REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2006 nr 1 poz. 1

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 5 stycznia 2006 r.

w sprawie regulaminu organizacyjnego Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104) zarządza się, co następuje:

§ 1

Ustala się regulamin organizacyjny Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

Minister Zdrowia

Zbigniew Religa

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 220, poz. 1901).

Załącznik 1. [REGULAMIN ORGANIZACYJNY KRAJOWEGO BIURA DO SPRAW PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII]

Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 5 stycznia 2006 r. (Dz. Urz. Min. Zdrów. Nr 1, poz. 1)

REGULAMIN ORGANIZACYJNY KRAJOWEGO BIURA DO SPRAW PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii działa na podstawie przepisów obowiązującego prawa i niniejszego regulaminu.

2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o „Biurze” rozumie się przez to Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii.

§ 2

Regulamin Organizacyjny Biura określa szczegółowy zakres zadań, strukturę organizacyjną i tryb pracy Biura.

§ 3

Sprawy o istotnym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania Biura, nieuregulowane w obowiązujących przepisach prawa i niezastrzeżone do uregulowania dla innych podmiotów lub organów, regulowane są w Biurze w drodze zarządzeń wewnętrznych dyrektora Biura.

Rozdział II

Kierownictwo i zasady organizacji pracy

§ 4

1. Dyrektor Biura reprezentuje Biuro na zewnątrz, kieruje jego działalnością i ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie Biura.

2. Do kompetencji dyrektora Biura należy zarządzanie Biurem, a w szczególności:

1) wydawanie zarządzeń wewnętrznych w sprawach niezastrzeżonych dla innych podmiotów lub organów;

2) powoływanie stałych lub doraźnych komisji w sprawach określonych obowiązującymi przepisami prawa i zespołów opiniodawczych, przy jednoczesnym określeniu ich nazwy, składu osobowego, celu, zakresu i trybu działania;

3) udzielanie imiennych upoważnień lub pełnomocnictw zastępcy dyrektora Biura oraz innym pracownikom Biura w zakresie realizowanych przez nich zadań.

3. Dyrektor Biura wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w Biurze i określa zasady polityki kadrowej.

4. W razie potrzeby oceny programów planowanych do realizacji i realizowanych przez Biuro lub zlecanych przez Biuro innym podmiotom, dyrektor Biura może powoływać w drodze zarządzenia wewnętrznego zespoły opiniodawczo-doradcze z udziałem ekspertów spoza Biura, reprezentujących dziedziny nauki odpowiednie do opiniowanych lub konsultowanych spraw.

5. Do podpisu dyrektora Biura lub, upoważnionego przez dyrektora, zastępcy dyrektora lub głównego księgowego, są zastrzeżone:

1) pisma kierowane na zewnątrz Biura;

2) akty wewnętrzne.

§ 5

1. Dyrektor kieruje Biurem przy pomocy zastępcy dyrektora oraz głównego księgowego.

2. W czasie nieobecności dyrektora działalnością Biura kieruje zastępca dyrektora.

§ 6

1. Zadania Biura są realizowane przez komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy.

2. Realizacją zadań określonych w regulaminie dla poszczególnych komórek organizacyjnych kierują kierownicy komórek organizacyjnych.

3. Zadania określone dla samodzielnych stanowisk pracy są realizowane samodzielnie przez pracowników zajmujących te stanowiska.

§ 7

1. Zastępca dyrektora Biura sprawuje nadzór nad realizacją zadań komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy w zakresie określonym w regulaminie.

2. Do zadań i obowiązków zastępcy dyrektora Biura należy:

1) planowanie i organizowanie realizacji zadań nadzorowanych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy, w tym rozstrzyganie o sposobie załatwiania spraw;

2) przygotowywanie wyczerpujących danych w sprawach kierowanych do decyzji dyrektora oraz przedstawianie informacji o sposobie i stanie załatwionych spraw, a także o potrzebach i problemach w wykonywaniu zadań nadzorowanych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy;

3) zapewnienie podległym pracownikom właściwych warunków pracy;

4) ostateczne przygotowywanie projektów pism, zarządzeń wewnętrznych i decyzji do podpisu dyrektora Biura, w części dotyczącej zakresu działalności nadzorowanych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy;

5) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w realizacji zadań Biura;

6) występowanie z wnioskami w sprawach dotyczących stosunków pracy kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska pracy oraz opiniowanie wniosków kierowanych w tych sprawach do dyrektora Biura w odniesieniu do pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i zajmujących samodzielne stanowiska pracy;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

3. Zastępca dyrektora podejmuje decyzje w zakresie powierzonych mu spraw, niezastrzeżonych do kompetencji dyrektora Biura.

§ 8

Do zadań i obowiązków głównego księgowego należy:

1) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;

2) prowadzenie gospodarki finansowej Biura zgodnie z obowiązującymi przepisami;

3) wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi;

4) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym;

5) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów;

6) opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania planu finansowego i ich analiza;

7) analiza zasadności, celowości i poziomu wykorzystania środków budżetowych;

8) dokonywanie wewnętrznej kontroli projektów w ramach powierzonych obowiązków;

9) opracowywanie projektów wewnętrznych przepisów z zakresu prowadzenia rachunkowości, w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji;

10) opracowywanie i koordynowanie przygotowywania projektów przepisów wewnętrznych dotyczących spraw pracowniczych i organizacyjnych;

11) prowadzenie rejestru wydawanych zarządzeń wewnętrznych;

12) występowanie z wnioskami do dyrektora Biura w sprawach dotyczących stosunków pracy kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska pracy oraz opiniowanie wniosków kierowanych w tych sprawach do dyrektora Biura w odniesieniu do pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i zajmujących samodzielne stanowiska pracy;

13) opiniowanie wniosków urlopowych pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i zajmujących samodzielne stanowiska pracy;

14) opracowywanie projektów zakresów czynności dla kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska pracy;

15) prowadzenie ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez dyrektora Biura;

16) prowadzenie akt osobowych i dokumentacji związanej ze stosunkami pracy oraz prowadzenie spraw socjalnych;

17) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

§ 9

Do zadań i obowiązków kierownika komórki organizacyjnej należy w szczególności:

1) planowanie oraz zapewnienie sprawnej i efektywnej realizacji zadań określonych dla komórki;

2) rozstrzyganie o sposobie załatwiania spraw oraz sprawowanie nadzoru nad ich wykonywaniem;

3) nadzór nad zgodnym z przepisami i terminowym wykonywaniem przez pracowników powierzonych im zadań i obowiązków;

4) występowanie z wnioskami w sprawach dotyczących stosunków pracy pracowników komórki organizacyjnej;

5) opracowywanie projektów zakresów czynności dla pracowników podległej komórki organizacyjnej;

6) współuczestniczenie w realizacji zadań realizowanych przez komórkę organizacyjną;

7) przygotowywanie sprawozdań i informacji dotyczących pracy komórki organizacyjnej w zakresie i terminach określonych przez dyrektora Biura;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.

§ 10

W razie zmiany obsady personalnej na stanowiskach kierowniczych i stanowiskach pracy związanych z odpowiedzialnością materialną, obowiązuje zasada protokolarnego przekazywania spraw. W odniesieniu do pracowników zajmujących inne stanowiska pracy zasada protokolarnego przekazywania spraw obowiązuje wówczas, jeżeli to wynika z przepisów prawa lub może być stosowana, jeżeli bezpośredni przełożony uzna to za celowe.

Rozdział III

Struktura organizacyjna Biura

§ 11

1. W skład Biura wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Dział do spraw Administracyjnych;

2) Samodzielne stanowisko pracy Administratora Systemu i Sieci Teleinformatycznej;

3) Radca Prawny;

4) Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady do spraw Przeciwdziałania Narkomanii;

5) Centrum Informacji o Narkotykach i Narkomanii;

6) Dział Realizacji Zadań Profilaktyczno-Rehabilitacyjnych;

7) Dział do spraw Edukacji Publicznej;

8) Dział do spraw Szkoleń Certyfikowanych;

9) Samodzielne stanowisko pracy do spraw Systemu Wczesnego Ostrzegania o Narkotykach;

10) Dział Nadzoru nad Realizacją Zadań Zleconych;

11) Dział Finansowo-Księgowy;

12) Samodzielne stanowisko pracy do spraw Zamówień Publicznych.

2. Do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacji innych zadań są powoływane zgodnie z odrębnymi przepisami:

1) komisje przetargowe;

2) komisje konkursowe.

3. Skład oraz regulamin funkcjonowania komisji, o których mowa w ust. 2, ustala dyrektor Biura.

Rozdział IV

Szczegółowe zadania komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy

§ 12

1. Dział do spraw Administracyjnych zajmuje się sprawami administracyjno-gospodarczymi, w tym zapewnia obsługę sekretarsko-kancelaryjną Biura.

2. Do zadań Działu do spraw Administracyjnych należy w szczególności:

1) administrowanie majątkowymi składnikami Biura;

2) opracowanie planów potrzeb rzeczowych Biura w zakresie środków trwałych, wyposażenia, materiałów biurowych, środków czystości;

3) dokumentowanie zakupów środków trwałych i wyposażenia materiałów biurowych, środków czystości i prasy oraz ich wydawanie pracownikom w poszczególnych komórkach organizacyjnych do użytkowania;

4) prowadzenie sekretariatu Biura;

5) zapewnienie obsługi kancelaryjnej dla poszczególnych komórek organizacyjnych Biura;

6) kompletowanie i przechowywanie aktów prawnych i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Biura;

7) prowadzenie archiwum Biura;

8) nadzór, koordynacja i organizacja pracy pracowników ochrony biura, kierowcy samochodu służbowego oraz pracownikowi archiwum;

9) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

3. Dział do spraw Administracyjnych podlega dyrektorowi Biura.

§ 13

1. Samodzielne stanowisko pracy Administratora Systemu i Sieci Teleinformatycznej zajmuje się sprawami związanymi z zapewnieniem bezpieczeństwa zasobów informacyjnych oraz bieżącą obsługą informatyczną Biura w zakresie realizowanych zadań.

2. Do zadań Samodzielnego stanowiska pracy Administratora Systemu i Sieci Teleinformatycznej należy:

1) administrowanie systemem i siecią teleinformatyczną;

2) przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu teleinformatycznego;

3) przeciwdziałanie nielegalnej modyfikacji i zniszczeniu danych objętych ochroną;

4) nadzorowanie funkcjonowania mechanizmów uwierzytelniania użytkowników w systemie teleinformatycznym, w których przetwarzane są dane objęte ochroną oraz kontroli dostępu do danych;

5) nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń, w których przetwarzane są dane objęte ochroną;

6) podejmowanie odpowiednich działań w przypadku naruszenia zabezpieczeń systemu teleinformatycznego lub bezpieczeństwa danych;

7) analizowanie sytuacji, okoliczności i przyczyn naruszenia bezpieczeństwa danych;

8) opracowanie lub opiniowanie projektów instrukcji, regulaminów i zarządzeń dotyczących przetwarzania i przechowywania danych;

9) inicjowanie i współtworzenie koncepcji systemu informatyzacji Biura;

10 przedkładanie dyrektorowi Biura wniosków dotyczących aktualizacji koncepcji informatyzacji i narzędzi jej realizacji;

11) sporządzanie planów i harmonogramów realizacji przyjętych kierunków zastosowań informatyki;

12) wnioskowanie w sprawach wyposażania Biura w sprzęt komputerowy, oprogramowanie systemowe, narzędziowe i użytkowe zgodnie z przyjętą koncepcją i kierunkami zastosowań informatyki;

13) opiniowanie i kontrola merytoryczna wszelkich zakupów dla potrzeb informatyzacji Biura;

14) udzielanie pracownikom Biura instruktażu przy wdrażaniu programów użytkowych oraz systemu informacji;

15) koordynowanie działań związanych z obsługą struktury internetowej Biura;

16) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

3. Zadania określone w ust. 2 mogą być powierzone do wykonywania osobie fizycznej w ramach stosunku pracy lub w ramach stosunku cywilnoprawnego z zachowaniem przepisów o zamówieniach publicznych w zakresie udzielania zamówień na usługi.

§ 14

1. Do zadań Radcy Prawnego należy pomoc prawna, w tym zapewnienie ochrony prawnej interesów Biura, a w szczególności:

1) opiniowanie, udział w opracowywaniu projektów umów i porozumień, a także uzgadnianie lub udział w uzgadnianiu tych projektów;

2) opiniowanie przedkładanych mu projektów umów zawieranych przez Biuro;

3) sporządzanie opinii prawnych w sprawach wątpliwych;

4) udzielanie porad prawnych i dokonywanie wykładni przepisów prawa w zakresie stosowania określonych norm prawnych w działalności Biura;

5) udzielanie informacji w zakresie obowiązywania aktów prawnych oraz porad prawnych i wyjaśnień odnośnie stosowania prawa;

6) informowanie dyrektora o zauważonych uchybieniach w funkcjonowaniu Biura w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień;

7) wykonywanie innych zadań w zakresie obsługi prawnej, wynikających z odrębnych przepisów.

2. Zadania określone w ust. 1 mogą być powierzone do wykonywania osobie fizycznej spełniającej wymagania kwalifikacyjne określone w przepisach o radcach prawnych, w ramach stosunku pracy lub w ramach stosunku cywilnoprawnego z zachowaniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie udzielania zamówień na usługi prawnicze.

§ 15

1. Do zadań i obowiązków Samodzielnego stanowiska pracy do spraw obsługi Rady do spraw Przeciwdziałania Narkomanii, zwanej dalej „Radą”, należy:

1) organizowanie posiedzeń Rady;

2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady;

3) protokołowanie posiedzeń Rady;

4) prowadzenie bieżącej korespondencji Rady;

5) archiwizacja dokumentacji Rady;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

2. Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady do spraw Przeciwdziałania Narkomanii podlega dyrektorowi Biura.

§ 16

1. Do zadań Centrum Informacji o Narkotykach i Narkomanii, zwanego dalej „Centrum”, należy prowadzenie krajowego systemu informacji o narkotykach oraz monitorowanie działań podejmowanych na rzecz przeciwdziałania narkomanii na poziomie krajowym i międzynarodowym, poprzez:

1) zbieranie, gromadzenie, wymianę informacji i dokumentacji w zakresie przeciwdziałania narkomanii objętych badaniami statystycznymi statystyki publicznej, opracowywanie i przetwarzanie zebranych danych;

2) koordynowanie działań ekspertów wojewódzkich;

3) gromadzenie, przechowywanie i udostępnianie danych na temat narkotyków i narkomanii;

4) prowadzenie i inicjowanie badań dotyczących problemów narkotyków i narkomanii oraz opracowywanie i udostępnianie ich wyników, a także inicjowanie kierunków działania w tym zakresie;

5) gromadzenie i udostępnianie publikacji na temat narkotyków i narkomanii;

6) utrzymywanie i udostępnianie baz danych dotyczących narkomanii;

7) formułowanie wniosków i rekomendowanie działań sprzyjających kształtowaniu strategii reagowania na problem narkomanii;

8) pełnienie roli punktu obserwacyjnego (Focal Point) Europejskiego Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii (European Monitoring Center for Drug and Drug Addiction – EMCDDA);

9) udział w pracach sprawozdawczych na rzecz organizacji międzynarodowych;

10) współpraca z Europejskim Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii (European Monitoring Center for Drug and Drug Addiction – EMCDDA) oraz Europejską Siecią o Narkotykach i Narkomanii (Reitox);

11) opracowywanie i publikowanie corocznego raportu o stanie realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Narkomanii;

12) wykonywanie innych zadań zleconych przez zastępcę dyrektora.

2. Centrum podlega zastępcy dyrektora.

§ 17

1. Centrum przygotowuje coroczne plany pracy zatwierdzane przez dyrektora Biura.

2. Podstawą formułowania planów pracy są zadania określone w Krajowym Programie Przeciwdziałania Narkomanii dotyczącym badań i monitorowania problemu narkotyków i narkomanii.

3. W planie wydatków przeznaczonych na podstawie ustawy budżetowej na dany rok, w rozdziale 85153 – zwalczanie narkomanii, dyrektor Biura określa wielkość środków finansowych na realizację zadań wykonywanych przez Centrum.

4. Zadania realizowane przez Centrum mogą być dofinansowywane z bezzwrotnych środków zagranicznych przy zachowaniu przepisów dotyczących finansów publicznych.

§ 18

1. Do zadań Działu Realizacji Zadań Profilaktyczno-Rehabilitacyjnych należy:

1) udział w opracowywaniu projektu Krajowego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz przygotowaniu sprawozdania z jego realizacji a także nadzór nad innymi sprawozdaniami merytorycznymi w częściach dotyczących profilaktyki narkomanii;

2) współpraca z Działem do spraw Edukacji Publicznej w zakresie planowania i opiniowania materiałów edukacyjnych o charakterze profilaktycznym;

3) prowadzenie negocjacji ze zleceniobiorcami w celu określenia warunków merytorycznych i finansowych zlecanych zadań;

4) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad wykonywaniem zadań zleconych do realizacji przez Biuro w zakresie profilaktyki narkomanii, rehabilitacji i reintegracji osób uzależnionych od narkotyków, w tym sporządzanie w szczególności kwartalnych i rocznych sprawozdań merytorycznych oraz prowadzenie kontroli merytorycznych z realizacji zadań zleconych w miejscu ich realizacji;

5) reprezentowanie Biura na konferencjach i seminariach poświęconych przeciwdziałaniu narkomanii;

6) sprawowanie nadzoru nad szkoleniami organizowanymi przez Biuro dotyczącymi profilaktyki używania substancji psychoaktywnych, w szczególności adresowanymi do animatorów działań profilaktycznych;

7) koordynacja realizacji projektów badawczych dotyczących psychospołecznych uwarunkowań narkomanii oraz skutecznych strategii profilaktycznych;

8) inicjowanie i koordynowanie działań w zakresie opracowania oraz upowszechnienia standardów programów profilaktycznych, rehabilitacyjnych i reintegracyjnych;

9) inicjowanie działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości działań profilaktycznych, rehabilitacyjnych i reintegracyjnych, w tym w szczególności dotyczących upowszechnienia wiedzy na temat metod ewaluacji programów profilaktycznych, rehabilitacyjnych i reintegracyjnych oraz oceny jakości wybranych programów;

10) koordynowanie programów badawczych dotyczących metodologicznych aspektów diagnozowania wybranych grup odbiorców w zakresie profilaktyki narkomanii oraz podejmowania działań na rzecz popularyzacji ich wyników;

11) opiniowanie oraz opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących przeciwdziałania narkomanii;

12) współpraca w redagowaniu strony internetowej Biura, w szczególności poprzez dostarczanie informacji o ważnych działaniach profilaktycznych, rehabilitacyjnych i reintegracyjnych;

13) udzielanie wsparcia podmiotom prowadzącym działalność w zakresie profilaktyki, rehabilitacji i reintegracji osób zagrożonych uzależnieniem lub uzależnionych od narkotyków i prowadzenie konsultacji merytorycznych;

14) współpraca i wymiana doświadczeń z międzynarodowymi i krajowymi organizacjami zajmującymi się problemem narkomanii;

15) prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawach skarg i wniosków dotyczących problematyki przeciwdziałania narkomanii, kierowanych do Biura lub do ministra właściwego do spraw zdrowia;

16) wykonywanie innych zadań zleconych przez zastępcę dyrektora.

2. Dział Realizacji Zadań Profilaktyczno-Rehabilitacyjnych podlega zastępcy dyrektora.

§ 19

1. Do zadań Działu do spraw Edukacji Publicznej należy:

1) planowanie i koordynacja we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy działań z zakresu edukacji publicznej, w tym wydawniczych, obejmujących problematykę określoną w Krajowym Programie Przeciwdziałania Narkomanii;

2) przygotowanie, nadzór oraz koordynacja całości działań związanych z ogólnopolskimi kampaniami edukacyjnymi;

3) zorganizowanie stałego systemu wymiany informacji pomiędzy mediami a Biurem;

4) prowadzenie i aktualizacja rozdzielnika wydawnictw publikowanych przez Biuro, obejmującego w szczególności biblioteki pedagogiczne i uniwersyteckie, kuratorów wojewódzkich, organizacje pozarządowe i urzędy administracji publicznej, stacje sanitarno-epidemiologiczne;

5) prowadzenie rejestru wydawanych materiałów informacyjno-edukacyjnych obejmującego:

a) wpisywanie przychodów i rozchodów magazynu,

b) drukowanie potwierdzeń odbioru,

c) okresową inwentaryzację materiałów edukacyjno-informacyjnych;

6) koordynacja dystrybucji materiałów wydawniczych – przygotowywanie rozdzielnika, transport do urzędu pocztowego;

7) współudział w pracach graficznych na potrzeby konferencji organizowanych przez Biuro i potrzeby wydawnicze Biura;

8) prowadzenie aktualizacji strony internetowej Biura, wprowadzanie nowych informacji we współpracy z innymi działami Biura;

9) przygotowywanie sprawozdań merytorycznych z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, a także innych, w tym rocznych i kwartalnych, w częściach dotyczących edukacji publicznej;

10) reprezentowanie Biura na konferencjach i seminariach dotyczących przeciwdziałania narkomanii;

11) przygotowywanie projektów umów dotyczących zadań zlecanych do realizacji w zakresie edukacji publicznej;

12) sprawowanie nadzoru merytorycznego i finansowego nad działaniami zleconymi do realizacji przez Biuro w zakresie edukacji publicznej;

13) sporządzanie analiz i sprawozdań finansowych z dokonanych wydatków na zadania zlecone z zakresu edukacji publicznej;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez zastępcę dyrektora.

2. Dział do spraw Edukacji Publicznej podlega zastępcy dyrektora.

§ 20

1. Do zadań Działu do spraw Szkoleń Certyfikowanych należy:

1) koordynacja prac nad wdrożeniem systemu szkoleń w dziedzinie terapii i rehabilitacji uzależnienia od narkotyków;

2) bieżąca wymiana korespondencji z osobami i instytucjami zainteresowanymi systemem szkoleń i certyfikacji w dziedzinie rehabilitacji;

3) przygotowywanie materiałów edukacyjnych i pomocniczych na potrzeby szkoleń;

4) bieżąca aktualizacja wykazów certyfikowanych specjalistów oraz instruktorów terapii uzależnienia od narkotyków;

5) przygotowywanie materiałów informacyjnych na temat systemu szkoleń i ich upowszechnianie;

6) przygotowywanie sprawozdań merytorycznych z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, a także innych, w tym rocznych i kwartalnych, w częściach dotyczących systemu szkoleń;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez zastępcę dyrektora.

2. Dział do spraw Szkoleń Certyfikowanych podlega zastępcy dyrektora.

§ 21

1. Do zadań Samodzielnego stanowiska pracy do spraw Systemu Wczesnego Ostrzegania o Narkotykach należy:

1) uaktualnianie, we współpracy z innymi odpowiedzialnymi instytucjami, koncepcji Systemu Wczesnego Ostrzegania o nowych narkotykach oraz nadzór nad jego wdrażaniem;

2) reprezentowanie Biura na konferencjach i seminariach dotyczących przeciwdziałania narkomanii;

3) nadzór nad wdrażaniem Systemu Wczesnego Ostrzegania o nowych narkotykach;

4) przygotowywanie sprawozdań merytorycznych z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, a także innych, w tym rocznych i kwartalnych, w częściach dotyczących systemu ostrzegania o nowych narkotykach;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez zastępcę dyrektora.

2. Zadania określone w ust. 1 mogą być powierzone do wykonywania osobie fizycznej, spełniającej wymagania kwalifikacyjne, w ramach stosunku pracy lub w ramach stosunku cywilnoprawnego z zachowaniem przepisów o zamówieniach publicznych.

§ 22

1. Dział Finansowo-Księgowy prowadzi rachunkowość oraz obsługę rozliczeń finansowych Biura.

2. Do zakresu działania Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:

1) zarządzanie środkami finansowymi Biura, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych;

2) kontrola formalna i rachunkowa dokumentów źródłowych, przygotowywanie i przekazywanie ich do akceptacji przez osoby upoważnione;

3) rejestracja należności i zobowiązań wynikających z akceptowanych dokumentów źródłowych;

4) prowadzenie likwidatury w zakresie działalności Biura (rozliczanie rachunków, kosztów podróży służbowych, zaliczek);

5) zakładanie rachunków bankowych i bieżąca kontrola sald;

6) prowadzenie ewidencji, wystawianie i realizacja czeków gotówkowych i rozrachunkowych oraz innych dokumentów finansowych i przyjmowanie gotówki do kasy;

7) prowadzenie kasy oraz dokonywanie, na podstawie zatwierdzonych dokumentów, wypłat gotówkowych i sporządzanie raportów kasowych;

8) bieżące kontrolowanie i dekretowanie oraz księgowanie dokumentów źródłowych;

9) sporządzanie zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej;

10) analizowanie i uzgadnianie miesięcznych i rocznych obrotów i sald na kontach rozrachunkowych z bankami, kontrahentami i innymi jednostkami współdziałającymi z Biurem;

11) opracowanie i aktualizacja zarządzeń wewnętrznych wprowadzających instrukcję obiegu dokumentów finansowo-księgowych, instrukcję inwentaryzacyjną, zakładowy plan kont;

12) sporządzenie sprawozdań budżetowych, w tym bilansu;

13) prowadzenie ewidencji majątku trwałego i wyposażenia;

14) sporządzanie rozliczeń inwentaryzacji składników majątkowych Biura;

15) naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej;

16) naliczanie i odprowadzanie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;

17) naliczanie i wypłata należności z tytułu stosunku pracy oraz z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych;

18) sporządzanie okresowych sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego;

19) wykonywanie innych zadań zleconych przez głównego księgowego.

2. Dział Finansowo-Księgowy podlega głównemu księgowemu.

§ 23

1. Do zadań Działu Nadzoru nad Realizacją Zadań Zleconych, zwanego dalej „Działem Nadzoru”, należy sporządzanie umów na realizację zadań zleconych, prowadzenie bieżącego nadzoru nad prawidłową realizacją zadań pod kątem merytorycznym i finansowym, nadzór nad stroną formalno-prawną zawieranych umów oraz wykonywanie innych zadań zleconych przez głównego księgowego.

2. W ramach zadań nadzoru, o których mowa w ust. 1, dokonywane są niżej wymienione czynności:

1) analiza wstępna sprawozdań merytorycznych w zakresie terminowości, kompletności oraz zgodności z warunkami umowy;

2) szczegółowa analiza sprawozdań finansowych w zakresie terminowości, kompletności, rachunkowym, zgodności z planem wydatków określonym w umowie oraz sposobu gospodarowania środkami publicznymi i racjonalności ich wykorzystania;

3) prowadzenie bieżącego nadzoru finansowego nad wykonaniem zadań zleconych;

4) prowadzenie kompleksowych kontroli realizacji zadań zleconych w miejscu ich realizacji; kontrole prowadzone są według harmonogramu określanego przez głównego księgowego na każdy rok odrębnie do dnia 25 stycznia kolejnego roku budżetowego oraz doraźnie w przypadkach tego wymagających.

3. Wyniki analizy merytorycznej i finansowej pracownicy Działu Nadzoru przekazują w ustalonych terminach w formie pisemnej kierownikowi Działu Realizacji Zadań Profilaktyczno-Rehabilitacyjnych, zastępcy dyrektora oraz głównemu księgowemu.

4. Dział Nadzoru prowadzi bieżącą korespondencję z realizatorami zadań zleconych w zakresie powiadamiania o zaistniałych nieprawidłowościach, monitorowania w sprawach bezpośrednio dotyczących wykonywanych zadań, egzekwowania wyjaśnień i uzupełnień, dokonywania planowanych zmian merytorycznych i finansowych warunków zawartych umów.

5. Dział Nadzoru sporządza okresowe zestawienia zawartych umów oraz przekazanych środków finansowych na ich realizację.

6. Pracownicy Działu Nadzoru sporządzają i dostarczają do Działu Finansowo-Księgowego pisemne dyspozycje dotyczące przekazania środków finansowych na realizację zadań zleconych.

7. Dział Nadzoru podlega głównemu księgowemu.

§ 24

1. Samodzielne stanowisko pracy do spraw Zamówień Publicznych realizuje zadania związane z organizowaniem, przygotowywaniem i realizowaniem procedur udzielania zamówień publicznych w Biurze.

2. Do zadań Samodzielnego stanowiska pracy do spraw Zamówień Publicznych, należy w szczególności:

1) przyjmowanie wniosków dotyczących przewidywanych do realizacji w roku następnym zamówień publicznych, szacunkowe określanie ich wartości finansowej w cenach netto i brutto oraz opracowywanie projektu planu zamówień publicznych na następny rok kalendarzowy;

2) przyjmowanie i rejestracja wniosków o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

3) przekazywanie dyrektorowi Biura zaopiniowanych wniosków o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

4) sporządzanie protokołów z postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, dla którego wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 6000 euro;

5) sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych;

6) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem i przechowywaniem w Biurze dokumentacji przetargowej;

7) prowadzenie odpowiedniej ewidencji udzielanych w ciągu kolejnych 12 miesięcy zamówień publicznych;

8) zgłaszanie do publikacji ogłoszeń i informacji z zachowaniem zasad i trybu, określonych w przepisach o zamówieniach publicznych;

9) sporządzanie odpowiedniej do opisu przedmiotu zamówienia i jego wymagań technicznych bądź użytkowych, określonych przez użytkownika, wnioskodawcę udzielenia zamówienia lub powołaną w razie potrzeby Komisję, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz związanej z tymi warunkami odpowiedniej dokumentacji całego postępowania;

10) zapewnienie obsługi administracyjno-prawnej prowadzonego postępowania, w tym przygotowanie projektu umowy planowanej do zawarcia oraz wykonywanie czynności wynikających i związanych ze skorzystaniem przez wykonawców ze środków ochrony prawnej przysługujących im w razie naruszenia przez Biuro w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przepisów o zamówieniach publicznych;

11) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją umów zawartych w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

12) wykonywanie innych zadań zleconych przez głównego księgowego.

2. Samodzielne stanowisko pracy do spraw Zamówień Publicznych podlega głównemu księgowemu.

Rozdział V

Postanowienia końcowe

§ 25

Informacji dotyczących działalności Biura udzielają dyrektor Biura lub osoby przez niego upoważnione.

§ 26

Obieg dokumentów finansowo-księgowych w Biurze regulują przepisy odrębne.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-01-26
  • Data wejścia w życie: 2006-01-26
  • Data obowiązywania: 2006-01-26
  • Dokument traci ważność: 2006-06-29
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA