REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2011 nr 1 poz. 1

ZARZĄDZENIE Nr 59 MINISTRA FINANSÓW

z dnia 30 grudnia 2010 r.

w sprawie powołania Rady Programu e-cło

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)), postanawia się, co następuje:

§ 1.

W celu zapewnienia prawidłowego wdrożenia w Rzeczypospolitej Polskiej postanowień decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady nr 70/2008/WE z dnia 15 stycznia 2008 r. w sprawie eliminowania papierowej formy dokumentów w sektorach ceł i handlu (Dz. Urz. WE L 23 z 26.01.2008, str. 21), zwanej dalej „Decyzją w sprawie e-cła”, oraz wprowadzenia przedsięwzięcia, zwanego dalej „Programem e-cło”, na który składa się kompleksowy i wzajemnie powiązany pakiet spraw legislacyjnych, organizacyjnych, finansowych i informatycznych, służący osiągnięciu celów i wdrożeniu elektronicznych usług obsługi celnej – docelowo bez konieczności stosowania dokumentów papierowych, jak również efektywnego i właściwego wykorzystania środków finansowych pozyskanych na przedmiotowy cel z osi priorytetowej nr 7 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, powołuję Radę Programu e-cło, zwaną dalej „Radą”.

§ 2.

1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady;

2) Zastępca Przewodniczącego Rady;

3) Członkowie Rady.

2. Na Przewodniczącego Rady wyznaczam Jacka Kapicę – Szefa Służby Celnej.

3. Na Zastępcę Przewodniczącego Rady wyznaczam Andrzeja Ręgowskiego – Zastępcę Dyrektora Departamentu Służby Celnej, Pełnomocnika Szefa Służby Celnej do Spraw Programu e-cło.

4. Na Członków Rady wyznaczam:

1) Grzegorza Smogorzewskiego – Dyrektora Departamentu Służby Celnej Ministerstwa Finansów – w zakresie działań związanych z organizacją Służby Celnej;

2) Tomasza Michalaka – Dyrektora Departamentu Polityki Celnej Ministerstwa Finansów – w zakresie działań związanych z realizacją polityki celnej;

3) Artura Janiszewskiego – Dyrektora Departamentu Kontroli Celno-Akcyzowej i Kontroli Gier Ministerstwa Finansów – w zakresie działań związanych z kontrolą wykonywaną przez Służbę Celną;

4) Wojciecha Bronickiego – Dyrektora Departamentu Podatku Akcyzowego i Ekologicznego Ministerstwa Finansów – w zakresie kwestii dotyczących podatku akcyzowego związanych z importem i eksportem;

5) Pawła Oracza – Dyrektora Departamentu Informatyki Ministerstwa Finansów – w zakresie kompleksowego wsparcia działalności resortu finansów, poprzez wdrażanie nowych i rozwój funkcjonujących systemów informatycznych, działań mających na celu zapewnienie właściwego i kompleksowego utrzymania oraz modernizacji wdrożonych systemów informatycznych dotyczących funkcjonowania środowiska e-cła, a także użytkowanej w tym celu odpowiedniej infrastruktury telekomunikacyjnej resortu finansów;

6) Przemysława Szelerskiego – Zastępcę Dyrektora Departamentu Finansów Resortu – w zakresie zamówień publicznych;

7) Elżbietę Tomaszewską – Zastępcę Dyrektora Departamentu Finansów Resortu Ministerstwa Finansów i Głównego Księgowego Resortu – w zakresie spraw finansowych;

8) Mirosława Sienkiewicza – Dyrektora Izby Celnej w Białymstoku – w zakresie zadań realizowanych przez Pełnomocnika Szefa Służby Celnej do spraw koordynacji działań Izb Celnych w: Olsztynie, Białymstoku, Białej Podlaskiej i Przemyślu;

9) Marka Pękalę – Koordynatora Programu e-cło.

§ 3.

Do zadań Rady należy w szczególności:

1) wyznaczanie celów strategicznych Programu e-cło oraz podejmowanie decyzji odnośnie sposobu ich realizacji;

2) zatwierdzanie głównych dokumentów planistycznych i raportów z wykonania zadań Programu e-cło, w tym dokumentu programowego;

3) akceptacja propozycji budżetu rocznego Programu e-cło i jego zmian;

4) zlecanie przygotowania projektów mających na celu realizację Programu e-cło;

5) nadzór i monitorowanie realizacji Programu e-cło, w tym monitorowanie realizacji zadań określonych w Decyzji w sprawie e-cła, a także budżetowania i wydatkowania środków przewidzianych do realizacji Programu e-cło;

6) zatwierdzanie raportów sporządzanych zgodnie z Decyzją w sprawie e-cła;

7) określanie rekomendacji do współpracy ze środowiskiem przedsiębiorców;

8) raportowanie Komitetowi Sterującemu Informatyzacją Resortu postępów Programu e-cło.

§ 4.

1. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) kierowanie pracami Rady;

2) zwoływanie posiedzeń Rady;

3) określanie innych form działania Rady.

2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, jego obowiązki wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady.

§ 5.

Do zadań Zastępcy Przewodniczącego Rady należy w szczególności:

1) prowadzenie działań związanych z przygotowaniem struktury organizacyjnej ds. realizacji Programu e-cło w ramach Służby Celnej;

2) inicjowanie i organizowanie bieżących działań Rady;

3) prowadzenie działań mających na celu zapewnienie zasobów ludzkich i finansowych na rzecz Programu e-cło;

4) działalność w zakresie informacji i promocji Programu e-cło;

5) przygotowanie raportów, o których mowa w § 3 pkt 8;

6) podejmowanie i rekomendowanie Radzie działań, które zapewnią osiągnięcie celów Programu e-cło i korzyści wynikających z jego realizacji.

§ 6.

1. Do zadań Koordynatora Programu e-cło należy w szczególności:

1) utrzymanie i aktualizacja programowego dokumentu Programu e-cło, zawierającego ramowy harmonogram działań wraz z planowanym budżetem, miernikami postępu prac i wskaźnikami ich osiągnięcia;

2) dokonywanie – nie rzadziej niż raz na pół roku – przeglądu dokumentu określonego w pkt 1, oraz przygotowywanie propozycji jego niezbędnych zmian, w celu przedstawienia Zastępcy Przewodniczącego Rady;

3) bieżąca koordynacja działań w zakresie realizacji Programu e-cło;

4) bieżąca współpraca z Kierownikami Projektów oraz firmą wspierającą;

5) przedstawianie Zastępcy Przewodniczącego Rady comiesięcznych raportów na temat:

a) stanu realizacji działań podejmowanych w ramach Programu e-cło,

b) zagrożeń realizacji Programu e-cło oraz podejmowanych i rekomendowanych działań zaradczych.

2. Koordynator Programu e-cło przygotowuje raporty, o których mowa w ust. 1 pkt 5, zgodnie ze strukturą określoną przez Pełnomocnika Szefa Służby Celnej do Spraw Programu e-cło.

§ 7.

1. Rada realizuje swoje zadania na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Rady, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.

3. Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia Rady osoby inne, niż wymienione w § 2.

§ 8.

Rada działa w oparciu o regulamin.

§ 9

Obsługę administracyjną oraz wsparcie organizacyjne Rady, w szczególności dla Koordynatora Programu e-cło, zapewnia Departament Służby Celnej Ministerstwa Finansów.

§ 10.

Przewodniczący Rad Projektów oraz Kierownicy Projektów realizujący projekty objęte Programem e-cło są zobowiązani do:

1) przekazywania Koordynatorowi Programu e-cło miesięcznych raportów z postępu prac;

2) niezwłocznego informowania Koordynatora Programu e-cło o występujących zagrożeniach realizacji przedsięwzięć;

3) zapewnienia Koordynatorowi Programu e-cło dostępu do wszelkich materiałów, dokumentacji i informacji dotyczących projektów realizowanych w ramach Programu e-cło;

4) przekazywania na wniosek Koordynatora Programu e-cło , w terminie określonym we wniosku, wyjaśnień i informacji w sprawach związanych z zakresem przedmiotowym Programu e-cło.

§ 11.

Traci moc zarządzenie Nr 7 Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2008 r. w sprawie powołania Rady Programu e-cło (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 6, poz. 44, z późn. zm.2)).

§ 12.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.

Minister Finansów
w z. Ludwik Kotecki

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

2) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 11, poz. 80 oraz z 2009 r. Nr 5, poz. 34 i Nr 14, poz. 76.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2011-01-31
  • Data wejścia w życie: 2011-01-01
  • Data obowiązywania: 2013-06-20
  • Dokument traci ważność: 2017-08-09

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA