REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 15
ZARZĄDZENIE
GENERALNEGO DYREKTORA OCHRONY ŚRODOWISKA
z dnia 11 sierpnia 2025 r.
w sprawie określenia sposobu postępowania pracowników Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska z podmiotami wykonującymi działalność lobbingową
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2025 r. poz. 677), zwanej dalej „ustawą”, zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
1) zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem aktu normatywnego, o którym mowa w art. 7 ustawy;
2) pisemnego wniosku o podjęcie określonej inicjatywy legislacyjnej;
3) pisemnej opinii na temat proponowanych rozwiązań prawnych;
4) propozycji odbycia spotkania w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie lub wymagającej takiej regulacji.
§ 3.
2. Jeżeli wystąpienie, o którym mowa w § 2, zostało skierowane przez podmiot lub przekazane przez Kancelarię GDOŚ bezpośrednio do komórki organizacyjnej lub stanowiska GDOŚ, komórka lub stanowisko niezwłocznie przekazuje wystąpienie do Biura Prawnego GDOŚ.
3. Biuro Prawne GDOŚ dokonuje rejestracji wystąpień.
4. Wraz z rejestracją wystąpienia, z wyjątkiem wystąpienia mającego formę zgłoszenia, o którym mowa w § 2 pkt 1, Biuro Prawne GDOŚ odbiera od podmiotu zaświadczenie albo oświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz pisemne oświadczenie zawierające wskazanie podmiotów, na rzecz których występujący podmiot wykonuje zawodową działalność lobbingową.
5. W przypadku braku doręczenia zaświadczenia lub oświadczenia, o których mowa w ust. 4, Biuro Prawne GDOŚ niezwłocznie występuje do podmiotu o uzupełnienie braków w terminie nie dłuższym niż 7 dni.
§ 4.
§ 5.
§ 6.
2. Po udzieleniu podmiotowi pisemnej odpowiedzi przez komórkę organizacyjną lub stanowisko GDOŚ, komórka lub stanowisko przekazuje jej kopię do wiadomości Biura Prawnego GDOŚ oraz Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
§ 7.
2. Komórka organizacyjna lub stanowisko GDOŚ przekazuje do Biura Prawnego GDOŚ informację o dacie spotkania.
3. Na podstawie informacji, o której mowa w ust. 2 i 4, Biuro Prawne GDOŚ, w uzgodnieniu z Generalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska lub Dyrektorem Generalnym GDOŚ, przygotowuje harmonogram spotkań.
4. W przypadku wystąpienia, o którym mowa w § 2 pkt 4, kierowanego do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska lub Dyrektora Generalnego GDOŚ, datę spotkania z podmiotem ustala Biuro Prawne GDOŚ, w porozumieniu z Generalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska lub Dyrektorem Generalnym GDOŚ.
5. Przyjmowanie podmiotów odbywa się w miejscu wskazanym przez Biuro Prawne GDOŚ oraz w dniach pracy GDOŚ w godzinach od 8:00 do 16:00, a w poniedziałki do godziny 18:00.
6. Przyjmowanie podmiotów odbywa się w obecności pracownika Biura Prawnego GDOŚ.
§ 8.
2. Notatka służbowa zawiera w szczególności:
1) datę spotkania;
2) imiona i nazwiska osób obecnych na spotkaniu, w tym wskazanie podmiotu;
3) określenie form podjętej zawodowej działalności podmiotu wraz ze wskazaniem, czy polegała ona na wspieraniu określonych projektów aktów normatywnych, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom;
4) podpis pracownika sporządzającego notatkę służbową.
§ 9.
2. Rejestr wystąpień powinien zawierać w szczególności:
1) imię i nazwisko albo firmę podmiotu;
2) informacje o zaświadczeniu o wpisie do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz pisemnym oświadczeniu zawierającym wskazanie podmiotów, na rzecz których wykonuje działalność;
3) termin i formę wystąpienia;
4) informację, jakiego projektu aktu normatywnego dotyczyło wystąpienie;
5) informację, jaki jest oczekiwany przez podmiot sposób rozstrzygnięcia sprawy;
6) rodzaj dokumentacji dotyczącej sprawy, złożonej przez podmiot;
7) sposób załatwienia sprawy;
8) określenie wpływu, jaki wywarł podmiot w procesie stanowienia prawa w danej sprawie.
3. Komórki organizacyjne i stanowiska GDOŚ są obowiązane do niezwłocznego przekazywania do Biura Prawnego GDOŚ dokumentacji, o której mowa w ust. 1.
§ 10.
2. Informację, o której mowa w ust. 1, zatwierdza Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
3. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska przekazuje informację, o której mowa w ust. 1, do wiadomości ministra właściwego do spraw środowiska oraz sprawującego nadzór nad GDOŚ członka kierownictwa w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw środowiska.
4. Informację, o której mowa w ust. 1, niezwłocznie po jej zatwierdzeniu przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Biuro Prawne GDOŚ przekazuje do Biura Dyrektora Generalnego GDOŚ w celu udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej GDOŚ.
§ 11.
§ 12.
GENERALNY DYREKTOR OCHRONY ŚRODOWISKA
Piotr Otawski
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
/ - podpisany cyfrowo/
- Data ogłoszenia: 2025-08-11
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA