REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 87

KOMUNIKAT NR 84
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 404/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 marca 2016 r. na śmigłowcu EC 135P2+, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Na śmigłowcu w SOT Warszawa-Babice była wykonywana planowana obsługa hangarowa po 1000 FH, zgodnie ze zleceniem WO/HXM/008/2016. Podczas przeglądu elementów sterujących kątem natarcia łopatek fenestronu zgodnie z AMM 64-22-00, w trakcie mycia pakietu giętno-skrętnego w celu dokonania jego weryfikacji zostało stwierdzone pęknięcie metalowego paska giętno-skrętnego, stanowiącego (giętno-skrętne) mocowanie łopatki wirnika ogonowego do obracającego się korpusu piasty fenestronu w płaszczyźnie podłużnej. Zestaw pasków giętno-skrętnych został zakwalifikowany do wymiany na nowy. Śmigłowiec nadal pozostaje na planowej obsłudze. Całkowity nalot śmigłowca do dnia wykrycia niesprawności wynosił 1727 FH.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Prawdopodobną przyczyną pęknięcia paska giętno-skrętnego było jego zmęczeniowe zużycie eksploatacyjne.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-03
  • Data wejścia w życie: 2017-02-03
  • Data obowiązywania: 2017-02-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA