REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Akty ujednolicone - rok 2025 poz. 870

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2025/870

z dnia 28 lutego 2025 r.

zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 w zakresie odniesień do postanowień konwencji chicagowskiej

Tekst pierwotny

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (1), w szczególności jego art. 19 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Statki powietrzne inne niż bezzałogowe statki powietrzne oraz ich silniki, śmigła, części i wyposażenie nieinstalowane powinny spełniać wymogi ochrony środowiska. Jest to przewidziane w rozporządzeniu (UE) 2018/1139 odnoszącym się do konkretnych postanowień konwencji chicagowskiej, które zawierają te wymogi.

(2)

W dniu 20 marca 2023 r. na piątym posiedzeniu 228. sesji Rada Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego przyjęła poprawkę 14 do tomu I „Hałas statku powietrznego”, poprawkę 11 do tomu II „Emisje z silników statków powietrznych” oraz poprawkę 2 do tomu III „Emisje CO2 z samolotów” załącznika 16 do konwencji chicagowskiej. Poprawki te zaczęły obowiązywać w dniu 1 stycznia 2024 r.

(3)

Należy zatem zaktualizować odniesienia do przepisów konwencji chicagowskiej, a rozporządzenie (UE) 2018/1139 należy odpowiednio zmienić.

(4)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu opierają się na opinii nr 02/2024 wydanej przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zgodnie z art. 76 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W art. 9 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2018/1139 akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:

„W odniesieniu do hałasu i emisji te statki powietrzne oraz ich silniki, śmigła, części i wyposażenie nieinstalowane muszą spełniać wymogi ochrony środowiska zawarte w poprawce 14 w tomie I, poprawce 11 w tomie II i poprawce 2 w tomie III załącznika 16 do konwencji chicagowskiej, w ich wersjach mających zastosowanie w dniu 1 stycznia 2024 r. ”.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 28 lutego 2025 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1139/oj.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-05-05
  • Data wejścia w życie: 2025-05-25
  • Data obowiązywania: 2025-05-25
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Akty ujednolicone

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA