REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 77

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 10 listopada 2015 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064), zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Zespół do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, zwany dalej „Zespołem”.

2. Zespół jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2.

1. W skład Zespołu wchodzą:

1) Przewodniczący Zespołu – Dyrektor Departamentu Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa Medycznego i Ochrony Informacji Niejawnych Ministerstwa Zdrowia;

2) członkowie Zespołu:

a) dwóch przedstawicieli Departamentu Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa Medycznego i Ochrony Informacji Niejawnych Ministerstwa Zdrowia,

b) dwóch przedstawicieli Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Lotnicze Pogotowie Ratunkowe” w Warszawie,

c) przedstawiciel Świętokrzyskiego Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego,

d) przedstawiciel Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach,

e) przedstawiciel Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego,

f) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie,

g) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Warszawie MEDITRANS,

h) przedstawiciel Bielskiego Pogotowia Ratunkowego,

i) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie,

j) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gorzowie Wielkopolskim,

k) przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego,

l) przedstawiciel Wojewody Małopolskiego,

m) przedstawiciel Wojewody Pomorskiego,

n) przedstawiciel Wojewody Podlaskiego,

o) przedstawiciel Wojewody Wielkopolskiego.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. c–o, przed powołaniem w skład Zespołu, wyrażają zgodę na udział w pracach Zespołu.

3. W pracach Zespołu mogą brać udział, z głosem doradczym, zaproszeni przez Przewodniczącego Zespołu eksperci.

§ 3.

Do zadań Zespołu należy:

1) opracowanie katalogu podstawowych i dodatkowych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0;

2) opracowanie zmian obecnych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w oparciu o wiedzę, doświadczenia oraz zgłoszenia użytkowników;

3) opracowanie koncepcji i opisu nowych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0 w oparciu o wiedzę, doświadczenia oraz zgłoszenia użytkowników;

4) wskazywanie priorytetów i kolejności realizacji zmian dotyczących funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;

5) udział w procesie wytwórczym oprogramowania Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego na etapie tworzenia wymagań i prototypów rozwiązań;

6) konsultowanie propozycji rozwiązań przedstawionych przez podmiot, który będzie wykonawcą oprogramowania do obsługi Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne w wersji 2.0;

7) opiniowanie projektów realizacji zmian funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne;

8) udział w testach akceptacyjnych oprogramowania Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;

9) weryfikacja wdrożonych zmian w środowisku produkcyjnym Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medyczne;

10) wskazywanie zagrożeń w przygotowanych przez Zespół lub zaprezentowanych przez wykonawcę rozwiązaniach;

11) dbanie o spójność poszczególnych funkcjonalności i zgodność z wymaganiami jednostek współpracujących z Systemem Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;

12) określanie innych potrzeb użytkowników Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w zakresie szkoleń, zmian lub modernizacji sprzętu.

§ 4.

1. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu.

2. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Zespołu;

2) ustalanie porządku dziennego posiedzenia Zespołu;

3) prowadzenie posiedzeń Zespołu;

4) planowanie i organizowanie prac Zespołu;

5) reprezentowanie Zespołu na zewnątrz;

6) informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia o bieżącej działalności Zespołu.

§ 5.

1. Zespół obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia.

2. Zespół może obradować na posiedzeniach organizowanych w trybie wideokonferencji.

3. Zespół może powoływać podzespoły w celu opracowania poszczególnych zagadnień.

4. Zespół podejmuje decyzje zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.

5. Posiedzenia Zespołu są protokołowane. Protokół podpisują osoba go sporządzająca oraz Przewodniczący Zespołu.

§ 6.

Zespół zakończy swoją działalność po zakończeniu realizacji zadań, o których mowa w § 3, po przedstawieniu wyników pracy w formie projektu rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0 oraz po zakończeniu realizacji umowy, która zostanie zawarta z podmiotem, będącym wykonawcą oprogramowania do obsługi Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne w wersji 2.0.

§ 7.

Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia Departament Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa Medycznego i Ochrony Informacji Niejawnych Ministerstwa Zdrowia.

§ 8.

Członkom Zespołu oraz osobom, o których mowa w § 2 ust. 3, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach Zespołu, ani zwrot kosztów delegacji.

§ 9.

1. Pierwsze posiedzenie Zespołu Przewodniczący Zespołu zwołuje w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.

2. Na pierwszym posiedzeniu Zespołu jest powoływany Zastępca Przewodniczącego Zespołu spośród członków Zespołu.

§ 10.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA

Marian Zembala

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1268).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2015-11-12
  • Data wejścia w życie: 2015-11-13
  • Data obowiązywania: 2018-12-18
  • Dokument traci ważność: 2019-03-29

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA