REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 76

KOMUNIKAT NR 73
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 645/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 15 kwietnia 2016 r. na samolocie Cessna 172, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Po kilkunastu minutach lotu na trasie EPBC-EPWR informator FIS Warszawa zauważył, że samolot zawrócił na lotnisko startu. Po nawiązaniu łączności radiowej pilot zameldował, że z powodu problemów z instalacją elektryczną podjął decyzję powrotu na lotnisko startu, ale nie deklarował sytuacji w niebezpieczeństwie. Lądowanie przebiegło bez zakłóceń. Z otrzymanych informacji od pilota wynika, że po wystąpieniu problemów z instalacją elektryczną wykonał czynności zgodnie z AFM samolotu, co przywróciło sprawne działanie instalacji, ale zapobiegawczo podjął decyzję przerwania lotu i powrotu na lotnisko startu. Personel obsługi technicznej sprawdził instalację elektryczną pod kątem połączeń, przetarć przewodów i sprawności bezpieczników. Podczas próby silnika i dalszej eksploatacji problemy z funkcjonowaniem instalacji elektrycznej nie powtórzyły się.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zakłócenia w funkcjonowaniu instalacji elektrycznej, których powodów nie udało się ustalić.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-03
  • Data wejścia w życie: 2017-02-03
  • Data obowiązywania: 2017-02-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA