reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Biegli rewidenci > Szkolenia dla biegłych rewidentów z miękkich umiejętności

Szkolenia dla biegłych rewidentów z miękkich umiejętności

Umiejętności miękkie są niezbędne także biegłym rewidentom do prowadzenia biznesu na konkurencyjnym rynku. Dlatego od 16 lutego 2016 roku KIBR umożliwił audytorom włączenie szkoleń z umiejętności miękkich w zakres samokształcenia i poszerzył o tę tematykę ofertę kursów dla biegłych rewidentów. Biegli rewidenci mogą szkoleniami z umiejętności miękkich zaliczyć część obligatoryjnego doskonalenia zawodowego.

Warto doskonalić umiejętności miękkie

– Na Uniwersytecie Harvarda od ponad 20 lat prowadzone są badania na temat inteligencji emocjonalnej, opisuje je w swoich książkach psycholog, autor bestsellerów - Daniel Goleman.

Wynika z nich, że czynnikiem warunkującym sukces w życiu nie jest sam intelekt i stopnie uzyskiwane podczas edukacji, a właśnie inteligencja emocjonalna i społeczna - wyjaśnia Anna Dąbrowska, trener, coach, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego.

Zdaniem Golemana sukces w życiu zależy w znacznej mierze od umiejętności kierowania emocjami i radzenia sobie w sytuacjach społecznych. Ta zasada dotyczy także sfery zawodowej. Bo umiejętności miękkie są dziś tak samo potrzebne do prowadzenie biznesu jak tradycyjne kompetencje twarde: wiedza techniczna czy ekspercka.

Umiejętność komunikacji, budowania relacji, współpracy i pracy zespołowej, planowania czasu, rozwiązywania problemów, czy asertywność i autoprezentacja to dziś kompetencje, które mogą okazać się decydujące w wyścigu po klienta na konkurencyjnym rynku. A biegli to przecież nie tylko weryfikatorzy sprawozdań finansowych, ale także przedsiębiorcy, którzy muszą umieć odnaleźć się w biznesie.

- Dobra informacja jest taka, że każdy może rozwijać obie formy inteligencji, zarówno inteligencję społeczną jak i emocjonalną - mówi Anna Dąbrowska. - Dlatego warto, żeby biegli także doskonalili te kompetencje - dodaje Ewa Sowińska zastępca prezesa KRBR i przewodnicząca Komisji ds. szkoleń.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts

KIBR uczy kompetencji miękkich

Jakich konkretnie kompetencji potrzebują zatem biegli rewidenci? Zdaniem Anny Dąbrowskiej będą to na pewno kompetencje komunikacyjne.

- Biegli rewidenci powinni umieć rozmawiać ze swoimi klientami, wiedzieć, jak uzyskać od nich pożądane informacje, ale też powinni umieć potem w zrozumiały sposób przedstawić wyniki badania, odpowiedzieć na pytania klienta, przygotować prezentację dla innych pracowników firmy - wyjaśnia ekspert.

Ważne też, żeby biegli rewidenci umieli być asertywni w komunikacji z klientem. To znaczy wiedzieć, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach, np. gdy klient nie chcę podać jakichś informacji, albo wręcz odwrotnie, nadużywa kontaktów z audytorem, dzwoni w dzień i w nocy - wylicza Anna Dąbrowska i dodaje, że ważne i pożądane na rynku kompetencje to też umiejętność zarządzania projektami - bo przecież badanie to także pewien proces (swoisty projekt), który można usprawnić i sprawić by był bardziej efektywny. Ale kompetencje miękkie, których nie należy lekceważyć to także umiejętność zarządzania czasem, a więc dbanie o zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym.

Przydatne formularze online

Narzędzia księgowego

reklama

BIURA RACHUNKOWE

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Siwka

Maciej Siwka jest adwokatem, partnerem zarządzającym w Kancelarii Achtelik Siwka i Wspólnicy Adwokaci i Radcy Prawni sp. p. z siedzibą w Katowicach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama