REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 31

ZARZĄDZENIE Nr 30
MINISTRA FINANSÓW

z dnia 4 maja 2015 r.

w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw przeglądów wydatków publicznych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Komitet Sterujący do spraw przeglądów wydatków publicznych, zwany dalej „Komitetem Sterującym”.

2. Komitet Sterujący jest organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów w sprawach przeglądów wydatków publicznych, zwanych dalej „przeglądami”, stanowiących instrument priorytetyzacji wydatków ze środków publicznych.

§ 2.

1. W skład Komitetu Sterującego wchodzą:

1) Przewodniczący Komitetu Sterującego – członek Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorujący prace Departamentu Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów;

2) Członkowie Komitetu Sterującego:

a) przedstawiciel Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w randze sekretarza albo podsekretarza stanu – wyznaczony przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,

b) przedstawiciele pozostałych członków Rady Ministrów – w randze sekretarza albo podsekretarza stanu – właściwych ze względu na obszar wydatków publicznych podlegający przeglądowi;

3) Sekretarz Komitetu Sterującego – Dyrektor Departamentu Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów.

2. Członkowie Komitetu Sterującego są zapraszani do udziału w pracach Komitetu Sterującego przez Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu Sterującego, pracami Komitetu Sterującego kieruje Członek Komitetu Sterującego wyznaczony przez Przewodniczącego.

§ 3.

1. Do zadań Komitetu Sterującego należy w szczególności:

1) akceptowanie programów przeglądów wydatków publicznych, zwanych dalej „programami przeglądów”, które określają cele przeglądów, a także zestaw narzędzi, w tym pytań badawczych, odnoszących się do celów i efektów interwencji publicznej oraz wydatków ze środków publicznych na realizację polityki publicznej w obszarze podlegającym przeglądowi;

2) zatwierdzanie wniosków i rekomendacji z przeglądów, w szczególności w zakresie wysokości wydatków ze środków publicznych, ich alokacji oraz sposobu wydatkowania na realizację polityk publicznych w obszarach objętych przeglądami, zwanych dalej „wnioskami i rekomendacjami”.

2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu Sterującego należy w szczególności:

1) ustalanie harmonogramu prac Komitetu Sterującego, terminów i porządku kolejnych posiedzeń Komitetu Sterującego;

2) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu Sterującego;

3) przedstawianie Ministrowi Finansów rocznego sprawozdania z realizacji zadań Komitetu Sterującego w terminie do dnia 31 marca roku następnego;

4) przedstawianie, na wniosek Ministra Finansów, doraźnych sprawozdań z prac Komitetu Sterującego.

3. Listę obszarów i zagadnień podlegających przeglądom w poszczególnych latach, a także programy przeglądów przygotowuje Departament Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów.

§ 4.

1. W celu realizacji programu przeglądu Komitet Sterujący wyznacza grupę roboczą, w skład której wchodzą:

1) pracownicy Departamentu Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów wskazani przez dyrektora tego departamentu;

2) pracownicy ministerstw realizujących politykę publiczną w obszarze podlegającym przeglądowi, wskazani przez członka Komitetu Sterującego właściwego ze względu na obszar wydatków publicznych podlegający przeglądowi.

2. Pracownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów innych niż Departament Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów mogą być włączani do prac grupy roboczej stosownie do wskazań Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

3. Pracownicy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów mogą być włączani do prac grupy roboczej stosownie do ustaleń Komitetu Sterującego oraz wskazań przedstawiciela Kancelarii Prezesa Rady Ministrów będącego Członkiem Komitetu Sterującego.

4. Eksperci zewnętrzni, posiadający stosowną wiedzę lub doświadczenie niezbędne do dokonania przeglądu, mogą być włączani do prac grupy roboczej stosownie do ustaleń Komitetu Sterującego oraz wskazań Przewodniczącego Komitetu Sterującego. Przewodniczący Komitetu Sterującego ustala zasady zaangażowania ekspertów zewnętrznych w prace grupy roboczej.

5. Pracami grupy roboczej kieruje pracownik Departamentu Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów wskazany przez dyrektora tego departamentu.

§ 5.

1. Do zadań grupy roboczej należy przeprowadzenie przeglądu i opracowanie raportu zawierającego wnioski i rekomendacje.

2. W przypadku braku możliwości uzgodnienia wspólnego stanowiska przez grupę roboczą, w raporcie przedstawia się katalog rozbieżności oraz alternatywne sformułowania wniosków i rekomendacji.

3. Opracowany przez grupę roboczą raport jest przedkładany Sekretarzowi Komitetu Sterującego, który ocenia zgodność raportu z zaakceptowanym przez Komitet Sterujący programem przeglądu i przekazuje raport Przewodniczącemu Komitetu Sterującego.

§ 6.

Za zarządzanie procesem przeglądu odpowiada Departament Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów.

§ 7.

1. Komitet Sterujący przyjmuje raport albo zarządza jego uzupełnienie.

2. Komitet Sterujący przyjmując raport może zatwierdzić wnioski i rekomendacje przygotowane przez grupę roboczą lub sformułować własne wnioski i rekomendacje.

3. Przewodniczący Komitetu Sterującego przekazuje Ministrowi Finansów zatwierdzone lub sformułowane przez Komitet Sterujący wnioski i rekomendacje.

§ 8.

1. Posiedzenia Komitetu Sterującego odbywają się w obecności większości składu.

2. Rozstrzygnięcia Komitetu Sterującego zapadają na posiedzeniach w drodze uzgodnienia. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Przewodniczącego Komitetu Sterującego, rozstrzygnięcia mogą zapadać w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk.

3. Przewodniczący Komitetu Sterującego może poddać projekt rozstrzygnięcia pod głosowanie, jeżeli nie jest możliwe podjęcie rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia. Rozstrzygnięcie w drodze głosowania zapada zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu, a w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego posiedzenia.

4. Członek Komitetu Sterującego może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko do rozstrzygnięcia podjętego na posiedzeniu Komitetu Sterującego.

5. Z posiedzenia Komitetu Sterującego Sekretarz Komitetu Sterującego sporządza protokół.

6. Protokół podpisuje Przewodniczący posiedzenia oraz Sekretarz Komitetu Sterującego.

§ 9.

1. Posiedzenia Komitetu Sterującego odbywają się w siedzibie Ministerstwa Finansów albo w innym uzgodnionym miejscu.

2. Obsługę prac Komitetu Sterującego zapewnia Departament Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów.

3. Koszty obsługi, o której mowa w ust. 2, pokrywa się z budżetu państwa w części, której dysponentem jest Minister Finansów.

§ 10.

Komórki organizacyjne Ministerstwa Finansów udostępniają Departamentowi Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów będące w ich posiadaniu informacje i dane niezbędne do realizacji zadań określonych w zarządzeniu.

§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Finansów: M. Szczurek

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2015-05-05
  • Data wejścia w życie: 2015-05-04
  • Data obowiązywania: 2020-06-06
  • Dokument traci ważność: 2021-04-12

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA