REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 68

DECYZJA NR 283
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 6 października 2025 r.

zmieniająca decyzję w sprawie programu szkolenia zawodowego oficerskiego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4a ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2025 r. poz. 636 i 718) postanawia się, co następuje:

§ 1.

W decyzji nr 203 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 lipca 2025 r. w sprawie programu szkolenia zawodowego oficerskiego (Dz. Urz. KGP poz. 48) w załączniku do decyzji wprowadza się następujące zmiany:

1) w części I „Założenia organizacyjno-programowe” pkt 5 otrzymuje brzmienie:

5. Czas trwania szkolenia zawodowego

Czas trwania szkolenia wynosi 60 dni szkoleniowych (475 godzin lekcyjnych). Realizacja szkolenia możliwa jest, w zależności od potrzeb i możliwości, w dwóch formach:

1) ciągłej - przez okres 60 dni (475 godzin lekcyjnych);

2) hybrydowej - 26 dni (210 godzin lekcyjnych, w tym zapoznanie z regulaminami i organizacją szkolenia) w systemie elektronicznego kształcenia na odległość w jednostkach organizacyjnych Policji oraz 34 dni (265 godzin lekcyjnych) w jednostce szkoleniowej, której powierzono realizację szkolenia.

Na całkowity wymiar czasu trwania szkolenia składają się:

Przedsięwzięcia

Czas realizacji

w godzinach lekcyjnych

w dniach szkoleniowych

Zapoznanie z regulaminami i organizacją szkolenia

2

59

Zajęcia programowe

470

Egzamin końcowy

2

1

Zakończenie szkolenia

1

Ogółem

475

60

Liczba godzin lekcyjnych, liczonych w 45-minutowych jednostkach, wynosi 8 godzin dziennie, z uwzględnieniem 40 godzinnego tygodniowego wymiaru czasu służby policjanta. W uzasadnionych przypadkach, kierownik jednostki szkoleniowej może, przy zachowaniu przepisów dotyczących czasu służby, wprowadzić inny dzienny oraz tygodniowy wymiar godzin lekcyjnych, a także realizować zajęcia od poniedziałku do soboty.

Za zgodą kierownika komórki organizacyjnej jednostki szkoleniowej realizującej dane zagadnienia, dopuszczalne jest podczas prowadzenia symulacji lub ćwiczeń regulowanie czasu zajęć w sposób zapewniający optymalne osiągnięcie zakładanych celów, z zastrzeżeniem rozpoczęcia kolejnej jednostki metodycznej w czasie przyjętym w rozkładzie zajęć dydaktycznych.;

2) w części II „Treści kształcenia”:

a) w bloku zagadnieniowym I „Historia, tradycja, etos służby policyjnej oraz prawa i wolności człowieka w temacie 4 „Ceremoniał policyjny” w tabeli w części „Wskazówki do realizacji” tiret jedenaste otrzymuje brzmienie:

„- zarządzeniem nr 22 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 lipca 2025 r. w sprawie Ceremoniału policyjnego (Dz. Urz. KGP poz. 49),”,

b) w bloku zagadnieniowym XXI „Sprawność fizyczna policjantów” temat 5 „Przeprowadzanie interwencji w sytuacjach trudnych i nietypowych” otrzymuje brzmienie:

„Temat 5: Przeprowadzanie interwencji w sytuacjach trudnych i nietypowych

SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA:

Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił:

- stosować elementy taktyczno-techniczne podczas podejmowania szczególnych interwencji,

- stosować zasady komunikacji z osobą z zaburzeniami,

- interweniować w patrolu dwuosobowym wobec różnych kategorii osób, mając na względzie miejsce i sytuację podejmowanej interwencji,

- współdziałać w patrolu dwuosobowym, z policjantami nieumundurowanymi oraz innymi służbami podczas interwencji.

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji zajęć

Wskazówki do realizacji

W

Ćw.

1.Doskonalenie umiejętności przeprowadzania interwencji

w sytuacjach trudnych i nietypowych.




W ramach dyskusji przypomnij zasady postępowania policjanta w trakcie wykonywania podstawowych uprawnień.

Następnie omów zasady postępowania policjanta w sytuacjach trudnych i nietypowych, w stanach zagrożenia życia (m.in. Excited delirium) u osób pod wpływem substancji psychoaktywnych, reagujących niestandardowo lub niekontrolujących swoich zachowań z innych przyczyn.

Omawiając wskazane treści, posiłkuj się katalogiem zasad





interweniowania wobec wymienionych kategorii osób zawartych





np. w oparciu o teoretyczno-praktyczny poradnik „Interwencje





wobec osób z zaburzeniami psychicznymi lub niekontrolującymi





swoich zachowań z innych przyczyn. Teoretyczno-praktyczny





poradnik”.





Przeprowadź zajęcia metodą symulacji, w trakcie których


0

4

dyskusja, symulacja

policjanci będą doskonalić umiejętność przeprowadzania interwencji wobec osób przejawiających agresję fizyczną oraz





słowną, wobec osób nietrzeźwych, a także wobec osób





przejawiających zaburzenia psychiczne lub niekontrolujących





swoich zachowań z innych przyczyn.





Wskazanym jest aby założenia do symulacji uwzględniały różne





zachowania osób, wobec których policjanci podejmują





interwencje: atak na policjantów, osoba nie reaguje na polecenia





policjantów, autoagresja, agresja słowna.





Zwróć uwagę na kwestię współpracy policjantów z personelem





Zespołu Ratownictwa Medycznego.





Zwróć szczególną uwagę na konieczność adekwatnego użycia





siły fizycznej oraz pozostałych środków przymusu





bezpośredniego do sytuacji, zachowania osoby oraz jej wieku,





płci oraz warunków fizycznych, biorąc pod uwagę miejsce





interwencji.

Podkreśl, że użycie chemicznych środków obezwładniających w postaci ręcznych miotaczy gazu, wobec osób z zaburzeniami psychicznymi lub niekontrolujących swoich zachowań z innych przyczyn, jest mało skuteczne i nie jest zalecane.

Wskaż możliwości wykorzystania przez Policję zapisu czynności służbowych realizowanych przez policjantów oraz korzyści wynikające z wykorzystania kamer nasobnych.

Założenia do symulacji należy opracować na podstawie informacji ze zdarzeń, w których policjanci podejmowali interwencje wobec osób: przejawiających agresję fizyczną oraz słowną, wobec osób nietrzeźwych lub przejawiających zaburzenia psychiczne, a także wobec osób niekontrolujących swoich zachowań z innych przyczyn.

Podczas realizacji zajęć omów sytuacje, w których występuje konieczność wybicia szyby w pojeździe.

”,

c) w bloku zagadnieniowym XXII „Wyszkolenie strzeleckie policjantów” temat 4 „Doskonalenie umiejętności strzeleckich” otrzymuje brzmienie:

Temat 4: Doskonalenie umiejętności strzeleckich

SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA:

Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił:

- skutecznie i bezpiecznie wykonać strzelania programowe z broni palnej krótkiej,

- skutecznie wykonać symulację w zakresie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego działania w określonej sytuacji związanej z użyciem lub wykorzystaniem broni palnej przez policjanta,

- skutecznie i bezpiecznie wykonać sprawdzian strzelecki.

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji zajęć

Wskazówki do realizacji

W

Ćw.

1. Strzelania programowe z broni palnej krótkiej.

2. Symulacja. 3.Sprawdzian.




Zajęcia realizuje dwóch nauczycieli, którzy posiadają uprawnienia instruktora strzelań policyjnych, z których co najmniej jeden jest ratownikiem.

Przeprowadź 6 wskazanych strzelań. Jedno strzelanie przeprowadź w warunkach ograniczonej widoczności lub nocnych.





Przeprowadź symulację służącą wykształceniu złożonych


0

17

pokaz, ćwiczenia, dyskusja

zachowań zawodowych w zakresie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego działania w określonej sytuacji związanej z użyciem lub wykorzystaniem broni palnej przez policjanta.





Przeprowadź sprawdzian z umiejętności z rozkładania





i składania broni palnej, usuwania zacięć a następnie





sprawdzian umiejętności strzeleckich zgodnie z wytycznymi





w zakresie realizacji sprawdzianów z wyszkolenia strzeleckiego





policjantów wydanymi przez kierownika komórki





organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej





w sprawach szkolenia.

”.

§ 2. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą od dnia 1 lipca 2025 r.

Komendant Główny Policji
z upoważnienia

I Zastępca Komendanta Głównego Policji
nadinsp. Roman KUSTER

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-10-08
  • Data wejścia w życie: 2025-10-06
  • Data obowiązywania: 2025-10-06
  • Z mocą od: 2025-07-01

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA