Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 23 kwietnia 2007 r.
(Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 8, poz. 28)
Regulamin Organizacyjny
Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie
§ 1
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie, zwany dalej „PDZ w Juracie", działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego regulaminu organizacyjnego.
§ 2
1. PDZ w Juracie kieruje Dyrektor, który ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie PDZ w Juracie.
2. Do kompetencji Dyrektora należy kierowanie jednostką, a w szczególności:
1) ustalanie planu działalności PDZ w Juracie;
2) ustalanie planów i harmonogramów realizowanych inwestycji;
3) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projektu planu finansowego PDZ w Juracie na następny rok budżetowy;
4) zatwierdzanie planu finansowego na dany rok budżetowy;
5) sporządzanie i przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań budżetowych;
6) dysponowanie środkami finansowymi będącymi w dyspozycji PDZ w Juracie, zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym;
7) zarządzanie mieniem PDZ w Juracie;
8) powoływanie komisji przetargowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
9) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników podległych komórek organizacyjnych;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 3
W skład PDZ w Juracie wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowisko pracy:
1) Dział Administracyjno-Gospodarczy;
2) Dział Finansowy;
3) Dział Żywienia;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Marketingu i Promocji.
§ 4
Działami kierują wskazani przez Dyrektora kierownicy, za wyjątkiem Działu Finansowego, którym kieruje Główny Księgowy.
§ 5
1. Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy:
1) monitorowanie stanu technicznego budynków i urządzeń oraz prowadzenie ich ewidencji pod względem technicznym;
2) gospodarka sprzętem biurowym, materiałami biurowymi i środkami trwałymi oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;
3) archiwizowanie dokumentów;
4) obsługa organizacyjna komisji przetargowych;
5) prowadzenie spraw gospodarczych PDZ w Juracie;
6) monitorowanie przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
7) obsługa organizacyjna bazy turystyczno-wypoczynkowej;
8) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2. W Dziale Administracyjno-Gospodarczym są zatrudnieni:
1) pracownicy warsztatu;
2) pracownicy kotłowni;
3) pracownicy pralni;
4) pokojówki;
5) inni pracownicy zatrudnieni do obsługi PDZ w Juracie.
§ 6
1. Do zadań Działu Finansowego należy:
1) ustalanie zasad polityki rachunkowości PDZ w Juracie;
2) prowadzenie gospodarki finansowej PDZ w Juracie w zakresie:
a) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami prawa,
b) zapewniania prawidłowości zawieranych umów pod względem finansowym oraz przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych,
c) zapewniania terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
d) dokonywania analizy wykorzystania środków finansowych;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
4) prowadzenie dokumentacji księgowej PDZ w Juracie;
5) sporządzanie projektów planów finansowych na rok następny oraz projektu planu finansowego na dany rok budżetowy;
6) sporządzanie projektów sprawozdań budżetowych;
7) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;
8) sporządzanie kalkulacji kosztów dotyczących realizacji poszczególnych zadań;
9) analizowanie efektywności działania PDZ w Juracie pod względem rzeczowo-finansowym;
10) dokonywanie przelewów, dokonywanie rozliczeń z właściwymi urzędami, dostawcami, odbiorcami towarów i usług, sporządzanie list płac wraz z ich rozliczaniem;
11) ewidencjonowanie mienia PDZ w Juracie i dokonywanie rozliczeń inwentaryzacyjnych;
12) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2. W Dziale Finansowym są zatrudnieni:
1) Główny Księgowy;
2) księgowy – kasjer;
3) magazynier.
§ 7
1. Do zadań Działu Żywienia należy:
1) opracowywanie jadłospisów;
2) planowanie zakupów i dostaw artykułów żywnościowych oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;
3) sporządzanie miesięcznych analiz kosztów wyżywienia;
4) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2. W Dziale Żywienia są zatrudnieni:
1) pracownicy kuchni;
2) kelnerzy.
§ 8
Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Marketingu i Promocji należy:
1) kierowanie recepcją PDZ w Juracie;
2) opracowywanie kierunków działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej;
3) przygotowywanie strategii marketingowych PDZ w Juracie;
4) sprzedaż skierowań wczasowych;
5) obsługa organizacyjna prowadzonych w jednostce konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów;
6) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
§ 9
W przypadku nieobecności Dyrektora, jednostką kieruje osoba wskazana każdorazowo przez Dyrektora, na podstawie udzielonego jej upoważnienia.