REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 21

ZARZĄDZENIE NR 21
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI1)

z dnia 30 marca 2022 r.

w sprawie powołania i trybu działania Młodzieżowej Rady Sportu

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192, 1535 i 2105) zarządza się co następuje:

§ 1.

Tworzy się Młodzieżową Radę Sportu, zwaną dalej "Radą".

§ 2

. 1. Do zakresu działania Rady należy w szczególności:

1) kreowanie i promowanie w środowisku młodzieżowym postaw nastawionych na aktywne współdziałanie w rozwoju świadomości sportowej;

2) kształtowanie i utrwalanie postaw obywatelskich i patriotycznych;

3) zwiększenie aktywności i zainteresowania młodzieży sprawami związanymi ze sportem i turystyką;

4) wspieranie działań Ministra Sportu i Turystyki;

5) wspieranie działań kierowanych do dzieci i młodzieży z zakresu sportu i turystyki.

2. Do zadań Rady należy:

1) wyrażanie opinii i przedstawianie wniosków Ministrowi Sportu i Turystyki;

2) opiniowanie aktów prawnych przedstawionych jej przez Ministra Sportu i Turystyki;

3) organizacja warsztatów, konferencji oraz paneli dyskusyjnych;

4) prowadzenie kampanii społecznych;

5) przygotowanie analiz i raportów;

6) udział w zespołach i komisjach na zaproszenie Ministra Sportu i Turystyki.

§ 3

. 1. W skład Rady wchodzi 32 członków (po dwóch z każdego województwa) powołanych przez Ministra Sportu i Turystyki po przeprowadzeniu naboru kandydatów na członków Rady.

2. Nabór prowadzi Ministerstwo Sportu i Turystyki zgodnie z regulaminem naboru, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

3. Nabór odbywa się w oparciu o kryteria formalne tj. prawidłowo wypełniony formularz zgłoszenia oraz kryteria merytoryczne wskazane w regulaminie naboru.

4. Członkostwo w Radzie wygasa na skutek:

1) śmierci członka Rady;

2) pisemnej rezygnacji złożonej Przewodniczącemu Rady;

3) skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;

4) dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na posiedzeniu Rady;

5) odwołania członka Rady przez Ministra Sportu i Turystyki przed upływem kadencji Rady.

5. W przypadku wygaśnięcia członkostwa w Radzie na czas pozostały do końca kadencji Rady jej skład może zostać uzupełniony o członka wybranego spośród kandydatów zgłoszonych w naborze, o którym mowa w ust. 2. Wyboru nowego członka Rady dokonuje Minister Sportu i Turystki na wniosek Przewodniczącego Rady na podstawie kryteriów określonych w ust. 3.

6. Kadencja Rady trwa rok. Po upływie kadencji dotychczasowa Rada działa do czasu powołania Rady nowej kadencji. Kadencja Rady zaczyna swój bieg z dniem pierwszego posiedzenia Rady.

7. Mandat członka Rady można sprawować tylko przez dwie kadencje.

§ 4.

1. Podczas pierwszego posiedzenia Rady nowej kadencji Minister Sportu i Turystyki powołuje Przewodniczącego Rady.

2. Przewodniczący Rady w terminie nie przekraczającym 30 dni od powołania wybiera spośród członków rady Pierwszego Zastępcę Przewodniczącego Rady, Drugiego Zastępcę Przewodniczącego Rady oraz Sekretarza Rady.

3. Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady, do którego zadań należy:

1) przewodniczenie posiedzeniom Rady i czuwanie nad ich sprawnym przebiegiem;

2) organizacja pracy Rady pomiędzy posiedzeniami;

3) reprezentacja Rady w relacjach zewnętrznych.

4. W razie nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Pierwszy Zastępca Przewodniczącego, a w razie i jego nieobecności Drugi Zastępca Przewodniczącego.

5. Rada zajmuje stanowiska i wydaje opinie w drodze głosowania na posiedzeniu zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

6. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady, a w przypadku jego nieobecności Pierwszego Zastępcy Przewodniczącego, a w razie i jego nieobecności Drugiego Zastępcy Przewodniczącego.

7. Rada może zajmować stanowiska i wydawać opinie w trybie obiegowym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. O rozpatrzeniu sprawy w trybie obiegowym, decyduje Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności Pierwszy Zastępca Przewodniczącego Rady, a w razie i jego nieobecności Drugi Zastępca Przewodniczącego.

8. Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności Pierwszy Zastępca Przewodniczącego, a w razie i jego nieobecności Drugi Zastępca Przewodniczącego, w imieniu Rady przekazuje opinie, wnioski i rekomendacje Ministrowi Sportu i Turystyki.

§ 5

. 1. Posiedzenia Rady zwołuje Minister Sportu i Turystyki.

2. Posiedzenia odbywają się nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, w terminie wyznaczonym przez Ministra Sportu i Turystyki, w siedzibie Ministerstwa Sportu i Turystyki lub w innym miejscu wskazanym przez Ministra Sportu i Turystyki.

3. Minister Sportu i Turystyki może z własnej inicjatywy lub na wniosek Przewodniczącego Rady zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady osoby niewchodzące w skład Rady z głosem doradczym.

4. Przewodniczący Rady może z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 3 członków Rady tworzyć grupy robocze złożone z członków Rady oraz osób, o których mowa w ust. 3. Pracami grup roboczych kieruje Przewodniczący Rady lub osoba przez niego wskazana spośród członków Rady.

5. W posiedzeniach Rady uczestniczy w charakterze obserwatora co najmniej jeden pracownik Biura Ministra wyznaczony do obsługi Rady. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć członkowie Kierownictwa Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz pracownicy departamentów i biur Ministerstwa Sportu i Turystyki.

6. Zadaniem Sekretarza Rady jest w szczególności zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady, ustalanie projektu posiedzeń Rady, a także sporządzanie protokołu posiedzeń Rady.

7. Protokół podpisuje Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności Pierwszy Zastępca Przewodniczącego, a w przypadku również i jego nieobecności Drugi Zastępca Przewodniczącego, oraz Sekretarz Rady.

8. Protokół z posiedzenia Rady przesyłany jest do Biura Ministra w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

§ 6

. Obsługę organizacyjno-biurową Rady zapewnia Biuro Ministra.

§ 7.

Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa Ministerstwo Sportu i Turystyki.

§ 8.

1. Członkom Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Członkom Rady oraz osobom zaproszonym na posiedzenie Rady, o których mowa w § 5 ust. 3, zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Rady, przysługuje zwrot kosztów podróży związanych z uczestnictwem w posiedzeniu Rady na zasadach przyjętych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167) oraz wewnętrznych regulacjach obowiązujących w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

§ 9.

1. Przewodniczący Rady przedstawia Ministrowi Sportu i Turystyki:

1) sprawozdanie półroczne z realizacji zadań Rady w terminie 30 dni od upływu sześciu miesięcy pracy Rady;

2) końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Rady w terminie 30 dni od zakończenia pracy Rady.

2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1., powinny zawierać:

1) dane identyfikacyjne (osoba sporządzająca i zatwierdzająca dokument, podstawa prawna utworzenia Rady, okres objęty sprawozdaniem);

2) wnioski płynące z prac Rady;

3) plany działalności na kolejny okres w przypadku sprawozdania półrocznego;

4) określenie liczby i dat posiedzeń Rady w okresie sprawozdawczym;

5) informacje dotyczące celowości dalszego istnienia Rady;

6) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Rady.

3. Do sprawozdań, o których mowa w ust. 1., dołącza się kopie podjętych uchwał lub innych istotnych dokumentów wytworzonych w ramach prac Rady.

§ 10.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Sportu i Turystyki
Kamil Bortniczuk


1) Minister Sportu i Turystyki kieruje działami administracji rządowej - kultura fizyczna oraz turystyka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 1946).

Załącznik 1. [Regulamin naboru kandydatów na członków Młodzieżowej Rady Sportu]

Załącznik do zarządzenia nr 21 Ministra Sportu i Turystyki
z dnia 30 marca 2022 r.

Regulamin naboru kandydatów na członków Młodzieżowej Rady Sportu

I. Postanowienia ogólne

1. Młodzieżowa Rada Sportu (dalej jako "Rada") jest organem pomocniczym Ministra Sportu i Turystyki powołanym na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192, 1535 i 2105).

2. Regulamin określa warunki naboru kandydatów na członków Rady, które uczestnik akceptuje w chwili przystąpienia do naboru.

3. Organizatorem naboru kandydatów na członków Rady jest Ministerstwo Spotu i Turystyki z siedzibą w Warszawie, ul. Senatorska 14, 00-950 Warszawa (dalej jako "Organizator").

4. Rada będzie składać się z 32 członków powołanych przez Ministra Sportu i Turystyki spośród kandydatów na członka Rady wybranych w naborze.

5. Nabór zostanie przeprowadzona w okresie od 31 marca 2022 r. do 14 kwietnia 2022 r.

6. Organizator może przeprowadzać kolejne tury naboru ogłaszając na stronie internetowej Ministerstwa Sportu i Turystyki o okresie przeprowadzenia kolejnej tury wyborów, terminie przyjmowania zgłoszeń w naborze i terminie rozstrzygnięcia naboru.

7. Udział w naborze jest nieodpłatny i dobrowolny.

II. Uczestnik naboru

1. Uczestnikiem naboru może być osoba fizyczna, która w dniu ogłoszenia naboru ukończyła 16 lat, a jednocześnie nie ukończyła 26 lat.

2. Uczestnik w związku z wysłaniem zgłoszenia w naborze oświadcza, że:

a) zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i w sposób dobrowolny przystępuje do naboru;

b) akceptuje treść niniejszego Regulaminu naboru;

c) zapoznał się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych dla celów związanych z naborem.

III. Miejsce, czas i zasady naboru

1. Zgłoszenie do naboru odbywa się poprzez przesłanie wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszenia (załącznik do Regulaminu naboru) wraz z załącznikami:

a) e-mailem skan formularza zgłoszenia wraz z załącznikami w formacie .pdf na adres poczty elektronicznej mrs@msit.gov.pl, albo

b) przesyłką pocztową na adres Ministerstwa Sportu i Turystki, ul. Senatorska 14,

00-082 Warszawa, z dopiskiem na kopercie "Młodzieżowa Rada Sportu - Nabór".

2. Formularze bez podpisów nie będą rozpatrywane.

3. Przyjmowanie zgłoszeń w naborze będzie trwało od dnia ogłoszenia tj. od 31 marca 2022 r. do 14 kwietnia 2022 r. (decyduje data wpływu e-maila lub data stempla pocztowego).

4. Rozstrzygnięcie naboru zostanie ogłoszone do 28 kwietnia 2022 r.

5. Członków Rady powoła Minister Sportu i Turystyki spośród kandydatów na członka Rady wybranych spośród kandydatur zgłoszonych w naborze.

IV. Zasady udziału w naborze

1. Uczestnik, przystępując do naboru, przesyła Organizatorowi wypełniony Formularz zgłoszenia wraz z załącznikami, który jest dostępny na stronie internetowej Ministerstwa Sportu i Turystki.

2. Zgłoszenie podlega weryfikacji w oparciu o kryteria formalne i merytoryczne.

3. Do kryteriów formalnych należą:

a) wypełnienie formularza zgłoszenia;

b) zaakceptowanie Regulaminu;

c) uzyskanie zgody rodziców / opiekuna prawnego (w przypadku osób, które nie ukończyły 18 lat).

4. Do kryteriów merytorycznych należą:

a) obligatoryjne CV (w tym w szczególności: doświadczenie zawodowe, edukacja, zaangażowanie pozaakademickie);

b) fakultatywnie list rekomendacyjny.

5. Zgłoszenia niespełniające kryteriów formalnych lub merytorycznych zostaną odrzucone.

V. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako "RODO") oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

2. Organizator będzie zbierał następujące dane:

a) imię i nazwisko;

b) adres korespondencyjny;

c) numer telefonu;

d) adres mailowy;

e) datę urodzenia;

f) dane dotyczące wykształcenia oraz inne dane zamieszczone przez Kandydata w CV.

3. Administratorem danych osobowych zbieranych w ramach naboru jest Ministerstwo Sportu i Turystyki z siedzibą w Warszawie, ul. Senatorska 14, 00-082 Warszawa, adres e-mail: kontakt@msit.gov.pl.

4. Osoby, których dane dotyczą, mogą kontaktować się z wyznaczonym przez Ministra Sportu i Turystyki inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania ich danych osobowych. W celu skontaktowania się z inspektorem można wysłać e-mail na adres:iod@msit.gov.pl lub pismo na adres Warszawa 00-082, ul. Senatorska 14.

5. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane przez Administratora w celu przeprowadzenia naboru do Młodzieżowej Rady Sportu i Turystyki oraz ogłoszenia wyników w związku z wykonywaniem postanowień Regulaminu, a w szczególności w celu komunikacji z Uczestnikami naboru, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO.

6. Każdy z Uczestników ma prawo do:

a) żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych i uzyskania kopii danych;

b) sprostowania danych osobowych;

c) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

d) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

7. Każdy z Uczestników posiada prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

8. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednakże w przypadku, gdy Uczestnik odmówi podania danych dla potrzeb realizacji naboru, zgłoszenie nie bierze udziału w naborze i podlega zniszczeniu.

9. Uczestnik zezwala na wykorzystanie jego imienia i nazwiska w celu informowania (także w mediach) o wynikach naboru.

10. Dane Uczestników i przedstawicieli ustawowych Uczestników nie będą udostępnianie podmiotom zewnętrznym z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.

11. Odbiorcami danych będą podmioty świadczące usługi informatyczne dla Ministerstwa Sportu i Turystyki.

12. Dane osobowe zawarte w zgłoszeniach Uczestników będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru Uczestników, ale nie dłużej niż 6 miesięcy po jego zakończeniu.

VI. Postanowienia końcowe

1. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu i warunków zasad naboru z zaznaczeniem, że zmiany te nie mogą naruszać praw już nabytych przez Uczestników naboru.

2. W przypadku zmiany danych kontaktowych, Uczestnik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym Organizatora pod rygorem zniesienia odpowiedzialności Organizatora za skutki niedoręczenia Uczestnikowi korespondencji związanej z realizacją Regulaminu.

3. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania w każdym czasie z ważnych powodów zmiany postanowień Regulaminu, jak również odwołania naboru. Informacja o zmianach Regulaminu lub odwołaniu naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej oraz profilach społecznościowych Organizatora.


Załącznik do Regulaminu naboru

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2022-03-30
  • Data wejścia w życie: 2022-03-31
  • Data obowiązywania: 2022-03-31
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA