REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 15

ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)

z dnia 23 lutego 2022 r.

w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 341 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478, 619, 1630, 2141 i 2232) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Powołuje się, na okres od dnia 24 lutego 2022 r. do dnia 31 grudnia 2023 r., Zespół doradczy do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego, zwany dalej "zespołem".

§ 2.

W skład zespołu wchodzą:

1) przewodniczący - Wojciech Murdzek;

2) zastępca przewodniczącego - Piotr Krasiński;

3) członkowie:

a) Jerzy Bielecki,

b) Lech Boguta,

c) Jakub Brdulak,

d) Ewa Chmielecka,

e) Danuta Czarnecka,

f) Dorota Kaczmarek,

g) Anna Maria Kola,

h) Andrzej Kraśniewski,

i) Jacek Lewicki,

j) Agnieszka Majcher-Teleon,

k) Joanna Maruszczak,

l) Michał Nowakowski,

m) Jarosław Olszewski,

n) Dorota Piotrowska,

o) Alicja Przyłuska-Fiszer,

p) Hanna Reczulska,

q) Wojciech Stęchły,

r) Andrzej Stępnikowski,

s) Jolanta Urbanik.

§ 3.

1. Do zadań zespołu należy:

1) analiza koncepcji dotyczących mikrokwalifikacji wypracowywanych w ramach Unii Europejskiej lub innych organizacji międzynarodowych, w szczególności weryfikacja proponowanych definicji pojęć micro-credentials, alternative credentials i digital credentials;

2) opracowanie propozycji definicji mikrokwalifikacji adekwatnej do potrzeb polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki;

3) przeprowadzenie konsultacji ze środowiskiem akademickim w zakresie:

a) problemów i potrzeb związanych z potwierdzaniem osiągnięć innych niż kwalifikacje, uzyskiwanych w podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki, w szczególności w zakresie formy i postaci wydawanych dokumentów potwierdzających te osiągnięcia,

b) problematyki mikrokwalifikacji, w szczególności w zakresie potrzeby wyodrębnienia kształcenia prowadzącego do uzyskania mikrokwalifikacji i stworzenia ram prawnych jego funkcjonowania w Polsce;

4) analiza występowania barier i różnic w zakresie uznawania dokumentów potwierdzających uzyskanie osiągnięć, o których mowa w pkt 3 lit. a, na tle postulatów środowiska międzynarodowego, w tym Komisji Europejskiej, dotyczących uznawania tych dokumentów;

5) opracowanie na potrzeby ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki rekomendacji dotyczącej potrzeby uregulowania spraw określonych w pkt 2-4, w szczególności zasadności wprowadzenia do polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki mikrokwalifikacji i poświadczeń cyfrowych.

2. Zespół może współpracować z podmiotami działającymi w obszarach związanych z zakresem zadań, o których mowa w ust. 1, w szczególności z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej i Instytutem Badań Edukacyjnych.

§ 4.

1. Przewodniczący kieruje pracami zespołu, w szczególności:

1) zwołuje i prowadzi posiedzenia zespołu oraz ustala projekt porządku obrad;

2) przydziela zadania członkom zespołu;

3) zaprasza na posiedzenia zespołu osoby, których kwalifikacje, wiedza lub doświadczenie mogą być przydatne w pracach zespołu.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje zastępca przewodniczącego.

3. W przypadku nieobecności przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje członek zespołu wyznaczony przez przewodniczącego.

§ 5.

1. Zespół działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia zespołu mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:

1) transmisję obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą uczestnikom posiedzenia wypowiadanie się w jego toku.

3. Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia zespołu wraz z projektem porządku obrad uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 5 dni przed terminem posiedzenia.

4. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący może skrócić termin, o którym mowa w ust. 3.

5. Przewodniczący może podjąć decyzję o rozpatrzeniu sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy). Przyjęte w tym trybie ustalenia przewodniczący przedstawia na najbliższym posiedzeniu zespołu.

6. W przypadku nieuzgodnienia sprawy w trybie obiegowym jest ona rozpatrywana na posiedzeniu zespołu.

§ 6.

1. Ustalenia zespołu są podejmowane zwykłą większością głosów.

2. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności - zastępcy przewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego rozstrzyga głos członka zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 3.

3. Z posiedzenia zespołu sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności listę uczestników posiedzenia, przyjęty porządek obrad oraz treść ustaleń zespołu.

4. Projekt protokołu jest udostępniany zastępcy przewodniczącego oraz członkom zespołu z możliwością wnoszenia uwag co do treści.

5. Protokół podpisuje przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności na posiedzeniu, którego dotyczy protokół - zastępca przewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego protokół podpisuje członek zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 3.

§ 7.

1. Przewodniczący, zastępca przewodniczącego i członkowie zespołu są obowiązani do zachowania bezstronności i poufności w związku z realizacją zadań zespołu.

2. Przewodniczący, zastępca przewodniczącego i członkowie zespołu przed pierwszym posiedzeniem zespołu składają ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oświadczenie, w którym zobowiązują się do:

1) bezstronnego działania w interesie publicznym;

2) niewykorzystywania i nieudostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w trakcie realizacji zadań zespołu.

§ 8.

Obsługę zespołu zapewnia Departament Innowacji i Rozwoju.

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Edukacji i Nauki: P. Czarnek


1) Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe i nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18).

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA