REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2013 poz. 43

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)

z dnia 30 października 2013 r.

w sprawie nadzoru i kontroli nad jednostkami objętymi częścią 24 budżetu państwa

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) w związku z art. 175 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 i 938) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.

Zarządzenie określa zakres i tryb nadzoru i kontroli sprawowanej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zwanego dalej „Ministrem”, nad objętymi częścią 24 budżetu państwa: jednostkami organizacyjnymi, Funduszem Promocji Twórczości oraz Funduszem Promocji Kultury.

§ 2.

Jednostkami organizacyjnymi, o których mowa w § 1 są:

1) państwowe instytucje kultury;

2) współprowadzone przez Ministra samorządowe instytucje kultury;

3) artystyczne uczelnie publiczne;

4) inne osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, w tym Polski Instytut Sztuki Filmowej i Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia, z wyłączeniem instytutów badawczych;

5) państwowe jednostki budżetowe, w tym Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych wraz z podległymi archiwami, Centrum Edukacji Artystycznej wraz z podległymi placówkami oświatowymi, Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych oraz urząd obsługujący Ministra;

6) Fundacja – Zakład Narodowy im. Ossolińskich – zwane dalej „jednostkami”.

§ 3.

Zakres, o którym mowa w § 1 obejmuje w szczególności:

1) całość gospodarki finansowej, w tym:

a) prawidłowość i terminowość pobierania dochodów,

b) zgodność wydatków z planowanym przeznaczeniem,

c) prawidłowość wykorzystania środków finansowych, w tym zakres realizowanych zadań;

2) wykorzystanie dotacji udzielonych z budżetu państwa, w tym prawidłowość ich wykorzystania pod względem zgodności z przeznaczeniem;

3) realizację zadań finansowanych z budżetu państwa, w tym relację między wysokością wykorzystanej dotacji a stopniem realizacji przewidzianych do sfinansowania w jej ramach zadań;

4) monitorowanie efektywności i skuteczności realizacji planowanych wydatków oraz wykonania mierników w układzie zadaniowym.

§ 4.

Przez użyte w niniejszym zarządzeniu pojęcia należy rozumieć:

1) Minister – Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego;

2) Ministerstwo – Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego;

3) nota budżetowa – rozporządzenie Ministra Finansów, wydawane na podstawie art. 138 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

4) formularze z noty budżetowej – formularze planistyczne, przewidziane dla poszczególnych jednostek. Formularz z noty budżetowej zawierający elementy planu finansowego i plan w układzie budżetu zadaniowego przewidziany m.in. dla państwowych instytucji kultury obowiązuje również jednostki, o których mowa § 2 pkt 2 i 6;

5) przedłożenie dokumentu – dostarczenie dokumentu do adresata w postaci spełniającej wymogi formalne;

6) departament nadzorujący – komórkę organizacyjną Ministerstwa, której według właściwości przypisano nadzór nad daną jednostką;

7) terminy liczone w dniach – dni kalendarzowe.

Rozdział 2

Planowanie

§ 5.

1. Jednostka przedkłada departamentowi nadzorującemu szczegółowy projekt planu działalności bieżącej i inwestycyjnej na przyszły rok budżetowy wraz z wnioskowaną kwotą dotacji albo wydatków, sporządzony według wzoru określonego w załącznikach nr 1, 4 i 6 do zarządzenia oraz na formularzu z noty budżetowej na bieżący rok.

2. Jednostka budżetowa przedkłada szczegółowy projekt planu działalności bieżącej i inwestycyjnej na przyszły rok budżetowy wraz z wnioskowaną kwotą wydatków, sporządzony według wzoru określonego w załącznikach nr 1 i 4 do zarządzenia.

3. Projekty planów, o których mowa w ust. 1 i 2 przedkłada się w terminie do dnia 15 marca danego roku budżetowego.

§ 6.

1. Departament nadzorujący przedkłada Departamentowi Finansowemu wykaz rekomendowanych przedsięwzięć:

1) bieżących – w terminie do dnia 10 kwietnia danego roku według wzoru określonego w załączniku nr 17 do zarządzenia;

2) inwestycyjnych – w terminie i według wzoru określonego w nocie budżetowej – które powinny być zrealizowane przez jednostki w przyszłym roku budżetowym.

2. Wykaz, o którym mowa w ust. 1, przedkłada się wraz z proponowanymi kwotami rocznymi dotacji (w tym celowych na wydatki bieżące) albo wydatków.

§ 7.

1. Na podstawie wykazu, o którym mowa w § 6 ust. 1 oraz jednostkowych formularzy planów rzeczowych, sporządzonych przez jednostki zgodnie z notą budżetową oraz danych Departamentu Finansowego w zakresie wydatków przewidzianych na realizację projektów z udziałem środków europejskich, z tego: Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG), Departament Finansowy sporządza i przedkłada do zatwierdzenia Ministrowi „Plany rzeczowe zadań realizowane ze środków budżetowych”.

2. W odniesieniu do publicznych uczelni artystycznych zbiorczą informację dotyczącą jednostkowych formularzy planów rzeczowych sporządza i przedkłada Departamentowi Finansowemu – Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej.

§ 8.

1. Po otrzymaniu informacji o limicie wydatków na przyszły rok budżetowy dla części 24 budżetu państwa, Departament Finansowy przedkłada do zatwierdzenia Ministrowi podział tego limitu w rozróżnieniu na działy, rozdziały oraz poszczególne jednostki wraz z ewentualnymi propozycjami departamentów nadzorujących.

2. Po otrzymaniu informacji o limicie wydatków na przyszły rok budżetowy dla części 24, przewidzianym na realizację projektów z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, Rządowego Programu Operacyjnego (RPO), Departament Finansowy przedkłada do zatwierdzenia Ministrowi podział tego limitu w rozróżnieniu na działy, rozdziały oraz poszczególne jednostki.

3. Podział limitu na poszczególne publiczne uczelnie artystyczne przedkłada do zatwierdzenia Ministrowi Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej, z zastrzeżeniem ust. 2.

§ 9.

1. Po zatwierdzeniu przez Ministra podziału limitu, o którym mowa w § 8 ust. 1 i 2, Departament Finansowy zawiadamia:

1) jednostkę o przydzielonych jej dotacjach albo wydatkach na działalność bieżącą i inwestycyjną również w zakresie projektów realizowanych z udziałem środków europejskich m.in. w ramach PO IiŚ, MF EOG, RPO;

2) publiczną uczelnię artystyczną o przydzielonych jej dotacjach przewidzianych na realizację projektów z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, RPO;

3) departament nadzorujący o wysokości dotacji albo wydatków w zakresie podporządkowanych mu jednostek.

2. Po zatwierdzeniu przez Ministra podziału limitu, o którym mowa w § 8 ust. 3 Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej zawiadamia publiczne uczelnie artystyczne o przydzielonym limicie dotacji na działalność bieżącą i inwestycyjną, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2.

3. Na podstawie przydzielonych limitów:

1) jednostka przedkłada Departamentowi Finansowemu projekt planu działalności, w tym planowane wielkości mierników, na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz projekt planu dla projektów finansowanych z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, RPO;

2) publiczna uczelnia artystyczna przedkłada Departamentowi Finansowemu projekt planu działalności na formularzach określonych w nocie budżetowej, zgodnie z przydzielonymi dotacjami przewidzianymi na realizację projektów z udziałem środków europejskich min. PO IiŚ, MF EOG, RPO;

3) jednostka budżetowa przedkłada projekt planu, na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załączniku nr 2 do zarządzenia.

4. Na podstawie przydzielonego limitu, Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej przedkłada Departamentowi Finansowemu zbiorczy projekt planu działalności uczelni artystycznych na formularzach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 2.

§ 10.

1. Na podstawie projektów planów, Departament Finansowy sporządza projekt budżetu na przyszły rok budżetowy dla części 24 – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

2. W przypadku Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia departamenty nadzorujące przedkładają zaakceptowane projekty planów działalności do zatwierdzenia Ministrowi, a następnie do Departamentu Finansowego.

3. Projekt budżetu, o którym mowa w ust. 1, po zatwierdzeniu przez Ministra, zostaje przekazany w wyznaczonym terminie Ministrowi Finansów i właściwym ministrom wskazanym w nocie budżetowej.

4. Po zatwierdzeniu przez Ministra projektu budżetu, o którym mowa w ust. 1 i 3, Departament Finansowy przedkłada departamentom nadzorującym projekty planów:

1) finansowych podporządkowanych im jednostek, sporządzone na formularzach określonych w nocie budżetowej;

2) budżetu zadaniowego wraz z planowanymi wartościami mierników opracowane przez podporządkowane im jednostki.

§ 11.

Departament nadzorujący przedkłada do 30 września danego roku do Departamentu Finansowego krótką informację dotyczącą najistotniejszych przedsięwzięć planowanych na przyszły rok budżetowy przez jednostki.

§ 12.

1. Po przyjęciu przez Radę Ministrów projektu ustawy budżetowej na przyszły rok budżetowy, Departament Finansowy, w terminie do dnia 25 października danego roku, zawiadamia jednostkę o planowanych dochodach budżetowych i przyznanej jej dotacji podmiotowej, dotacjach celowych bieżących i inwestycyjnych oraz wydatkach budżetowych (wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników) wynikających z projektu ustawy budżetowej.

2. O planowanych dochodach budżetowych oraz przyznanych publicznym uczelniom artystycznym dotacjach podmiotowych, celowych bieżących i inwestycyjnych (wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników) wynikających z projektu ustawy budżetowej, Departament Finansowy w terminie do dnia 20 października danego roku, zawiadamia Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej, z wyłączeniem dotacji przewidzianych na realizację projektów z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, RPO, o przydzielonych dotacjach poszczególne publiczne uczelnie artystyczne zawiadamia bezpośrednio Departament Finansowy.

3. Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej, w terminie do dnia 25 października danego roku, zawiadamia publiczną uczelnię artystyczną o przyznanych jej dotacjach podmiotowych, celowych bieżących i inwestycyjnych (wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników) wynikających z projektu ustawy budżetowej.

§ 13.

1. Na podstawie zawiadomienia, o którym mowa:

1) w § 12 ust. 1 jednostka przedkłada Departamentowi Finansowemu i departamentowi nadzorującemu projekt planu na przyszły rok budżetowy, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załącznikach nr 1 i 6 do zarządzenia;

2) w § 12 ust. 3 publiczna uczelnia artystyczna przedkłada Departamentowi Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej a w zakresie dotacji przewidzianych na realizację projektów z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, RPO, Departamentowi Finansowemu projekt planu na przyszły rok budżetowy sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załącznikach nr 1 i 6 do zarządzenia.

2. Jednostka budżetowa przedkłada Departamentowi Finansowemu oraz departamentowi nadzorującemu projekt planu na przyszły rok budżetowy, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załącznikach nr 1 i 2 do zarządzenia.

3. Projekty planów, o których mowa w ust. 1 i 2 jednostki przekazują w terminie do 1 grudnia danego roku.

§ 14.

1. Po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej ustawy budżetowej Departament Finansowy zawiadamia jednostkę o planowanych dochodach budżetowych oraz dotacji podmiotowej, dotacjach celowych bieżących i inwestycyjnych oraz wydatkach budżetowych (wraz z klasyfikacją układu zadaniowego i planowanych wartościach mierników) zgodnie z ustawą budżetową.

2. O przyznanych publicznym uczelniom artystycznym dotacjach oraz planowanych dochodach budżetowych Departament Finansowy zawiadamia:

1) Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej w zakresie dotacji podmiotowych, celowych bieżących i inwestycyjnych (wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników) wynikających z ustawy budżetowej;

2) publiczne uczelnie artystyczne w zakresie dotacji przewidzianych na realizację projektów z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, RPO oraz o planowanych dochodach budżetowych.

3. Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej, w terminie do 21 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw RP ustawy budżetowej, zawiadamia publiczną uczelnię artystyczną o przyznanych jej dotacjach podmiotowych, celowych bieżących i inwestycyjnych (wraz z klasyfikacją układu zadaniowego i planowanych wartościach mierników) zgodnie z ustawą budżetową.

§ 15.

1. W terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w § 14 ust. 1:

1) jednostki, o których mowa w § 2 z wyłączeniem pkt 5 przedkładają departamentowi nadzorującemu w dwóch egzemplarzach, szczegółowy plan działalności bieżącej i inwestycyjnej, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załącznikach nr 1, 2, 3, 4 i 6 do zarządzenia;

2) jednostka przedkłada do Departamentu Finansowego, plan działalności bieżącej i inwestycyjnej związany z realizacją projektów z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, RPO odrębnie dla każdego programu, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załącznikach nr 1, 2, 3, 4 i 6 do zarządzenia;

3) jednostka budżetowa przedkłada departamentowi nadzorującemu w dwóch egzemplarzach, szczegółowy plan działalności bieżącej i inwestycyjnej, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załącznikach nr 1, 2 i 5 do zarządzenia;

4) jednostka budżetowa przedkłada do Departamentu Finansowego plan działalności bieżącej i inwestycyjnej związany z realizacją projektów z udziałem środków europejskich m.in. PO IiŚ, MF EOG, RPO, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załącznikach nr 1 i 2 do zarządzenia.

2. Jednostka, której nie zostały przyznane dotacje, o których mowa w § 14 ust. 1, przedkłada departamentowi nadzorującemu, w wyznaczonym przez niego terminie, w dwóch egzemplarzach szczegółowy plan działalności bieżącej i inwestycyjnej na dany rok budżetowy, sporządzony na formularzach z noty budżetowej.

§ 16.

1. Departament nadzorujący ocenia i akceptuje plan, o którym mowa odpowiednio w § 15 ust. 1 i 2 oraz przedkłada go Departamentowi Finansowemu w terminie 7 dni od dnia otrzymania od jednostki.

2. W przypadku Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia departament nadzorujący przed przekazaniem do Departamentu Finansowego, akceptuje plan, o którym mowa w § 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 oraz przedkłada go do zatwierdzenia Ministrowi.

§ 17.

W przypadku udzielenia dotacji celowej, Departament Finansowy przedkłada jednostce do podpisu umowę, o której mowa w art. 150 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Rozdział 3

Sprawozdawczość oraz ocena realizacji umów na zadania finansowane z dotacji celowych

§ 18.

Jednostka przedkłada departamentowi nadzorującemu następujące dokumenty:

1) sprawozdanie opracowane według wzoru określonego w załącznikach nr 11 i 12 do zarządzenia – dla zadań inwestycyjnych oraz w załączniku nr 13 – dla zadań bieżących;

2) inne informacje i dokumenty mogące mieć znaczenie przy dokonywaniu oceny.

§ 19.

1. Państwowa instytucja kultury, która otrzymała dofinansowanie w ramach trybu konkursowego programu wieloletniego „Kultura +”, Priorytet „Digitalizacja” przedkłada dokumenty, o których mowa w § 18, Narodowemu Instytutowi Audiowizualnemu, w celu dokonania oceny realizacji zadania.

2. Jednostka, o której mowa w ust. 1 przedkłada departamentowi nadzorującemu dokumenty, o których mowa w § 18 oraz sprawozdanie/raport z realizacji zadania wynikający z umowy na dotację celową, zawierające ocenę realizacji zadania dokonaną przez Narodowy Instytut Audiowizualny jak również kopię umowy na dotację celową dotyczącej zadania.

§ 20.

Dokumenty, o których mowa w:

1) § 18 jednostka przedkłada zgodnie z terminami zawartymi w umowie na dotację celową, której one dotyczą;

2) § 19 ust. 2 jednostka przedkłada zgodnie z termin zawartym w § 27 ust 1 pkt 3.

§ 21.

1. Na podstawie dokumentów, o których mowa w § 18 oraz umowy, o której mowa w § 20 pkt 1, departament nadzorujący dokonuje oceny realizacji zadania.

2. W przypadku zadania realizowanego przez jednostkę, o której mowa w § 19 departament nadzorujący dokonuje jego oceny na podstawie dokumentacji, o której mowa w § 19 pkt 2.

§ 22.

Oceny zadania, o których mowa w § 21 ust. 1 i 2 dokonuje się dla wydatków:

1) majątkowych, w szczególności w zakresie:

a) prawidłowości wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa pod względem zgodności zakresu rzeczowego realizowanego zadania inwestycyjnego z przeznaczeniem określonym w decyzji Ministra o przyznaniu dotacji,

b) prawidłowości wykorzystania dotacji pod względem wysokości wydatkowanych środków a stopniem realizacji zadań przewidzianych do sfinansowania dotacją, z uwzględnieniem wskaźników zasilenie/plan i wydatkowanie/plan – ocenie podlega w szczególności realność wykorzystania kwoty przyznanej dotacji do końca roku budżetowego,

c) legalności wydatkowania dotacji pod względem zgodności poniesionych kosztów z kosztami realizacji inwestycji określonymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. Nr 238, poz. 1579);

2) bieżących, w szczególności w zakresie prawidłowości:

a) przebiegu wykonania zadań przewidzianych do realizacji w okresie, którego dotyczy analiza i ocena,

b) wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa pod względem zgodności zakresu rzeczowego realizowanego zadania bieżącego z przeznaczeniem określonym w decyzji Ministra o przyznaniu dotacji,

c) wykorzystania dotacji pod względem wysokości wydatkowanych środków a stopniem realizacji zadań przewidzianych do sfinansowania dotacją, z uwzględnieniem wskaźników zasilenie/plan i wydatkowanie/plan – ocenie podlega w szczególności realność wykorzystania kwoty przyznanej dotacji do końca roku budżetowego.

§ 23.

Ocenę, o której mowa w § 21 ust. 1 i 2 sporządza się:

1) według wzoru określonego w załączniku nr 18 do zarządzenia – dla zadania inwestycyjnego;

2) według wzoru określonego w załączniku nr 19 do zarządzenia – dla zadania bieżącego.

§ 24.

W przypadku rozbieżności pomiędzy planowanym zakresem rzeczowym zadania a zakresem realizowanym, departament nadzorujący występuje na wniosek jednostki do Ministra o akceptację zmian w planowanym zakresie rzeczowym.

§ 25.

Departament nadzorujący dokonuje oceny, o której mowa w § 21 ust. 1 i 2 na formularzu, o którym mowa w § 23 oraz przedkładają do Departamentu Finansowego wraz z dokumentami, o których mowa w § 18 w terminie 14 dni od daty wpływu dokumentacji do Ministerstwa.

§ 26.

Departament Finansowy, przed upływem 30 dniu od daty wpływu dokumentacji do Ministerstwa, dokonuje ostatecznej akceptacji oceny realizacji zadania, o którym mowa w § 21 ust. 1 i 2.

Rozdział 4

Sprawozdawczość oraz ocena działalności jednostek

§ 27.

1. Jednostka przedkłada departamentowi nadzorującemu następujące dokumenty:

1) sprawozdanie opracowane według wzoru określonego w załącznikach nr 7– 10 i 14 – 16 do zarządzenia;

2) inne informacje mogące mieć znaczenie przy dokonywaniu oceny, np. wyniki kontroli przeprowadzonych w jednostce.

2. Jednostka budżetowa przedkłada sprawozdanie opracowane według wzoru określonego w załącznikach nr 7 i 9 do zarządzenia.

3. Departament nadzorujący na bieżąco może żądać od:

1) jednostki – dodatkowych informacji lub wyjaśnień odnośnie jej działalności;

2) Departamentu Finansowego – kopii dokumentów związanych z działalnością jednostki np.: sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.

§ 28.

1. Dokumenty, o których mowa:

1) w § 27 ust. 1 i 2 przedkłada się w terminie do dnia 20 lipca za pierwsze półrocze danego roku budżetowego, z wyjątkiem załącznika nr 9, który należy przedłożyć w terminie do 5 lipca;

2) w § 27 ust. 1 i 2 opracowane według wzoru określonego w załącznikach nr 7, 8 i 10 przedkłada się w terminie do dnia 15 października za trzy kwartały danego roku budżetowego;

3) w § 27 ust. 1 i 2 przedkłada się w terminie do dnia 1 lutego następnego roku za cały rok budżetowy, z wyjątkiem załącznika nr 9, który należy przedłożyć w terminie do 20 stycznia.

§ 29.

Departament nadzorujący:

1) dokonuje oceny całości gospodarki finansowej jednostki na podstawie dokumentów i informacji, o których mowa w § 27;

2) dokonuje rozliczenia dotacji według wzoru określonego w załączniku nr 21 do zarządzenia;

3) sporządza zbiorcze zestawienie wykonania mierników obejmujące wszystkie jednostki podległe temu departamentowi (z wyłączeniem państwowych jednostek budżetowych) wraz z informacją na temat ich wykonania, według wzoru określonego w załączniku nr 22 do zarządzenia.

§ 30.

1. Ocenę, o której mowa w § 29 pkt 1 sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 20 do zarządzenia i przedkłada Departamentowi Finansowemu w terminie do dnia:

1) 15 sierpnia za pierwsze półrocze danego roku budżetowego;

2) 1 listopada za trzy kwartały danego roku budżetowego;

3) 1 marca następnego roku za cały rok budżetowy.

2. W przypadku dokonania negatywnej oceny działalności jednostki, departament nadzorujący przedkłada Departamentowi Finansowemu również informacje dotyczące planowanych lub podjętych działań w związku z wykrytymi nieprawidłowościami.

§ 31.

Departament nadzorujący przedkłada rozliczenie dotacji, o którym mowa w § 29 pkt 2 do Departamentu Finansowego za dany rok budżetowy w terminie, o którym mowa w § 30 ust. 1 pkt 3.

§ 32.

Zestawienie mierników, o którym mowa w § 29 pkt 3 departament nadzorujący przedkłada do Departamentu Finansowego w terminie do dnia:

1) 15 lipca za pierwsze półrocze;

2) 5 lutego następnego roku za cały rok budżetowy.

§ 33.

1. Departament Finansowy w terminie do dnia:

1) 15 września za pierwsze półrocze danego roku budżetowego;

2) 15 listopada za trzy kwartały danego roku budżetowego;

3) 31 marca następnego roku za cały rok budżetowy

– sporządza zbiorczą ocenę działania jednostek i przedkładają Ministrowi.

2. Jednostki, które uzyskały negatywną ocenę umieszcza się w odrębnym zestawieniu.

§ 34.

1. Nadzór i kontrolę nad Funduszem Promocji Twórczości oraz Funduszem Promocji Kultury w porozumieniu z Biurem Administracyjno-Budżetowym sprawują komórki organizacyjne Ministerstwa dysponujące tymi funduszami, na podstawie sprawozdań określonych w przepisach dotyczących sprawozdawczości budżetowej oraz sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, innych dokumentów jak również własnych informacji.

2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1 komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1, przedkładają do Departamentu Finansowego w terminach umożliwiających przedłożenie do Ministra Finansów sprawozdań z wykonania planu funduszy celowych, zgodnie z przepisami dotyczącymi sprawozdawczości budżetowej.

3. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1 dotyczące Funduszu Promocji Twórczości są przedkładane do Departamentu Finansowego wraz z opisem.

§ 35.

1. Nadzór i kontrolę w zakresie urzędu obsługującego Ministra sprawuje dyrektor generalny urzędu, na podstawie sprawozdań określonych w przepisach dotyczących sprawozdawczości budżetowej oraz sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych jak również innych dokumentów i własnych informacji.

2. Na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1 oraz załączników, o których mowa w § 27 ust. 2 dyrektor generalny urzędu obsługującego Ministra sporządza ocenę działalności urzędu, według wzoru określonego w załączniku nr 20 do zarządzenia.

3. W przypadku oceny negatywnej dyrektor generalny zastosuje procedurę zawartą w § 30 ust. 2.

4. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1 dyrektor generalny przedkłada do Departamentu Finansowego w terminach określonych odpowiednimi rozporządzeniami Ministra Finansów, natomiast załączniki, o których mowa w § 27 ust. 2 oraz ocenę, o której mowa w ust. 2 w terminach określonych § 30 ust. 1.

§ 36.

Terminowe przedkładanie dokumentów i informacji, o których mowa w § 18 i § 27 oraz dokładność i rzetelność ocen, o których mowa w § 21 i § 29 są brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosków o przyznawanie nagród osobom zarządzającym jednostkami oraz pracownikom Ministerstwa.

Rozdział 5

Roczne sprawozdania finansowe jednostek

§ 37.

1. Państwowe osoby prawne, których roczne sprawozdanie finansowe podlega zatwierdzeniu przez Ministra, zgodnie z zapisami zawartymi w ich statutach, przedkładają do departamentu nadzorującego roczne sprawozdanie finansowe, sporządzone zgodnie z zasadami i w terminach wynikających z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 i 613).

2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 przedkłada się wraz z raportem i opinią z badania przez biegłego rewidenta.

§ 38.

1. Departament nadzorujący bez zbędnej zwłoki sporządza własną opinię oraz rekomendację w sprawie zatwierdzenia przez Ministra sprawozdania, o którym mowa w § 37 i przesyła do Departamentu Finansowego.

2. Opinia, o której mowa w ust. 1 powinna odnosić się do całości prowadzonej działalności jednostki (merytorycznej i finansowej) oraz zawierać w szczególności wyjaśnienia w przypadku wystąpienia ujemnego wyniku finansowego, nieprawidłowości stwierdzonych przez kontrole Ministerstwa, biegłego rewidenta czy inne kontrole zewnętrzne.

§ 39.

1. Departament Finansowy po otrzymaniu sprawozdania wraz z opinią dokonuje bez zbędnej zwłoki weryfikacji formalno-rachunkowej i przedkłada Ministrowi do zatwierdzenia w terminie nie późniejszym niż wynikający z art. 53 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

2. Po zatwierdzeniu przez Ministra sprawozdania Departament Finansowy informuje o tym fakcie instytucję, departament nadzorujący oraz Biuro Obsługi Prawnej.

Rozdział 6

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 40.

W przypadku wprowadzenia w Ministerstwie systemu informatycznego do realizacji procedur planowania i sprawozdawczości zawartych w niniejszym zarządzeniu jednostki uczestniczące w realizacji obowiązków wynikających z tych procedur zobowiązane są do korzystania z tego sytemu w udostępnionym zakresie.

§ 41.

Sprawozdania finansowe za 2013 rok jednostki przedkładają Ministrowi w trybie określonym w dotychczasowych przepisach.

§ 42.

Traci moc zarządzenie Nr 28 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie w sprawie nadzoru i kontroli nad jednostkami objętymi częścią 24 budżetu państwa (Dz. Urz. MKiDN z 2010 r. Nr 5, poz. 49).

§ 43.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: B. Zdrojewski

 

 

1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 248, poz. 1482).

Załącznik 1. [WZÓR – OPIS PLANOWANYCH DZIAŁAŃ JEDNOSTKI]

Załączniki do zarządzenia
MKiDN z dnia 30.10.2013.
(poz.43)

Załącznik Nr 1

WZÓR – OPIS PLANOWANYCH DZIAŁAŃ JEDNOSTKI

Załącznik 2. [WZÓR – POWIĄZANIE BUDŻETU TRADYCYJNEGO Z BUDŻETEM ZADANIOWYM]

Załącznik Nr 2

WZÓR – POWIĄZANIE BUDŻETU TRADYCYJNEGO Z BUDŻETEM ZADANIOWYM

Załącznik 3. [WZÓR – DOTACJE OD ORGANIZATORÓW I KOSZTY POKRYTE DOTACJĄ MKiDN]

Załącznik Nr 3

WZÓR – DOTACJE OD ORGANIZATORÓW I KOSZTY POKRYTE DOTACJĄ MKiDN


Załącznik 4. [WZÓR – PLANOWANE WYDATKI MAJĄTKOWE]

Załącznik Nr 4

WZÓR – PLANOWANE WYDATKI MAJĄTKOWE

Strona 1 z 1

Załącznik 5. [WZÓR – PROGRAM INWESTYCJI]

Załącznik Nr 5

WZÓR – PROGRAM INWESTYCJI


Załącznik 6. [WZÓR – PLANOWANE WYDATKI BIEŻĄCE]

Załącznik Nr 6

WZÓR – PLANOWANE WYDATKI BIEŻĄCE

Strona 1 z 1

Załącznik 7. [WZÓR – OPIS DZIAŁALNOŚCI I ZREALIZOWANYCH ZADAŃ JEDNOSTKI]

Załącznik Nr 7

WZÓR – OPIS DZIAŁALNOŚCI I ZREALIZOWANYCH ZADAŃ JEDNOSTKI

Strona 1 z 1

Załącznik 8. [WZÓR – WYKONANIE WYDATKÓW]

Załącznik Nr 8

WZÓR – WYKONANIE WYDATKÓW

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 9. [WZÓR – WYKONANIE MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI]

Załącznik Nr 9

WZÓR – WYKONANIE MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 10. [WZÓR – WYKONANIE PLANU FINANSOWEGO JEDNOSTKI]

Załącznik Nr 10

WZÓR – WYKONANIE PLANU FINANSOWEGO JEDNOSTKI

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 11. [WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE (CZ. 1)]

Załącznik Nr 11

WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE (CZ. 1)

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 12. [WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE (CZ. 2)]

Załącznik Nr 12

WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE (CZ. 2)

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 13. [WZÓR – WYDATKI BIEŻĄCE]

Załącznik Nr 13

WZÓR – WYDATKI BIEŻĄCE

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 14. [WZÓR – WYNAGRODZENIA]

Załącznik Nr 14

WZÓR – WYNAGRODZENIA

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 15. [WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE]

Załącznik Nr 15

WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 16. [WZÓR – WYDATKI BIEŻĄCE]

Załącznik Nr 16

WZÓR – WYDATKI BIEŻĄCE

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 17. [WZÓR – PLAN DOTACJI NA WYDATKI BIEŻĄCE]

Załącznik Nr 17

WZÓR – PLAN DOTACJI NA WYDATKI BIEŻĄCE

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 18. [WZÓR – KARTA OCENY ZADANIA INWESTYCYJNEGO (Z WYŁĄCZENIEM ŚRODKÓW ZAGRANICZNYCH, W TYM PROGRAMÓW STRUKTURALNYCH)]

Załącznik Nr 18

WZÓR KARTA OCENY ZADANIA INWESTYCYJNEGO
(Z WYŁĄCZENIEM ŚRODKÓW ZAGRANICZNYCH, W TYM PROGRAMÓW STRUKTURALNYCH)

Strona 1 z 2

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 19. [WZÓR – KARTA OCENY ZADANIA BIEŻĄCEGO(Z WYŁĄCZENIEM ŚRODKÓW ZAGRANICZNYCH, W TYM PROGRAMÓW STRUKTURALNYCH)]

Załącznik Nr 19

WZÓR – KARTA OCENY ZADANIA BIEŻĄCEGO
(Z WYŁĄCZENIEM ŚRODKÓW ZAGRANICZNYCH, W TYM PROGRAMÓW STRUKTURALNYCH)

Strona 1 z 2

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 20. [WZÓR – KARTA OCENY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI]

Załącznik Nr 20

WZÓR – KARTA OCENY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI

Strona 1 z 2

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 21. [WZÓR – KARTA ROZLICZENIA DOTACJI]

Załącznik Nr 21

WZÓR – KARTA ROZLICZENIA DOTACJI

Strona 1 z 1

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 22. [WZÓR – ZESTAWIENIE ZBIORCZE WYKONANIA MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI PRZEZ JEDNOSTKI PODLEGŁE MKIDN]

Załącznik Nr 22

WZÓR – ZESTAWIENIE ZBIORCZE WYKONANIA MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI PRZEZ JEDNOSTKI PODLEGŁE MKIDN

Strona 1 z 2

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2013-11-06
  • Data wejścia w życie: 2013-10-30
  • Data obowiązywania: 2013-10-30
  • Dokument traci ważność: 2024-01-12
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA