REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 95

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 31 sierpnia 2022 r.

w sprawie powołania Rady do spraw rozwoju stomatologii

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Radę do spraw rozwoju stomatologii przy ministrze właściwym do spraw zdrowia, zwaną dalej „Radą".

2. Rada jest organem pomocniczo-doradczym ministra właściwego do spraw zdrowia, zwanego dalej „Ministrem".

§ 2.

1. W skład Rady wchodzą:

1) członkowie:

a) konsultant krajowy w dziedzinie chirurgii stomatologicznej,

b) konsultant krajowy w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej,

c) konsultant krajowy w dziedzinie ortodoncji,

d) konsultant krajowy w dziedzinie periodontologii,

e) konsultant krajowy w dziedzinie protetyki,

f) konsultant rajowy w dziedzinie stomatologii dziecięcej,

g) konsultant krajowy w dziedzinie stomatologii zachowawczej z endodoncją,

h) przedstawiciel Naczelnej Rady Lekarskiej,

i) przedstawiciel Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych,

j) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia,

k) przedstawiciel Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji,

l) przedstawiciel Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia,

m) przedstawiciel Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia,

n) przedstawiciel Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia;

2) sekretarz Rady - przedstawiciel Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia, niebędący członkiem Rady.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a-k, wyrażają pisemną zgodę na udział w pracach Zespołu.

§ 3.

1. Członek Rady może zostać odwołany przez Ministra w każdym czasie.

2. Członkowie Rady, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. h-k, mogą zostać odwołani także na wniosek uprawnionego organu reprezentującego instytucję, której są przedstawicielami.

3. Powołanie i odwołanie członka Rady odbywa się w formie pisemnej.

4. Członek Rady może w każdym czasie zrezygnować z członkostwa w Radzie.

5. Rezygnacja, o której mowa w ust. 4, jest skuteczna z dniem następującym po dniu złożenia jej w formie pisemnej Przewodniczącemu Rady, a rezygnacja Przewodniczącego Rady jest skuteczna z dniem następującym po dniu złożenia jej w formie pisemnej Ministrowi.

§ 4.

1. W posiedzeniach Rady uczestniczą:

1) sekretarz albo podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia wskazany przez Ministra w zależności od przedmiotu obrad Zespołu;

2) członkowie Rady;

3) sekretarz Rady.

2. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć również eksperci zaproszeni przez Przewodniczącego Rady.

§ 5.

Do zadań Rady należy proponowanie rozwiązań i zgłaszanie postulatów w zakresie:

1) kształcenia przeddyplomowego na kierunku lekarsko-dentystycznym;

2) kształcenia przeddyplomowego w innych zawodach mających zastosowanie w stomatologii;

3) kształcenia podyplomowego lekarzy dentystów ze szczególnym uwzględnieniem szkolenia specjalizacyjnego i umiejętności przeznaczonych dla lekarzy dentystów;

4) rozwoju zawodowego, w tym nabywania nowych kwalifikacji, przez przedstawicieli zawodów, o których mowa w pkt 2;

5) zasad wykonywania zawodu lekarza dentysty oraz prowadzenia działalności leczniczej, w tym w szczególności praktyki zawodowej;

6) zakresu i wyceny świadczeń finansowanych ze środków publicznych.

§ 6.

1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.

2. Funkcję Przewodniczącego Rady pełni członek Rady wskazywany zamiennie przez Naczelną Radę Lekarską albo Ministra.

3. Zmiana na stanowisku Przewodniczącego Rady następuje co sześć miesięcy.

4. Przewodniczący Rady wyznacza na czas pełnienia swojej funkcji Zastępcę Przewodniczącego spośród członków Rady.

§ 7.

Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) zwoływanie posiedzeń Rady;

2) ustalanie porządku dziennego posiedzeń Rady;

3) prowadzenie posiedzeń Rady;

4) planowanie i organizowanie pracy Rady.

§ 8.

1. Przewodniczący Rady w celu realizacji zadań, o których mowa w § 5, może powołać grupę roboczą.

2. Przewodniczący Rady określa skład grupy roboczej i zakres merytoryczny powierzonych jej zadań.

§ 9.

1. Rada obraduje na posiedzeniach.

2. Prace Rady odbywają się z poszanowaniem niezależności, swobody wypowiedzi, prezentacji stanowisk i formułowania propozycji na rzecz rozwoju stomatologii. Każdy członek Rady ma prawo głosu i może wypowiadać się w zakresie prac Rady oraz składać wnioski i postulaty w tym zakresie.

3. Rada podejmuje decyzje i przyjmuje stanowiska w drodze uchwały większością głosów, w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Rady. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady.

4. Głosowania Rady są jawne.

5. Uchwały podjęte przez Radę podpisuje Przewodniczący Rady.

6. Rada może podejmować uchwały w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

7. Uchwały stanowią załączniki do protokołu z posiedzenia Rady.

8. Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie urzędu obsługującego Ministra.

9. Posiedzenia Rady mogą odbywać się również w trybie zdalnym, z zastosowaniem środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających porozumiewanie się na odległość.

10. Zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady oraz materiały będące przedmiotem posiedzenia Rady, są przekazywane w terminie umożliwiającym zapoznanie się z nimi, nie później jednak niż w terminie 7 dni przed dniem posiedzenia Rady.

11. Przewodniczący Rady w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwołać posiedzenie Rady bez zachowania terminu, o którym mowa w ust.10.

12. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej raz na kwartał.

13. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisują Przewodniczący Rady i sekretarz Rady.

14. Protokoły są publikowane na stronie internetowej urzędu obsługującego Ministra.

§ 10.

Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia sekretarz Rady we współpracy z Departamentem Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia.

§ 11.

1. Członkom Rady oraz ekspertom, o których mowa w § 4 ust. 2, z tytułu uczestnictwa w posiedzeniach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Zamiejscowym członkom Rady oraz ekspertom, o których mowa w § 4 ust. 2, którzy uczestniczą w posiedzeniach Rady w siedzibie urzędu obsługującego Ministra przysługuje zwrot kosztów podróży na terenie kraju, w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167 oraz z 2022 r. poz. 1481).

§ 12.

Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu państwa, z części 46 - Zdrowie, działu 851 - Ochrona Zdrowia, rozdziału 85195 - Pozostała działalność, w części pozostającej w dyspozycji Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia.

§ 13.

1. Pierwszym Przewodniczącym Rady jest członek Rady wskazany przez Naczelną Radę Lekarską.

2. Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje osoba, o której mowa w ust. 1, nie później niż do dnia 16 września 2022 r.

§ 14.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Zdrowia
Adam Niedzielski


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2022-08-31
  • Data wejścia w życie: 2022-09-01
  • Data obowiązywania: 2023-01-03

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA