REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 9 poz. 94

KOMUNIKAT NR 14
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 lipca 2008 r.

na podstawie § 31.2 Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225),

Tekst pierwotny

dotyczy wypadku lotniczego Nr 236/07, który wydarzył się 14 czerwca 2007 r. w miejscowości Krępa k. Słupska, na spadochronie Monarch, na którym skok wykonywał mężczyzna, skoczek spadochronowy zawodowy.

1. Opis okoliczności wypadku.

Skoczek spadochronowy wykonywał czwarty zakręt podczas podejścia do lądowania. Nie zabezpieczył sobie odpowiedniej wysokości do wykonania tego typu manewru i zaczepił jedną nogą o nierówność terenową. W wyniku zderzenia z ziemią skoczek doznał poważnych obrażeń ciała.

2. Przyczyna wypadku.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) ustaliła, że przyczyną wypadku było zakończenie ostatniego zakrętu przed lądowaniem na zbyt małej wysokości, co podczas przyziemienia doprowadziło do zaczepienia przez skoczka nogą o nierówność terenu.

3. Zalecenia profilaktyczne PKBWL.

3.1 Przeprowadzić szkolenie skoczków macierzystego aeroklubu w zakresie zasad bezpiecznego lądowania. Podczas szkolenia położyć szczególny nacisk na przewidywanie warunków podczas lądowania takich jak: ukryte nierówności terenu, kierunek wiatru w stosunku do wysokich drzew, co może wiązać się ze zwiększoną utratą wysokości, koncentracja na czynnościach podczas skoku od chwili omówienia zadania do lądowania;

3.2 Zwrócić uwagę skoczków spadochronowych na skutki popełnianych błędów podczas wykonywania skoków spadochronowych.

4. Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia Nr 14 Prezesa ULC z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia kwalifikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych, zdarzenie klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki
w grupie przyczynowej Błędy proceduralne - H4"

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-08-01
  • Data wejścia w życie: 2008-08-01
  • Data obowiązywania: 2008-08-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA