REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 20

ZARZĄDZENIE NR 9
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU MIAR

z dnia 20 lipca 2022 r.

w sprawie ustalenia podziału zadań członków kierownictwa Głównego Urzędu Miar

Tekst pierwotny

Na podstawie § 3 ust. 4 regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Miar stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 19 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 30 grudnia 2021 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Urzędowi Miar (Dz. Urz. GUM poz. 30 oraz z 2022 r. poz. 8) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Ustala się podział zadań członków kierownictwa Głównego Urzędu Miar, zwanego dalej "GUM".

2. Ilekroć w niniejszym zarządzeniu jest mowa o kierownictwie GUM należy przez to rozumieć Prezesa GUM, zwanego dalej "Prezesem", Wiceprezesa GUM do spraw certyfikacji i Wiceprezesa GUM do spraw nadzoru i kontroli, zwanych dalej łącznie "Wiceprezesami", oraz Dyrektora Generalnego GUM.

§ 2.

1. Prezes w szczególności:

1) kieruje i koordynuje pracą GUM i kierownictwa GUM, w zakresie zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących;

2) sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustaw i aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, w szczególności regulujących zagadnienia dotyczące miar, probiernictwa, tachografów, towarów paczkowanych oraz systemów oceny zgodności i nadzoru rynku;

3) nadzoruje sprawy związane z planowaniem oraz strategią działania GUM;

4) ustala kierunki rozwoju GUM;

5) nadzoruje funkcjonowanie GUM jako jednostki notyfikowanej;

6) sprawuje nadzór merytoryczny nad systemem zarządzania w GUM;

7) sprawuje nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w GUM;

8) sprawuje merytoryczny nadzór nad prowadzeniem audytu w GUM;

9) nadzoruje sprawy związane z procesem legislacyjnym aktów normatywnych o charakterze powszechnie obowiązującym;

10) wykonuje zadania związane z dostępem do informacji publicznej w zakresie swojej właściwości;

11) odpowiada za nadzorowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym oraz obronnością i bezpieczeństwem kraju;

12) zatwierdza materiały i opracowania przeznaczone dla Sejmu, Senatu i Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;

13) udziela odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych;

14) występuje o nadanie orderów i odznaczeń państwowych oraz nadanie honorowych wyróżnień i odznak;

15) ustanawia pełnomocników i powołuje zespoły oraz określa cel powołania, zakres zadań oraz tryb ich działania;

16) koordynuje działalność badawczo-rozwojową prowadzoną przez GUM oraz współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym i naukowym;

17) określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Zakładu Chemii Fizycznej i Środowiska, Zakładu Czasu i Długości, Zakładu Elektryczności i Promieniowania, Zakładu Mechaniki i Akustyki, Zakładu Technologii Cyfrowych, Departamentu Innowacji i Rozwoju oraz Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Analiz oraz akceptuje regulaminy wewnętrzne tych komórek;

18) wykonuje zadania o charakterze funkcjonalno-organizacyjnym w stosunku do dyrektorów komórek organizacyjnych GUM, o których mowa w pkt 17, w szczególności sporządza ich opisy stanowisk pracy, podpisuje urlopy i delegacje;

19) ustala kierunki rozwoju okręgowych urzędów miar i okręgowych urzędów probierczych, zwanych dalej "administracją terenową";

20) nadzoruje sprawy związane z planowaniem i wykonaniem budżetu administracji terenowej;

21) reprezentuje administrację terenową w kontaktach z organami władzy państwowej oraz naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;

22) w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw certyfikacji wykonuje zadania określone w § 3 pkt 3 i 4 oraz w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw nadzoru i kontroli wykonuje zadania określone w § 4 pkt 3 i 4.

2. Do podpisu Prezesa zastrzega się pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej oraz posłów i senatorów.

§ 3.

Wiceprezes GUM do spraw certyfikacji w szczególności:

1) inicjuje i proponuje działania służące realizacji zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących;

2) współdziała z Wiceprezesem GUM do spraw nadzoru i kontroli oraz z Dyrektorem Generalnym GUM w realizacji zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących oraz ponosi odpowiedzialność za realizację ustalonej przez Prezesa polityki w sprawach miar i probiernictwa;

3) określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Zakładu Badań Certyfikacyjnych oraz Departamentu Certyfikacji oraz akceptuje regulaminy wewnętrze tych komórek;

4) wykonuje zadania o charakterze funkcjonalno-organizacyjnym w stosunku do dyrektorów komórek organizacyjnych GUM, o których mowa w pkt 3, w szczególności sporządza ich opisy stanowisk pracy, podpisuje urlopy i delegacje;

5) zastępuje Prezesa podczas jego nieobecności oraz Wiceprezesa GUM do spraw nadzoru i kontroli podczas jego nieobecności.

§ 4.

Wiceprezes GUM do spraw nadzoru i kontroli w szczególności:

1) inicjuje i proponuje działania służące realizacji zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących;

2) współdziała z Wiceprezesem GUM do spraw certyfikacji oraz z Dyrektorem Generalnym GUM w realizacji zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących oraz ponosi odpowiedzialność za realizację ustalonej przez Prezesa polityki w sprawach miar i probiernictwa;

3) sprawuje nadzór w zakresie prawidłowości wykonywania zadań należących do zakresu działania dyrektorów okręgowych urzędów miar i dyrektorów okręgowych urzędów probierczych i prawidłowości funkcjonowania kierowanych przez nich urzędów oraz przeprowadza w tym zakresie kontrole;

4) podpisuje urlopy i delegacje dyrektorów okręgowych urzędów miar i dyrektorów okręgowych urzędów probierczych;

5) określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Departamentu Nadzoru i Kontroli oraz akceptuje regulamin wewnętrzy tej komórki;

6) wykonuje zadania o charakterze funkcjonalno-organizacyjnym w stosunku do dyrektora Departamentu Nadzoru i Kontroli, w szczególności sporządza jego opis stanowiska pracy, podpisuje urlopy i delegacje;

7) zastępuje Prezesa w przypadku jednoczesnej nieobecności Prezesa i Wiceprezesa GUM do spraw certyfikacji.

§ 5.

Dyrektor Generalny GUM w szczególności:

1) wykonuje zadania określone w ustawie o służbie cywilnej, w szczególności:

a) zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy GUM, zapewnia warunki jego działania, a także organizację pracy GUM, w tym przez:

- nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego do budżetu GUM,

- zatwierdzanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych GUM oraz ustalanie regulaminu pracy GUM,

- gospodarowanie mieniem GUM,

- zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,

b) dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników GUM oraz realizuje politykę personalną, w tym przez:

- przygotowanie programu zarządzania zasobami ludzkimi w GUM,

- dysponowanie funduszem nagród,

- administrowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w GUM,

c) wykonuje określone zadania Prezesa, jeżeli odrębne przepisy tak stanowią;

2) nadzoruje realizację zadań w zakresie obsługi prawnej kierownictwa GUM i komórek organizacyjnych GUM;

3) nadzoruje sprawy związane z procesem legislacyjnym aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym;

4) nadzoruje przygotowanie i prowadzenie sprawozdawczości;

5) nadzoruje i koordynuje strategię informatyzacji GUM oraz budowę, rozwój i utrzymanie systemów teleinformatycznych;

6) powołuje, w ramach realizacji swoich zadań, pełnomocników i zespoły oraz określa cel powołania, zakres zadań oraz tryb ich działania;

7) określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Biura Dyrektora Generalnego oraz akceptuje regulamin wewnętrzny tej komórki;

8) wykonuje zadania o charakterze funkcjonalno-organizacyjnym w stosunku do dyrektora Biura Dyrektora Generalnego, w szczególności sporządza jego opis stanowiska pracy, podpisuje urlopy i delegacje;

9) zastępuje Prezesa w przypadku jednoczesnej nieobecności Prezesa i Wiceprezesów.

§ 6.

Wiceprezesi i Dyrektor Generalny GUM, realizując zadania w zakresie swojej właściwości:

1) wzajemnie uzgadniają podejmowane inicjatywy;

2) wzajemnie informują się o istotnych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach;

3) przedkładają Prezesowi raporty, sprawozdania, projekty i inne dokumenty oraz systematycznie przekazują informacje o istotnych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz podjętych rozstrzygnięciach i uzgodnieniach.

§ 7.

Prezes może zlecić Wiceprezesom i Dyrektorowi Generalnemu GUM inne zadania niż określone dla nich w niniejszym zarządzeniu.

§ 8.

Wszelkie spory i wątpliwości kompetencyjne związane z realizacją zadań przez członków kierownictwa GUM rozstrzyga Prezes.

§ 9.

Traci moc zarządzenie nr 20 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 30 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia podziału zadań członków kierownictwa Głównego Urzędu Miar.

§ 10.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu podpisania.

Prezes Głównego Urzędu Miar: Jacek Semaniak

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA