REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 27

ZARZĄDZENIE NR 26
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 1 lipca 2015 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Edukacji Narodowej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

§ 1.

 W zarządzeniu Nr 2 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 stycznia 2015 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Edukacji Narodowej (Dz. Urz. MEN poz. 3) w załączniku do zarządzenia wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 5:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) inicjowanie i terminowe opracowywanie założeń i projektów aktów normatywnych, założeń i projektów strategii, programów, w tym rządowych, planów i innych dokumentów; przeprowadzanie uzgodnień wewnętrznych i zewnętrznych oraz konsultacji publicznych i opiniowania tych projektów;”,

b) pkt 24 i 25 otrzymują brzmienie:

„24) uczestniczenie i współpraca w tworzeniu i realizacji projektów edukacyjnych prowadzonych przez Ministerstwo i inne podmioty w ramach Programu Operacynego Kapitał Ludzki oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój;

25) wykonywanie zadań beneficjenta w ramach Priorytetu III Programu Operacynego Kapitał Ludzki 2007–2013 oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, w zakresie projektów powierzonych im do realizacji na mocy decyzji Ministra;”;

2) w § 14 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Członkowie kierownictwa Ministerstwa podpisują, według właściwości pisma do Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej udzielające odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie oraz informujące o udziale pracowników Ministerstwa oraz pracowników jednostek podległych Ministrowi Edukacji Narodowej lub przez niego nadzorowanych w posiedzeniach Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, do Marszałka Senatu Rzeczypospolitej Polskiej udzielające odpowiedzi na oświadczenia senatorskie, do posłów i senatorów udzielające odpowiedzi na interwencje poselskie i senatorskie, w zastępstwie Ministra.”;

3) w § 21 w ust. 1:

a) w pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:

„b) przygotowywania, we współpracy z ministerstwem obsługującym sprawy działu rozwój regionalny, dokumentów programowych i wnioskowanie o ich zmiany;”,

b) pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) koordynacji współpracy Ministerstwa z samorządami województw i urzędami wojewódzkimi w zakresie wdrażania działań w obszarze oświaty i wychowania w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych 2007–2013, komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Regionalnych Programów Operacyjnych 2014–2020;”,

c) uchyla się pkt 7,

d) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8) koordynacji udziału przedstawicieli Ministerstwa w pracach: Komitetów i Podkomitetów, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649 oraz z 2015 r. poz. 349) oraz ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. poz. 1146 oraz z 2015 r. poz. 378);”,

e) pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) realizacji zadań Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL) oraz Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.13, 2.14, 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER), w tym:

a) przygotowywanie, we współpracy z właściwymi departamentami, rocznych Planów działania,

b) przygotowanie Opisu systemu zarządzania i kontroli dla Priorytetu III PO KL oraz Opisu funkcji i procedur dla Działań PO WER, a także instrukcji wykonawczych do procesów zachodzących w Instytucji Pośredniczącej w związku z zarządzaniem i wdrażaniem programów operacyjnych,

c) zapewniania środków budżetowych na finansowanie działań,

d) rozliczanie, tj. weryfikacja i zatwierdzanie, wniosków o płatność w ramach przyjętych do realizacji umów o dofinansowanie projektu lub decyzji o dofinansowaniu projektu zgodnie z przyjętymi procedurami,

e) monitorowanie postępów realizacji umów o dofinansowanie projektów oraz decyzji o dofinansowaniu projektu, w tym prowadzenie elektronicznego systemu monitorowania realizacji działań,

f) przekazywanie niezbędnych informacji o procedurach i weryfikacjach prowadzonych w związku z rozliczaniem wydatków, w szczególności dla potrzeb certyfikacji,

g) przygotowywanie i przekazywanie do Instytucji Zarządzających sprawozdań z realizacji działań,

h) prowadzenie ewaluacji działań zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucje Zarządzające,

i) odzyskiwania kwot podlegających zwrotowi,

j) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych w ramach programów operacyjnych zgodnie z właściwymi wytycznymi,

k) realizacja działań w ramach Pomocy Technicznej PO KL oraz Pomocy Technicznej PO WER,

l) przechowywanie dokumentów dotyczących projektów, wydatków, kontroli i audytów wymaganych do zapewnienia właściwej ścieżki audytu,

m) obsługa systemów informatycznych wspierających procesy związane z wdrażaniem funduszy strukturalnych (w tym pełnienie roli administratora merytorycznego KSI SIMIK 2007–2014 oraz SL 2014),

n) opracowywanie rocznej i wieloletniej prognozy wydatków i przekazywanie ich do Instytucji Zarządzającej PO KL,

o) przygotowywanie poświadczeń i deklaracji wydatków za dany okres rozliczeniowy i przekazywanie ich do Instytucji Zarządzającej PO KL celem zatwierdzenia,

p) sprawowanie nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia dla Priorytetu III PO KL, której funkcję sprawuje Ośrodek Rozwoju Edukacji,

q) przygotowywanie, we współpracy z właściwymi departamentami, regulaminów konkursów dla PO WER,

r) dokonywanie wyboru projektów, przygotowywanie dokumentów dotyczących zawierania umów, decyzji i porozumień oraz ich aneksowania lub rozwiązywania w ramach PO WER,

s) wykonywanie obowiązków dotyczących procedury odwoławczej w zakresie projektów złożonych w odpowiedzi na konkursy ogłoszone w ramach PO WER,

t) monitorowanie postępów w realizacji PO WER, w tym przygotowywanie prognoz wydatków;”,

f) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) projektowania, analizy i kontroli bieżącego wydatkowania środków z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014–2020 na wynagrodzenia i nagrody pracowników, zajmujących się obsługą programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz rozliczania środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna w postaci wniosków o płatność;”;

4) w § 22:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) kreowania i koordynowania polityki informacyjnej Ministra i ministerstwa, w tym:

a) planowania działań informacyjnych,

b) kreowania relacji z mediami oraz opinią publiczną,

c) współpracy ze środkami masowego przekazu;”,

b) po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

„1a) kreowania i koordynowania polityki promocyjnej Ministra i ministerstwa, w tym:

a) planowania działań promocyjnych,

b) realizowania kampanii promocyjnych;”;

5) w § 23 w pkt 60 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 60 dodaje się pkt 61 w brzmieniu:

„61) zadań wynikających z umowy podpisanej pomiędzy Miastem Stołecznym Warszawa a Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministra Edukacji Narodowej o utworzeniu wspólnej instytucji kultury pod nazwą Centrum Nauki Kopernik.”;

6) w § 24 po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

„10a) współpracy z Departamentem Współpracy z Samorządem Terytorialnym w zakresie dotowania szkół i placówek prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego;”;

7) w § 27 pkt 7 i 8 otrzymują brzmienie:

„7) zlecania, we współpracy z właściwymi departamentami, opracowania i wydania podręczników do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I–III zapewnianych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;

8) koordynowania i nadzorowania realizowanych przez Centrum Informatyczne Edukacji zadań zleconych przez Ministra, związanych ze zlecaniem opracowania i wydania podręczników, o których mowa w pkt 7;”;

8) w § 28 uchyla się pkt 8;

9) w § 29:

a) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) wychowania przedszkolnego dzieci niepełnosprawnych w innych formach wychowania przedszkolnego, przedszkolach ogólnodostępnych i oddziałach przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i z oddziałami specjalnymi;”,

b) po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

„6a) zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim;”,

c) pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) dofinansowywania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia specjalnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niewidomych, słabowidzących i niesłyszących oraz zlecania, opracowania i wydania podręczników do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I–III zapewnianych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych;”,

d) uchyla się pkt 28;

10) w § 32 w ust. 1 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) realizacji zadań Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL) oraz Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.13, 2.14, 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER), w zakresie:

a) współpracy w przygotowaniu Opisu systemu zarządzania i kontroli dla Priorytetu III PO KL oraz Opisu funkcji i procedur dla Działań PO WER, a także instrukcji wykonawczych do procesów zachodzących w Instytucji Pośredniczącej w związku z zarządzaniem i wdrażaniem programów operacyjnych,

b) prowadzenia kontroli projektów,

c) monitorowania wdrożenia zaleceń pokontrolnych w ramach przeprowadzonych kontroli,

d) przygotowywania rocznych planów kontroli oraz sprawozdań z ich realizacji,

e) przygotowywania do sprawozdań informacji z zakresu kontroli i przekazywania ich do Departamentu Funduszy Strukturalnych,

f) przekazywania do Instytucji Zarządzającej informacji o ujawnionych nieprawidłowościach oraz o podjętych środkach naprawczych,

g) przygotowywania decyzji o zwrocie środków,

h) zgłaszania podmiotów do rejestru podmiotów wykluczonych prowadzonego przez Ministra Finansów,

i) prowadzenia kontroli systemowej w stosunku do Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Priorytetu III PO KL, której funkcję sprawuje Ośrodek Rozwoju Edukacji,

j) prowadzenia kontroli Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej w Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Priorytetu III PO KL,

k) zatwierdzania Rocznego Planu Kontroli Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Priorytetu III PO KL oraz weryfikacji kwartalnych informacji na temat jego realizacji i aktualizacji analizy ryzyka;”;

11) w załączniku do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Edukacji Narodowej:

a) w ust. 1 pkt 1–4 otrzymują brzmienie:

„1) Centralna Komisja Egzaminacyjna;

2) Centrum Nauki Kopernik;

3) okręgowe komisje egzaminacyjne;

4) Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.”,

b) uchyla się ust 5.

§ 2.

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2015 r.

MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

Joanna Kluzik-Rostkowska

 

 

1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej – oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1255).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2015-07-22
  • Data wejścia w życie: 2015-07-01
  • Data obowiązywania: 2015-07-01
  • Dokument traci ważność: 2016-03-10

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA