REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 259

KOMUNIKAT NR 189
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 29 grudnia 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1172/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 5 czerwca 2016 r. na spadochronie Navigator 260, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H1 – Postępowanie umyślne”,
„H2 – Brak kwalifikacji”,
„H4 – Błędy proceduralne”

oraz

„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O2 – System szkolenia”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Kruszyn – lotnisko EPWK. Uczeń-skoczek wykonywał trzeci skok w życiu, a drugi w dniu zdarzenia. Faza swobodnego spadania została wykonana prawidłowo. Po otwarciu spadochronu uczeń doleciał do rejonu wytracania wysokości i na około 300 m rozpoczął budowanie rundy do lądowania. Po ustawieniu się w kierunku pod wiatr, na wysokości około 100 m znajdował się nad wyznaczonym dla uczniów-skoczków rejonem lądowania. Podczas końcowej fazy lądowania uczeń przedwcześnie ściągnął linki sterownicze, co doprowadziło do utraty prędkości postępowej i zwiększenia prędkości opadania, z jednoczesną zmianą kierunku lotu. Uczeń do lądowania utrzymywał odpowiednią sylwetką ciała. Podczas przyziemienia doznał poważnego urazu ciała.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Zbyt wysokie wyrównanie lotu spadochronu, co spowodowało lądowanie ze zwiększoną prędkością opadania.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-12-29
  • Data wejścia w życie: 2016-12-29
  • Data obowiązywania: 2016-12-29
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA