REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 431

KOMUNIKAT NR 413
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1690/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 sierpnia 2015 r. na samolocie Samolot Boeing 737-400, klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik środowiskowy"
w grupie przyczynowej: "E3 – Ptaki, zwierzęta, inne obce obiekty (FOD)".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W trakcie lądowania z kierunkiem podejścia 25 DS lotniska EPKK załoga zauważyła stado ptaków w rejonie drogi startowej. Lądowanie przebiegło normalnie, lecz kapitan, podejrzewając możliwość zderzenia z ptakiem, po lądowaniu skontaktował się z MCC oraz dokonał wpisu w EDP-1. Przegląd samolotu wykazał uderzenie ptaka w silnik nr 2. Naruszone zostały trzy łopaty wentylatora (nr 31, 32, 33). Na podstawie AMM 72-31-02 samolot dopuszczono do lotu technicznego do bazy w EPKT celem naprawy uszkodzeń. Uszkodzone łopaty wymieniono i dokonano smarowania, przeprowadzono nowy mapping silnika. Z wynikiem pomyślnym wykonano test silnika po naprawie według AMM 71-00- 00-735-013-C00 i samolot dopuszczono do dalszej eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Obecność ptaka na torze lotu samolotu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-20
  • Data wejścia w życie: 2017-03-20
  • Data obowiązywania: 2017-03-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA