reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

UCHWAŁA NR 15/2013
RADY POLITYKI PIENIĘŻNEJ

z dnia 5 listopada 2013 r.

w sprawie stóp rezerwy obowiązkowej banków, spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych i Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej oraz wysokości oprocentowania rezerwy obowiązkowej

Na podstawie art. 12 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2013 r. poz. 908 i 1036) uchwala się, co następuje:

§ 1.

1. Stopa rezerwy obowiązkowej od środków pieniężnych, o których mowa w art. 38 ust. 2 i 3 ustawy o Narodowym Banku Polskim, z wyjątkiem środków wymienionych w ust. 2, wynosi 3,5 %.

2. Stopa rezerwy obowiązkowej od środków uzyskanych z tytułu operacji repo i sell-buy-back wynosi 0 %.

§ 2.

Wysokość oprocentowania środków rezerwy obowiązkowej, utrzymywanej przez banki, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe i Krajową Spółdzielczą Kasę Oszczędnościowo-Kredytową na rachunkach bieżących lub rachunkach rezerwy obowiązkowej wynosi 0,9 stopy redyskontowej weksli.

§ 3.

Traci moc uchwała nr 1/2004 Rady Polityki Pieniężnej z dnia 30 marca 2004 r. w sprawie stóp rezerwy obowiązkowej banków i wysokości oprocentowania rezerwy obowiązkowej (Dz. Urz. NBP Nr 2, poz. 2, z 2009 r. Nr 10, poz. 11, z 2010 r. Nr 15, poz. 16 oraz z 2011 r. Nr 17, poz. 18).

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 27 stycznia 2014 r. i ma zastosowanie począwszy od rezerwy obowiązkowej podlegającej utrzymaniu od dnia 31 marca 2014 r.

 

Przewodniczący Rady Polityki Pieniężnej: M. Belka

Członkowie Rady Polityki Pieniężnej:

A. Bratkowski, E. Chojna-Duch, J. Hausner,
A. Kaźmierczak, A. Rzońca, J. Winiecki,
A. Zielińska-Głębocka

 

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Lirefay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama