Do zadań Pełnomocnika należy współpraca z administracją państwową w obszarze zarządzania zasobami informatycznymi będącymi w posiadaniu administracji państwowej, a w szczególności monitorowanie i wspieranie:
1) prac związanych z przygotowaniem ujednoliconych procesów zarządzania zasobami informatycznymi w administracji państwowej, w tym przygotowanie koncepcji centralnego systemu zarządzania zasobami informatycznymi w administracji państwowej;
2) wymiany informacji między podmiotami administracji państwowej, w tym stanowisk, opinii i ekspertyz w zakresie procesów zarządzania zasobami informatycznymi;
3) działań administracji państwowej w zakresie wdrażania procesów zarządzania zasobami informatycznymi;
4) prac związanych z przygotowaniem systemu wymiany zasobów informatycznych między podmiotami administracji państwowej;
5) wymiany i gromadzenia informacji o planach zakupowych i umowach związanych z zasobami informatycznymi, w tym licencjach, oraz o realizacji tych umów.
2. Do zadań Pełnomocnika należy także:
1) uczestnictwo – na zaproszenie podmiotów administracji państwowej – w negocjacjach porozumień oraz umów ramowych zawieranych z dostawcami zasobów informatycznych;
2) proponowanie w imieniu Ministra Cyfryzacji rozwiązań w zakresie optymalizacji wykorzystania zasobów informatycznych w administracji państwowej;
3) organizowanie spotkań, konferencji oraz warsztatów poświęconych zarządzaniu zasobami informatycznymi w administracji państwowej.