REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2012 poz. 19

ZARZĄDZENIE Nr 18
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)

z dnia 6 lipca 2012 r.

w sprawie powołania Zespołu zadaniowego do spraw cyfryzacji w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje

się Zespół do spraw cyfryzacji w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, zwany dalej „Zespołem”.

2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”.

§ 2.

1. W skład

Zespołu wchodzą:

1) przewodniczący Zespołu – członek Kierownictwa Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministerstwem” będący, członkiem Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji wyznaczony przez Ministra zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 3 lit. b zarządzenia Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2012 r. w sprawie Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (M.P. poz. 1);

2) zastępca przewodniczącego Zespołu – Dyrektor Generalny Ministerstwa;

3) zastępca przewodniczącego Zespołu – Dyrektor Departamentu Informatyki;

4) członkowie Zespołu – przedstawiciele następujących komórek organizacyjnych wskazani przez kierowników danych komórek:

a) Departamentu Analiz Ekonomicznych i Prognoz,

b) Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego,

c) Departamentu Funduszy,

d) Departamentu Informatyki,

e) Departamentu Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego,

f) Departamentu Polityki Rodzinnej,

g) Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej,

h) Departamentu Pożytku Publicznego,

i) Departamentu Prawa Pracy,

j) Departamentu Prawnego,

k) Departamentu Rynku Pracy,

l) Departamentu Ubezpieczeń Społecznych,

m) Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,

n) Departamentu Współpracy Międzynarodowej,

o) Biura Administracyjnego,

p) Biura Budżetu i Finansów,

q) Biura Dyrektora Generalnego;

r) Biura Kontroli,

s) Biura Ministra,

t) Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych,

u) Stanowiska do Spraw Audytu Wewnętrznego,

5) sekretarz Zespołu wyznaczony przez przewodniczącego Zespołu na wniosek Dyrektora Departamentu Informatyki.

2. Udział w pracach Zespołu jest obowiązkowy. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału przez członka Zespołu w posiedzeniu Zespołu, kierownik danej komórki organizacyjnej wyznacza do udziału w posiedzeniu innego przedstawiciela, działającego na prawach członka.

3. Przewodniczący Zespołu, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu, może zapraszać do udziału w pracach Zespołu inne osoby z komórek organizacyjnych, niż przedstawicieli wskazanych przez kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w ust. 1 pkt 4, z głosem doradczym.

4. Praca w Zespole odbywa się w ramach obowiązków służbowych. Z tytułu uczestnictwa w pracach Zespołu członkom Zespołu nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.

§ 3.

Do zadań

Zespołu należy przygotowanie działań Ministerstwa związanych z udziałem Ministerstwa w procesie cyfryzacji, a w szczególności:

1) opiniowanie dokumentów o charakterze strategicznym i programowym związanych z przygotowaniem posiedzeń Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji;

2) opracowanie merytorycznego programu informatyzacji administracji publicznej w zakresie właściwości Ministerstwa, w tym projektów teleinformatycznych;

3) opracowanie harmonogramu działań Ministerstwa w związku z procesem informatyzacji administracji publicznej w zakresie właściwości Ministerstwa, w tym projektów teleinformatycznych.

§ 4.

Kierownicy

komórek organizacyjnych Ministerstwa są zobowiązani, na wniosek przewodniczącego Zespołu lub upoważnionego przez niego członka Zespołu, do współdziałania i udzielania pomocy Zespołowi w realizacji jego zadań, w szczególności przygotowywania materiałów informacyjnych.

§ 5.

1. Pracami

Zespołu kieruje przewodniczący, a w razie jego nieobecności, wyznaczony przez niego zastępca.

2. Do zadań przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:

1) planowanie i organizowanie pracy Zespołu;

2) zwoływanie posiedzeń Zespołu;

3) prowadzenie posiedzeń Zespołu;

4) ustalanie porządku dziennego posiedzenia Zespołu;

5) informowanie Ministra o postępach prac Zespołu;

6) reprezentowanie Zespołu na zewnątrz.

§ 6.

1. Przewodniczący

Zespołu zwołuje posiedzenia Zespołu z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej trzech członków Zespołu.

2. W razie nieobecności przewodniczącego Zespołu posiedzenia Zespołu zwołuje wyznaczony przez niego zastępca z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej trzech członków Zespołu.

3. Posiedzenia odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.

4. Zawiadomienia o miejscu, terminie i porządku posiedzenia Zespołu oraz materiały dotyczące posiedzenia, przesyłane są członkom Zespołu w terminie umożliwiającym ich doręczenie nie później niż 3 dni robocze przed dniem posiedzenia. Informacje te mogą być przesyłane na wskazany adres poczty elektronicznej.

5. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Zespołu może skrócić termin, o którym mowa w ust. 4.

§ 7.

1. W uzasadnionych

przypadkach, z inicjatywy przewodniczącego Zespołu, Zespół może podejmować rozstrzygnięcia w trybie obiegowym.

2. Z posiedzenia Zespołu sekretarz Zespołu sporządza protokół, który podpisuje przewodniczący Zespołu. W protokole zamieszcza się treść wniosków i rekomendacji powziętych przez Zespół.

3. Obsługę organizacyjną i administracyjną Zespołu zapewnia sekretarz Zespołu.

§ 8.

1. Przewodniczący

Zespołu może, spośród członków Zespołu, utworzyć grupy robocze i powierzyć im realizację niektórych zadań Zespołu.

2. Przewodniczący Zespołu może zlecać ekspertom opracowanie tematów i wykonanie ekspertyz niezbędnych do realizacji zadań Zespołu. Ekspertyzy są finansowane, z zastrzeżeniem, o którym mowa w § 2 ust. 4, ze środków przyznanych do dyspozycji Departamentu Informatyki w ramach budżetu części 31, 44 i 63 oraz środków Funduszu Pracy na dany rok budżetowy zgodnie z art. 108 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.).

§ 9.

1. Przewodniczący

Zespołu przedstawia Ministrowi analizy, wnioski i projekty dokumentów związane z realizacją zadań Zespołu.

2. Przewodniczący Zespołu przedstawia Ministrowi sprawozdania z realizacji zadań Zespołu. Sprawozdania te przedstawiane są co najmniej dwa razy w roku, lub częściej z inicjatywy przewodniczącego Zespołu.

3. Zespół zakończy działalność przez przedłożenie Ministrowi końcowego sprawozdania z działalności w terminie trzech miesięcy od zakończenia działalności Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji lub decyzją Ministra.

§ 10.

Zarządzenie

wchodzi w życie z dniem podpisania.

MINISTER
PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

wz.
Jarosław Duda
Sekretarz Stanu

 

 

1 Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działami administracji rządowej – praca, zabezpieczenie społeczne, rodzina, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U. Nr 248, poz. 1485).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2012-07-09
  • Data wejścia w życie: 2012-07-06
  • Data obowiązywania: 2012-07-06
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA