REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2012 poz. 14

KOMUNIKAT NR 10
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 marca 2012 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 1325/11

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 3 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się 15 października 2011 r., na paralotni z napędem Action 25, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Postępowanie umyślnie
Hl1”.

2. Opis okoliczności wypadku:

W późnych godzinach popołudniowych trzech pilotów wystartowało do lotu rekreacyjnego. Trasa lotu biegła doliną Łeby. Jako pierwszy leciał najbardziej doświadczony pilot. Po doleceniu do rzeki Łeby, prowadzący obniżył wysokość lotu do 5÷10 m AGL. Wkrótce po minięciu kępy drzew, pilot zderzył się z przewodami elektrycznej linii napowietrznej średniego napięcia. Pomimo przeprowadzonej akcji reanimacyjnej pilot zmarł.

Pilot, lat 49, posiadał ważne świadectwo kwalifikacji pilota paralotniowego PPG.

3. Przyczyna wypadku:

Działając na podstawie ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r., Nr 100, poz. 696, z późn. zm.), Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, postanowiła:

Odstąpić od badania zdarzenia lotniczego, w oparciu o art. 135 ust. 6 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r., Nr 100, poz. 696, z późn. zm.). [...] (2) osoba używająca statek powietrzny była pod wpływem alkoholu lub środków odurzających [...].

Jednocześnie PKBWL określiła następujące przyczyny wypadku lotniczego:

- wykonywanie lotu poniżej wysokości bezpiecznej;

- wykonywanie lotu pod wpływem alkoholu.

Doprowadziło to do zderzenia paralotni z napędem z przewodami linii elektrycznej średniego napięcia i w konsekwencji do śmierci pilota.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa: PKBWL nie sformułowała zaleceń.

 

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych
Tomasz Kądziołka

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2012-03-02
  • Data wejścia w życie: 2012-03-02
  • Data obowiązywania: 2012-03-02
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA