REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2011 nr 2 poz. 24

ZARZĄDZENIE Nr 21 MINISTRA GOSPODARKI1)

z dnia 29 czerwca 2011 r.

w sprawie powołania Zespołu Negocjacyjnego do przeprowadzenia negocjacji mających na celu przygotowanie umowy offsetowej pomiędzy Skarbem Państwa Rzeczypospolitej Polskiej a Thales Defence Deutschland GmbH

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1

1. Powołuje się Zespół Negocjacyjny, do którego zadań należy przeprowadzenie negocjacji mających na celu przygotowanie umowy offsetowej pomiędzy Skarbem Państwa Rzeczypospolitej Polskiej a Thales Defence Deutschland GmbH, zwany dalej „Zespołem”.

2. W trakcie negocjacji, o których mowa w ust. 1, Zespół związany jest postanowieniami instrukcji negocjacyjnej, stanowiącej załącznik do zarządzenia.

3. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Gospodarki.

§ 2

1. W skład Zespołu wchodzą:

1) Przewodniczący – Hubert Królikowski, Dyrektor Departamentu Programów Offsetowych w Ministerstwie Gospodarki;

2) Zastępca Przewodniczącego – Aleksandra Dyka, Naczelnik Wydziału Analiz i Monitorowania Programów Offsetowych w Departamencie Programów Offsetowych w Ministerstwie Gospodarki;

3) członkowie:

a) Piotr Czajkowski – Główny Specjalista w Departamencie Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Skarbu Państwa,

b) kmdr por. Piotr Skóra – Szef Wydziału Programów Uzbrojenia Szefostwa Techniki Morskiej Inspektoratu Uzbrojenia,

c) Beata Falkowska – Główny Specjalista w Departamencie Programów Offsetowych w Ministerstwie Gospodarki,

d) Iwonna Zdrojewska – Główny Specjalista w Departamencie Programów Offsetowych w Ministerstwie Gospodarki.

2. W pracach Zespołu mogą uczestniczyć także osoby nie będące członkami Zespołu, zaproszone przez Przewodniczącego, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Zespołu, w szczególności:

1) eksperci w zakresie objętym zadaniami Zespołu;

2) przedstawiciele offsetobiorców w rozumieniu art. 3 pkt 4 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.3)).

3. Osoby, o których mowa w ust. 2, pełnią swoje funkcje nieodpłatnie.

§ 3

1. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący, który w szczególności:

1) przewodniczy posiedzeniom Zespołu;

2) planuje i organizuje pracę Zespołu.

2. W razie nieobecności Przewodniczącego, posiedzeniom Zespołu przewodniczy Zastępca Przewodniczącego.

3. Zespół podejmuje uchwały większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.

4. Przewodniczący może tworzyć podzespoły do realizacji zadań Zespołu.

5. Przewodniczący Zespołu może zlecać wykonanie ekspertyz lub opinii na potrzeby prac Zespołu.

§ 4

Obsługę Zespołu zapewnia Departament Programów Offsetowych w Ministerstwie Gospodarki.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Gospodarki

z up. Rafał Baniak

 

 

1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej – gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 216, poz. 1593).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 119, poz. 1250, z 2001 r. Nr 89, poz. 972, z 2002 r. Nr 37, poz. 332, Nr 74, poz. 676 i Nr 81, poz. 773, z 2004 r. Nr 19, poz. 117 i Nr 238, poz. 2390, z 2006 r. Nr 251, poz. 1845, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 oraz z 2009 r. Nr 170, poz. 1332.

Załącznik 1. [INSTRUKCJA NEGOCJACYJNA]

Załącznik do zarządzenia Nr 21 Ministra Gospodarki
z dnia 29 czerwca 2011 r. (poz. 24)

INSTRUKCJA NEGOCJACYJNA

I. Podstawą prawną przeprowadzenia negocjacji mających na celu przygotowanie umowy offsetowej pomiędzy Skarbem Państwa Rzeczypospolitej Polskiej a Thales Defence Deutschland GmbH związanej z dostawą Zintegrowanego Systemu Łączności, zwanej dalej „umową offsetową” są:

1) ustawa z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą offsetową”;

2) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad zaliczania zobowiązań offsetowych zagranicznego dostawcy uzbrojenia lub sprzętu wojskowego na poczet wartości umowy offsetowej (Dz. U. Nr 91, poz. 612), zwane dalej „rozporządzeniem”;

3) inne przepisy prawa polskiego.

II. Podstawą do negocjacji jest propozycja negocjacyjna złożona przez Thales Defence Deutschland GmbH w trakcie postępowania zmierzającego do zawarcia umowy offsetowej z jednym zagranicznym dostawcą w trybie art. 8a ustawy offsetowej.

III. Zalecenia ogólne dla Zespołu w zakresie negocjacji w celu zawarcia umowy offsetowej:

1) negocjacje z Thales Defence Deutschland GmbH mają być prowadzone w sposób zapewniający największe możliwe korzyści dla interesów gospodarczych oraz bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej;

2) umowa offsetowa musi spełniać warunki, o których mowa w art. 6, w art. 8, w art. 12, w art. 13 oraz w art. 18 ustawy offsetowej;

3) umowa offsetowa powinna zawierać jedynie zobowiązania offsetowe objęte 100% odpowiedzialnością zagranicznego dostawcy – nie przewiduje się włączenia do umowy offsetowej potencjalnych zobowiązań offsetowych;

4) przy negocjacji poszczególnych projektów zobowiązań offsetowych konieczne jest zasięgnięcie opinii przedstawiciela właściwego offsetobiorcy.

IV. Zespół w trakcie negocjowania umowy offsetowej powinien dążyć do:

1) wynegocjowania jak najkorzystniejszej wartości nominalnej zobowiązań offsetowych;

2) doprecyzowania przedmiotów zobowiązań offsetowych oraz harmonogramów realizacji każdego z zobowiązań offsetowych, w celu umożliwienia sprawnego monitorowania stanu realizacji i zaliczenia zobowiązania offsetowego;

3) osiągnięcia wymogu, iż mnożniki, o których mowa w załączniku Nr 3 do rozporządzenia, mogą zostać zastosowane tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione interesem gospodarki lub względami bezpieczeństwa i obronności państwa;

4) poinformowania zagranicznego dostawcy, iż w przypadku gdy łączna wartość zobowiązań offsetowych przekracza wartość umowy offsetowej – nie ma możliwości zaliczania przedmiotowej nadwyżki na poczet innych umów offsetowych;

5) szczegółowego określenia w umowie offsetowej odpowiedzialności zagranicznego dostawcy w przypadku niewykonania bądź nienależytego wykonania zobowiązań offsetowych objętych umową offsetową;

6) szczegółowego określenia w umowie offsetowej odpowiedzialności zagranicznego dostawcy w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań offsetowych przez offsetodawcę niebędącego zagranicznym dostawcą, zgodnie z art. 19c ust. 2 ustawy offsetowej;

7) określenia w umowie offsetowej procedury ewentualnego wprowadzania do umowy offsetowej nowych zobowiązań offsetowych oraz procedury zmiany i zamiany zobowiązań offsetowych;

8) zaakceptowania wartości nominalnych zobowiązania offsetowego/zobowiązań offsetowych po uzgodnieniu ich z offsetobiorcą;

9) zapewnienia możliwości wprowadzenia do umowy offsetowej, innych zobowiązań offsetowych, nie ujętych w założeniach do propozycji negocjacyjnej.

W przypadku braku możliwości wynegocjowania umowy offsetowej zgodnie z instrukcją negocjacyjną, Przewodniczący Zespołu przedstawi Ministrowi Gospodarki propozycje rozwiązania spornych kwestii.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA