REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 9 poz. 101

KOMUNIKAT NR 21
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 17 lipca 2008 r.

na podstawie §31.2 Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225),

Tekst pierwotny

dotyczy wypadku lotniczego Nr 226/04, który wydarzył się w dniu 29 sierpnia 2004 r. na motolotni Stranger na której lot wykonywał mężczyzna, lat 22.

1. Opis okoliczności wypadku.

Mężczyzna wystartował motolotnią z pasażerem do kolejnego lotu. W momencie, gdy wysokość lotu wynosiła około 20 m, wystąpił gwałtowny poryw wiatru. Pilot próbował zawrócić do lądowiska, wykonując zakręt w prawo. W trakcie wykonywania tego manewru dopuścił do ześlizgu na skrzydło i zderzenia motolotni z ziemią. Po zderzeniu, nastąpił gwałtowny pożar motolotni. Pasażer wydostał się z płonącej motolotni i ugasił na sobie palące się ubranie. Pilot pozostał we wraku płonącej motolotni i poniósł śmierć.

2. Przyczyna wypadku.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych ustaliła, że przyczynami wypadku lotniczego było:

- wykonywanie lotu w rejonie silnego oddziaływania chmury burzowej, skutkującej silnymi podmuchami wiatru;

- prawdopodobnie przeciągnięcie skrzydła w trakcie wykonywania zakrętu podczas wystąpienia gwałtownego podmuchu wiatru.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia lotniczego był brak wyszkolenia pilota, zarówno teoretycznego jak i praktycznego, co prawdopodobnie miało wpływ na podjęcie decyzji o wykonywaniu lotu w nieodpowiednich warunkach atmosferycznych.

3. Zalecenia profilaktyczne.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami, nie sformułowała zaleceń profilaktycznych.

4. Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia Nr 14 Prezesa ULC z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia kwalifikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych, zdarzenie klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej „Brak kwalifikacji - H2”

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-08-01
  • Data wejścia w życie: 2008-08-01
  • Data obowiązywania: 2008-08-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA