REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 252

Zarząd Organizacji i Uzupełnień – P1

ZARZĄDZENIE Nr 23/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 29 lipca 2014 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie szczegółowego zakresu działania, struktury organizacyjnej oraz siedziby Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 13c ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 461, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu Nr Z-7/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania, struktury organizacyjnej oraz siedziby Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych (niepublikowane) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku Nr 1 „Szczegółowy zakres działania Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych”:

a) w spisie treści:

– w rozdziale 5 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

„1a. Szefostwo Finansów”,

– uchyla się rozdział 6,

b) w § 2 w ust. 3 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) realizowanie zabezpieczenia potrzeb wojennych Sił Zbrojnych w sprzęt wojskowy, zwany dalej „SpW”, środki zaopatrzenia, w tym ich gromadzenie, rozmieszczenie i rozśrodkowanie;”,

c) po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:

㤠5a.

1. Szefostwo Finansów jest komórką wewnętrzną Inspektoratu bezpośrednio podporządkowaną Szefowi Inspektoratu. Realizuje zadania w zakresie spraw związanych z gospodarką finansową i zatrudnieniowo-płacową w Inspektoracie i jednostkach zaopatrywanych, przygotowywaniem zestawień potrzeb rzeczowo-finansowych, projektu budżetu Inspektoratu oraz bieżącym zarządzaniem planem finansowym. Sprawuje nadzór nad gospodarką finansową prowadzoną przez podległych Szefowi Inspektoratu dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia oraz koordynuje realizację zadań w zakresie działalności socjalnej.

2. Do zadań Szefostwa Finansów należy:

1) przygotowanie zweryfikowanych i zagregowanych zbiorczych zestawień potrzeb rzeczowo-finansowych na kolejny rok budżetowy;

2) opracowywanie projektu budżetu Inspektoratu oraz projektu planu finansowego Inspektoratu z podziałem na podległych Szefowi Inspektoratu dysponentów środków budżetu państwa, w tym wydatków bezpośrednio realizowanych;

3) sporządzanie planu finansowego Inspektoratu będącego podstawą prowadzenia gospodarki finansowej w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadaniowym, w tym wydatków bezpośrednio realizowanych oraz dokonywanie zmian w planach finansowych w ramach posiadanych kompetencji;

4) analizowanie i kontrolowanie zmian w planach finansowych dokonywanych na szczeblu podległych Szefowi Inspektoratu dysponentów trzeciego stopnia;

5) zarządzanie planem finansowym oraz jego zmianami w systemach informatycznych wykorzystywanych w resorcie obrony narodowej;

6) koordynowanie i kontrolowanie, stosownie do udzielonych upoważnień, działań podległych Szefowi Inspektoratu dysponentów;

7) finansowanie składek członkowskich z tytułu przynależności Sił Zbrojnych do organizacji międzynarodowych oraz udział w konferencjach z tym związanych;

8) prowadzenie rachunkowości dysponenta środków budżetu państwa drugiego stopnia;

9) zarządzanie planem finansowym przekazanym Inspektoratowi do realizacji przez organy planujące, o których mowa w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

10) bieżąca analiza i dokonywanie okresowych ocen realizacji budżetu, stanu szkód w mieniu i prawidłowości umorzeń (ulg w spłacie) należności budżetowych, przez podległe Szefowi Inspektoratu i zaopatrywane jednostki organizacyjne;

11) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi przydzielonymi przez dysponenta części budżetowej na realizację budżetu;

12) przekazywanie, podległym Szefowi Inspektoratu dysponentom trzeciego stopnia, środków budżetowych na realizację planu finansowego, zgodnie z harmonogramem;

13) sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych i zestawień informacyjnych z zatrudnienia żołnierzy i pracowników wojska oraz łącznych sprawozdań:

a) budżetowych, w tym w układzie zadaniowym,

b) z operacji finansowych,

c) finansowych;

14) zapewnienie zgodności z przepisami funkcjonowania systemów finansowo-księgowych, w szczególności Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Resortu Obrony Narodowej, zwanego dalej „ZWSI RON”, w ramach ekonomiki informatycznej;

15) sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem gospodarki finansowej przez podległych Szefowi Inspektoratu dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia i przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych u dysponentów oraz zgodności sprawozdań z księgami rachunkowymi, a także weryfikowanie sprawozdań otrzymanych od podległych Szefowi Inspektoratu dysponentów;

16) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących ustalenia prawa do należności pieniężnych żołnierzy zawodowych oraz rozpatrywanie odwołań;

17) określanie wielkości zatrudnienia bazowego pracowników oraz stanów średniorocznych żołnierzy dla podległych Szefowi Inspektoratu jednostek organizacyjnych;

18) koordynowanie działalności socjalnej w Inspektoracie;

19) zarządzanie limitami wydatków, w tym reprezentacyjnych oraz funduszami nagród i zapomóg;

20) sporządzanie informacji, analiz ekonomicznych, materiałów informacyjnych dotyczących:

a) budżetu Inspektoratu,

b) planowania potrzeb rzeczowo-finansowych,

c) wynagrodzeń i uposażeń;

21) udział w opracowywaniu planów przydziałów gospodarczych;

22) planowanie, organizowanie i prowadzenie okresowych specjalistycznych szkoleń żołnierzy i pracowników wojska pionów głównych księgowych (służby finansowej);

23) prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości oraz egzekwowanie należności pieniężnych związanych z realizacją wierzytelności przejętych po zlikwidowanym Wojskowym Biurze Realizacji Wierzytelności;

24) administrowanie wyodrębnioną częścią Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przeznaczoną na cele mieszkaniowe, dla wszystkich pracodawców, którzy przystąpili do wspólnej działalności socjalnej;

25) wydawanie zaświadczeń o wysokości uposażeń dla byłych żołnierzy dla celów emerytalnych;

26) administrowanie oraz nadzorowanie funkcjonowania systemów informatycznych w pionach głównego księgowego oraz nadawanie uprawnień stacji roboczych dla wojskowych systemów informatycznych;

27) współdziałanie z Departamentem Kontroli, Departamentem Budżetowym oraz DG RSZ w sprawach nadzorów gospodarki finansowej dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia oraz z innymi komórkami/jednostkami organizacyjnymi w zakresie swoich kompetencji;

28) wydawanie merytorycznych opinii w zakresie gospodarki finansowej podległych Szefowi Inspektoratu jednostek organizacyjnych.”,

d) uchyla się rozdział 6,

e) w § 34:

– ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Szefostwo Wojskowej Służby Zdrowia jest komórką wewnętrzną Inspektoratu podporządkowaną bezpośrednio Szefowi Logistyki. Realizuje zadania w zakresie organizowania i koordynowania funkcjonowania zabezpieczenia medycznego i ochrony zdrowia w Inspektoracie i podległych Szefowi Inspektoratu jednostkach organizacyjnych oraz w tych jednostkach organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu, związane z ochroną zdrowia żołnierzy i pracowników wojska, zdrowotnymi warunkami służby i pracy, przestrzeganiem zasad i utrzymania właściwego stanu sanitarnohigienicznego oraz osłony przeciwepidemicznej żołnierzy i pracowników wojska, jak również przygotowaniem podległych Szefowi Inspektoratu jednostek służby zdrowia do realizacji zadań w czasie pokoju, kryzysu i wojny oraz związane z zarządzaniem przez Szefa Inspektoratu podległymi mu podmiotami leczniczymi w formie jednostki budżetowej. Ponadto zaopatruje w sprzęt i medyczne środki materiałowe jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, a także pełni funkcję COL w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.”,

– w ust. 2:

– –pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) planowanie i organizowanie zabezpieczenia medycznego i ochrony zdrowia procesu mobilizacyjnego i operacyjnego rozwinięcia wojsk w zakresie posiadanych kompetencji;”,

– – pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:

„4) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań związanych z profilaktyką zdrowotną oraz w zakresie wojskowej służby medycyny pracy w Inspektoracie i podległych Szefowi Inspektoratu jednostkach organizacyjnych oraz w tych jednostkach organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu;

5) sporządzanie analiz i ocen stanu zdrowia żołnierzy oraz opracowywanie na tej podstawie stosownych wniosków;”,

– – pkt 9 i 10 otrzymują brzmienie:

„9) realizowanie zadań w zakresie przestrzegania zasad i utrzymania właściwego stanu sanitarnohigienicznego i osłony przeciwepidemicznej żołnierzy i pracowników wojska w Inspektoracie i podległych Szefowi Inspektoratu jednostkach organizacyjnych oraz w tych jednostkach organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu;

10) określanie potrzeb w zakresie wykonywania szczepień ochronnych żołnierzy i pracowników wojska w Inspektoracie i podległych Szefowi Inspektoratu jednostkach organizacyjnych oraz w tych jednostkach organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu;”,

– uchyla się pkt 12,

– pkt 13–15 otrzymują brzmienie:

„13) organizowanie zabezpieczenia medycznego oraz stałe doskonalenie rozwiązań z zakresu organizacji ochrony zdrowia żołnierzy i pracowników wojska w Inspektoracie i podległych Szefowi Inspektoratu jednostkach organizacyjnych oraz w tych jednostkach organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu;

14) udział w opracowywaniu bieżących i długofalowych programów zapewniających utrzymanie właściwego stanu zdrowia żołnierzy uwzględniających przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym ze szczególnych warunków służby oraz sprawowanie nadzoru nad ich realizacją w Inspektoracie i podległych Szefowi Inspektoratu jednostkach organizacyjnych oraz w tych jednostkach organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu;

15) sprawowanie nadzoru nad badaniami lekarskimi i realizowanymi szczepieniami ochronnymi stanów osobowych PKW/PJW wydzielanych z Inspektoratu i podległych Szefowi Inspektoratu jednostek organizacyjnych oraz z tych jednostek organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu;”,

– pkt 17 i 18 otrzymują brzmienie:

„17) udział w opracowywaniu koncepcji systemu wykrywania użycia broni biologicznej z uwzględnieniem aktów bioterroryzmu i zwalczania ich skutków w obszarze medycznym;

18) prowadzenie nadzoru nad stanem sanitarno-weterynaryjnym i działalnością profilaktyczno-leczniczą w Inspektoracie i jednostkach organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu oraz w tych jednostkach organizacyjnych, które zgodnie z „Planem Przydziałów Gospodarczych Resortu Obrony Narodowej” znajdują się w obszarze zaopatrywania jednostek organizacyjnych podległych Szefowi Inspektoratu;”,

– uchyla się pkt 19 i 20,

– pkt 28 otrzymuje brzmienie:

„28) udział w planowaniu potrzeb i wydatków związanych z gromadzeniem i unieszkodliwianiem odpadów medycznych i weterynaryjnych, pochodzących z rotacji produktów leczniczych, surowców farmaceutycznych i wyrobów medycznych zapasu bieżącego i wojennego jednostek wojskowych w trybie i na zasadach określonych w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie obrony narodowej;”,

– dodaje się pkt 30 w brzmieniu:

„30) planowanie zaopatrywania w sprzęt i medyczne środki materiałowe jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, w tym PKW/PJW oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją tego zaopatrywania.”,

f) użyty skrót „UiSW” zastępuje się skrótem „SpW”;

2) w załączniku Nr 2 „Struktura organizacyjna Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych” w ust. 1 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) Szefostwo Finansów;”.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Obrony Narodowej: T. Siemoniak

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1101, 1407 i 1445, z 2013 r. poz. 852 i 1355 oraz z 2014 r. poz. 619 i 773.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-07-30
  • Data wejścia w życie: 2014-08-14
  • Data obowiązywania: 2014-08-14
  • Dokument traci ważność: 2022-04-23
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA