 1 i ust. 2.

§ 10. [Stosowanie wskaźników]

Wskaźniki, o których mowa w § 2–9, stosuje się do dotacji celowej udzielanej odpowiednio począwszy od 2017 r., 2018 r. i 2019 r. na wyposażenie danych klas szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe w zakresie określonym w art. 341 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60).

§ 11. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Edukacji Narodowej: wz. M. Machałek


1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-22
  • Data wejścia w życie: 2017-03-23
  • Data obowiązywania: 2017-03-23
  • Dokument traci ważność: 2018-04-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA