REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 100

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 22 września 2022 r.

w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e-Gabinet+")"

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Komitet Sterujący Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e- Gabinet+")", zwany dalej "Komitetem".

2. Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2.

1. W skład Komitetu wchodzą:

1) Przewodniczący Komitetu - dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia;

2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu - zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia;

3) członkowie:

a) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e-Gabinet+")", zwanym dalej "Projektem",

b) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa pełniącej funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie,

c) przedstawiciel Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie,

d) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie;

4) Sekretarz Komitetu - pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia.

2. Członkowie, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnionych przedstawicieli.

3. W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu, funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, w tym w szczególności przedstawicieli komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia właściwych do spraw nadzoru i kontroli, lecznictwa oraz zdrowia publicznego.

§ 3.

Do zadań Komitetu należy zarządzanie Projektem, w tym w szczególności:

1) monitorowanie realizacji Projektu;

2) dostarczanie wytycznych dla Projektu;

3) weryfikowanie zgodności Projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem zakresu, kosztów i terminów realizacji Projektu;

4) zatwierdzanie dokumentów Projektu;

5) zatwierdzanie Planów Nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu Projektu;

6) podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;

7) nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;

8) zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.

§ 4.

1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu.

2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

2) ustalanie porządku posiedzenia Komitetu;

3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;

4) planowanie i organizowanie pracy Komitetu.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, inna osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.

§ 5.

1. Posiedzenie Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej trzech członków Komitetu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

2. Zawiadomienie o posiedzeniu i porządku obrad przesyła członkom Komitetu Sekretarz Komitetu, nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.

3. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk. W przypadkach, w których osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych członków, a w przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu.

4. Komitet obraduje na posiedzeniach, z zastrzeżeniem ust. 8. Posiedzenia Komitetu mogą odbywać się również w trybie zdalnym, z zastosowaniem środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających porozumiewanie się na odległość.

5. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go w postaci elektronicznej członkom Komitetu do akceptacji. Członkowie Komitetu mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.

6. Protokół z posiedzenia jest podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.

7. Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych.

8. Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

§ 6.

Z tytułu wykonywania zadań określonych w § 3, osobom wchodzącym w skład Komitetu nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167 oraz z 2022 r. poz. 1481).

§ 7.

Obsługę administracyjno-techniczną Komitetu zapewnia komórka organizacyjna Ministerstwa Zdrowia właściwa do spraw e-zdrowia.

§ 8.

Komitet powołuje się na czas realizacji Projektu.

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA
Adam Niedzielski


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2022-09-22
  • Data wejścia w życie: 2022-09-23
  • Data obowiązywania: 2022-09-23
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA