reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

UCHWAŁA NR 15/2001

Rady Polityki Pieniężnej

z dnia 25 października 2001 r.

w sprawie stopy redyskontowej weksli i oprocentowania kredytów refinansowych

Na podstawie art. 12 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. Nr 140, poz. 938, z 1998 r. Nr 160, poz. 1063, z 2000 r. Nr 53, poz. 648, Nr 62, poz. 718 i Nr 119, poz. 1252 oraz z 2001 r. Nr 8, poz. 64 i Nr 110, poz. 1189) uchwala się, co następuje:

§ 1.

Stopa redyskontowa weksli przyjmowanych od banków do redyskonta przez Narodowy Bank Polski wynosi 15,5%.

§ 2.

Oprocentowanie kredytu refinansowego udzielanego pod zastaw papierów wartościowych, zwanego dalej kredytem lombardowym, wynosi 17%.

§ 3.

Oprocentowanie kredytu refinansowego na finansowanie inwestycji centralnych objętych poręczeniami Skarbu Państwa równe jest oprocentowaniu kredytu lombardowego i wynosi 17%.

§ 4.

Oprocentowanie kredytu refinansowego, niewymienionego w § 2 i 3, jest wyższe o 1 punkt procentowy niż oprocentowanie kredytu lombardowego i wynosi 18%.

§ 5.

Stopa redyskontowa weksli, o której mowa w § 1, oraz oprocentowanie kredytów, wymienionych w § 2, 3 i 4, ustalone są w stosunku rocznym.

§ 6.

Traci moc uchwala nr 10/2001 Rady Polityki Pieniężnej z dnia 22 sierpnia 2001 r. w sprawie stopy redyskontowej weksli i oprocentowania kredytów refinansowych (Dz. Urz. NBP Nr 12. poz. 26)

§ 7.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 26 października 2001 r.

Przewodniczący
Rady Polityki Pieniężnej:

L. Balcerowicz

Członkowie:

M. Dąbrowski, B. Grabowski, C. Józefiak, J. Krzyżewski, W. Łączkowski, J. Pruski, D. Rosati, G. Wójtowicz, W. Ziółkowska

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Lirefay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama