REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 31

KOMUNIKAT NR 30
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2573/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 27 września 2016 r. na samolocie Zlin Z43, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „E1 – Meteorologiczne (MET)”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Załoga samolotu po lądowaniu zgłosiła, że w fazie przyziemienia doszło do zderzenia z ptakiem. Podczas inspekcji drogi startowej dyżurny operacyjny portu odnalazł martwego ptaka. Sokolnik podjął czynności zgodne z procedurą postępowania ze szczątkami zwierząt i ptaków i określił gatunek ptaka jako pustułkę. W momencie zdarzenia na lotnisku prowadzone były działania zapobiegawcze związane z zagrożeniami ze strony ptaków określone w instrukcji operacyjnej. Uszkodzeń statku powietrznego nie zgłoszono.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Obecność ptaka na torze lądującego samolotu.

Zastosowane środki profilaktyczne:

Pozytywnie zweryfikowano wykonywanie standardów określonych przez Międzynarodowy Komitet Zderzeń z Ptakami (IBSC – International Bird Strike Committee) oraz działań związanych z audytem FERA (Food and Environment Research Agency) przeprowadzonym na wniosek jednego z przewoźników korzystających z lotniska EPKT.

Zalecono wydłużenie okresu wykonywania oprysków środkami chemicznymi na terenie lotniska na cały okres wegetacyjny co powinno zmniejszyć populację pustułek poprzez ograniczenie ilości gryzoni i owadów, które są ich podstawowym składnikiem pożywienia.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-01-19
  • Data wejścia w życie: 2017-01-19
  • Data obowiązywania: 2017-01-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA