REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 26 poz. 128

KOMUNIKAT NR 70
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 23 listopada 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 1060/10

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 18 września 2010 r., na spadochronie Manta, na którym drugi skok wykonywał uczeń-skoczek, klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: Brak kwalifikacji H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok (zadanie AI/1) z wysokości 1100m z samoczynnym otwarciem spadochronu – lina desantowa. Po prawidłowym oddzieleniu się ucznia-skoczka od samolotu otworzył się spadochron główny. Czasza spadochronu głównego napełniła się prawidłowo. Po otwarciu spadochronu instruktor nawiązał kontakt radiowy ze skoczkiem i podał mu kilka komend odnośnie wykonywania prawidłowych manewrów spadochronem. Skoczek doleciał do rejonu lądowania, a następnie wykonał zwrot ustawiając się w wyznaczonym kierunku lądowania. W ostatniej fazie lotu, pomimo komend wydawanych przez radio nogi razem”, uczeń-skoczek wylądował na rozstawione nogi, jednocześnie podkurczając je pod siebie. W wyniku takiego lądowania uczeń skoczek doznał złamania nogi prawej w okolicy stawu skokowego.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd w technice skoku, polegający na przyjęciu niewłaściwej sylwetki ciała podczas lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała następujący, zastosowany, środek profilaktyczny:

Podczas szkolenia naziemnego uczniów-skoczków zwiększono liczbę ćwiczeń w celu lepszego wyrobienia nawyku prawidłowego trzymania nóg podczas lądowania.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-12-29
  • Data wejścia w życie: 2010-12-29
  • Data obowiązywania: 2010-12-29
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA