REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 14

ZARZĄDZENIE NR 6
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 17 marca 2021 r.

w sprawie utworzenia Zespołu Monitorowania Zagrożeń

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12 ust. 1 w związku z art. 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1856 oraz z 2021 r. poz. 159) w związku z art. 4 pkt 1 lit. g ustawy z dnia 4 września 2008 r. o ochronie żeglugi i portów morskich (Dz. U. z 2019 r. poz. 692), zarządza się, co następuje:

§ 1.

W Ministerstwie Infrastruktury, zwanym dalej "Ministerstwem", tworzy się Zespół Monitorowania Zagrożeń, zwany dalej "Zespołem", w celu monitorowania i zapewnienia bieżącej wymiany informacji o wystąpieniu zagrożeń, w tym zagrożeń infrastruktury krytycznej oraz zaistnieniu sytuacji kryzysowych w działach administracji rządowej właściwych dla Ministra Infrastruktury, zwanego dalej "Ministrem".

§ 2.

Pracami Zespołu kieruje dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego, zwany dalej "Dyrektorem".

§ 3.

Nadzór nad funkcjonowaniem Zespołu sprawuje Dyrektor Generalny Ministerstwa.

§ 4.

1. W skład Zespołu wchodzą, wyznaczeni przez Dyrektora, pracownicy komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego.

2. Dyrektor, biorąc pod uwagę skalę sytuacji kryzysowej lub zagrożenia wymagającego zwiększenia liczby osób wchodzących w skład Zespołu, każdorazowo może wskazać inne niż wymienione w ust. 1, osoby wchodzące w skład Zespołu, spośród pracowników komórek organizacyjnych Ministerstwa wyznaczonych do współpracy w zakresie zarządzania kryzysowego z komórką organizacyjną Ministerstwa właściwą do spraw zarządzania kryzysowego.

§ 5.

1. Do zadań Zespołu należą:

1) wymiana informacji oraz współpraca w obszarze monitoringu zagrożeń, w tym sporządzanie raportów, wytycznych oraz materiałów analitycznych dotyczących sytuacji kryzysowych zaistniałych w działach administracji rządowej właściwych dla Ministra i przekazywanie ich zgodnie z właściwością komórkom organizacyjnym Ministerstwa, organom i jednostkom podległym Ministrowi lub przez niego nadzorowanym, zwanych dalej "organami i jednostkami", przedsiębiorcom, których przedmiot działalności dotyczy działów administracji rządowej właściwych dla Ministra, zwanych dalej "przedsiębiorcami", oraz innym podmiotom krajowego systemu zarządzania kryzysowego;

2) informowanie Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa o wystąpieniu sytuacji kryzysowych lub zagrożeń;

3) realizacja zadań stałego dyżuru;

4) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących zagrożeń infrastruktury krytycznej w ramach systemów ochrony infrastruktury krytycznej, za które odpowiedzialny jest Minister;

5) współpraca z Rzecznikiem Prasowym Ministerstwa oraz przedstawicielami Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych i Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich w zakresie realizacji polityki informacyjnej, w obszarze komunikacji kryzysowej;

6) przekazywanie informacji w zakresie uruchamiania i realizacji procedur z wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego;

7) realizacja zadań centralnego punktu kontaktowego wynikających z art. 6 ustawy z dnia 4 września 2008 r. o ochronie żeglugi i portów morskich;

8) udział w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach z zakresu zarządzania kryzysowego i obronności;

9) monitorowanie sytuacji w czasie trwania imprez masowych o charakterze ogólnopolskim lub międzynarodowym, których organizacja i przebieg dotyczą działów administracji rządowej właściwych dla Ministra;

10) dokumentowanie działań podejmowanych przez Zespół.

2. Raporty, o których mowa w ust. 1 pkt 1, sporządzane są zgodnie z zasadami wynikającymi z Krajowego Planu Zarządzania Kryzysowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, na podstawie następujących rodzajów raportów:

1) raport doraźny - sporządzany niezwłocznie po uzyskaniu informacji o wystąpieniu lub możliwości wystąpienia sytuacji kryzysowej;

2) raport sytuacyjny - sporządzany cyklicznie zgodnie z zapotrzebowaniem podmiotu wyższego szczebla, zawierający informacje o aktualnej sytuacji i przebiegu działań;

3) raport dobowy - sporządzany cyklicznie raz na dobę, zawierający informacje o stanie bezpieczeństwa w działach administracji rządowej właściwych dla Ministra.

3. Zadanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, Zespół realizuje we współpracy z Departamentem Gospodarki Morskiej.

4. Dyrektor, w uzgodnieniu z Departamentem Gospodarki Morskiej, sporządza procedurę odbioru i przekazywania informacji o odbiorze alertu, zagrożenia lub naruszenia ochrony statków, portów, obiektów portowych i wynikających z tego zmian poziomów ochrony oraz wystąpienia sytuacji kryzysowej na statku, w porcie lub obiekcie portowym. Dyrektor Departamentu Gospodarki Morskiej przekazuje, na wniosek Dyrektora, informacje niezbędne do opracowania procedury.

5. Minister, na wniosek Dyrektora, zatwierdza procedurę, o której mowa w ust. 4.

§ 6.

1. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa są obowiązani do niezwłocznego przekazywania Zespołowi informacji, zgodnie z ich właściwością, niezbędnych do wykonywania przez Zespół zadań, o których mowa w § 5.

2. Organy i jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra oraz przedsiębiorcy realizujący zadania w zakresie monitorowania zagrożeń, zarządzania kryzysowego oraz komunikacji kryzysowej, są obowiązani do bieżącego przekazywania Zespołowi informacji o zagrożeniach lub sytuacjach kryzysowych, w tym o stratach lub kosztach z nich wynikających, niezbędnych do wykonywania przez Zespół zadań, o których mowa w § 5.

§ 7.

1. Zespół funkcjonuje w jednym z trybów pracy:

1) podstawowym - obowiązującym w warunkach braku zagrożeń wymagających całodobowej wymiany informacji pomiędzy podmiotami krajowego systemu zarządzania kryzysowego;

2) kryzysowym - wprowadzanym w związku z wystąpieniem zagrożenia wymagającego monitorowania jego przebiegu w trybie ciągłym, koniecznością monitorowania imprez masowych o charakterze ogólnopolskim lub międzynarodowym oraz w przypadku organizowania lub udziału Ministra w ćwiczeniach z zakresu zarządzania kryzysowego i obronności obligujących do całodobowej wymiany informacji.

2. W podstawowym trybie pracy:

1) pracownicy, o których mowa w § 4 ust. 1:

a) w czasie godzin pracy Ministerstwa pełnią ośmiogodzinny dyżur, z uwzględnieniem lit. b,

b) poza godzinami pracy Ministerstwa i w dni wolne od pracy pełnią dyżur telefoniczny, zgodnie z harmonogramem zatwierdzanym przez Dyrektora, mając zapewniony dostęp do telefonu służbowego, poczty elektronicznej oraz sieci Internet;

2) pracownicy, o których mowa w § 4 ust. 2, w czasie godzin pracy Ministerstwa współpracują z Zespołem, w zakresie odpowiadającym właściwości komórki organizacyjnej Ministerstwa.

3. W kryzysowym trybie pracy pracownicy, o których mowa w § 4, zapewniają całodobową obsługę Zespołu w miejscu pracy, zgodnie z harmonogramem zatwierdzanym przez Dyrektora.

4. Pracownicy, o których mowa w § 4, realizujący zadania na rzecz Zespołu, zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w ust. 3, są zwolnieni z wykonywania obowiązków określonych w opisach stanowisk pracy.

5. O wprowadzeniu i odwołaniu kryzysowego trybu pracy Zespołu, decyduje Dyrektor Generalny Ministerstwa na wniosek Dyrektora.

§ 8.

1. Dyrektor Biura Administracyjno-Finansowego, w uzgodnieniu z Dyrektorem, zapewnia niezbędne wyposażenie pomieszczeń oraz odpowiednie warunki pracy Zespołu.

2. Dyrektor:

1) opracuje instrukcję pracy Zespołu określającą zasady jego funkcjonowania;

2) wyznaczy pomieszczenia na potrzeby Zespołu, w tym określi zapasowe miejsce jego pracy.

§ 9.

Komórka organizacyjna Ministerstwa właściwa do spraw zarządzania kryzysowego prowadzi obsługę organizacyjno-biurową Zespołu.

§ 10.

Zespół Monitorowania Zagrożeń działający na podstawie zarządzenia nr 4 Ministra Infrastruktury z 26 czerwca 2018 r. w sprawie powołania Zespołu Monitorowania Zagrożeń (Dz. Urz. Min. Inf. poz. 21 oraz z 2020 r. poz. 29) staje się Zespołem Monitorowania Zagrożeń.

§ 11.

Traci moc zarządzenie nr 4 Ministra Infrastruktury z 26 czerwca 2018 r. w sprawie powołania Zespołu Monitorowania Zagrożeń (Dz. Urz. Min. Inf. poz. 21 oraz z 2020 r. poz. 29).

§ 12.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: A. Adamczyk


1) Minister Infrastruktury kieruje działami administracji rządowej: transport, żegluga śródlądowa, gospodarka morska i gospodarka wodna, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. poz. 2257 oraz 2020 r. poz. 1722,1745, 1927 i 2006).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2021-03-18
  • Data wejścia w życie: 2021-03-19
  • Data obowiązywania: 2021-03-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA