Uchwała nr XI/46/15 Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 30 września 2015r.
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz.594, poz.645, poz.1318; z 2014r. poz.379, poz.1072,) oraz art.211, art.212, art.217 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz.885, poz.938, poz.1646; z 2014r. poz.379, poz.911, poz.1146, poz.1626, poz.1877; z 2015r. poz.532) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów zgodnie z załącznikiem Nr 1.
§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 3. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
1) Plan dochodów ogółem7.791.352,03 zł.
a) bieżące w wysokości6.333.401,03 zł.
b) majątkowe w wysokości1.457.951,00 zł.
2) Plan wydatków ogółem7.823.832,03 zł.
a) bieżące w wysokości6.197.353,03 zł.
b) majątkowe w wysokości1.626.479,00 zł.
§ 4. 1. Dochody budżetu w wysokości 138.250 zł. pochodzące z refundacji Unii Europejskiej przeznacza się obligatoryjnie na spłatę raty pożyczki zaciągniętej w 2014 roku na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
2. Deficyt budżetu gminy w wysokości 170.730 zł. planuje się pokryć przychodami pochodzącymi z:
a) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 170.730zł.
§ 5. W uchwale Nr IV/17/15 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2015 rok z dnia 27 stycznia 2015r. zmienia się treść załącznika Nr 3 " Zadania inwestycyjne w 2015r.", który stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 6. W uchwale Nr IV/17/15 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2014 rok z dnia 27 stycznia 2015r. zmienia się treść § 6, który otrzymuje brzmienie "Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 435.130zł., oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 402.650zł. zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 7. W uchwale Nr IV/17/15 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2014 rok z dnia 27 stycznia 2015r. zmienia się treść § 7 ust 1, otrzymuje brzmienie " Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu- w kwocie 300.000 zł;
§ 8. W uchwale Nr IV/17/15 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2015 rok z dnia 27 stycznia 2015r. zmienia się treść załącznika Nr 5 " Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy w 2015 roku", który stanowi załącznik Nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 9. W uchwale Nr IV/17/15 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2014 rok z dnia 27 stycznia 2015r. § 13 ust 1, otrzymuje brzmienie " Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na :
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu- w kwocie 300.000 zł;
§ 10. Uzasadnienie dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Surażu |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XI/46/15
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 30 września 2015 r.
ZMIANY DOCHODÓW BUDŻETU GMINY NA 2015 ROK
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XI/46/15
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 30 września 2015 r.
ZMIANY WYDATKÓW BUDŻETU GMINY NA 2015 ROK
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XI/46/15
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 30 września 2015 r.
ZADANIA INWESTYCYJNE W 2015 R.
Lp. | Dział | Rozdz. | Nazwa zadania inwestycyjnego | Łączne koszty finansowe | Koszty finansowe poniesione do 31.12.2014 | Planowane wydatki | Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu | ||||
rok budżetowy 2015 (8+9+10+11) | z tego źródła finansowania | ||||||||||
dochody własne jst | kredyty i pożyczki | środki pochodzące z innych źródeł* | środki wymienione w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1. | 801 | 80101 | Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej i publicznego gminazjum w Surażu - dokumentacja projektowa oraz wykonastwo rozbudowy kotłowni olejowej | 151 825 | 8 845 | 142 980 | 21 447 | 0 | 0 | 121 533 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU |
2. | 010 | 01010 | Budowa sieci wodociągowej we wsi Doktorce (dokumentacja i wykonastwo) | 44 000 | 0 | 44 000 | 17 000 | 0 | 0 | 27 000 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU |
3. | 750 | 75095 | Wdrażanie usług elektronicznych dla ludności wojeództwa podlaskiego - cz.II Administracja samorządowa ogółem 155.593zł. w tym a) koszty inwestycyjne 151.707 b) koszty bieżące 3.886 | 152 066 | 35 727 | 116 339 | 17 451 | 0 | 0 | 98 888 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU |
4. | 400 | 40003 | Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie gminy Suraż wykorzystujących odnawialne źródła energii, służących do wytwarzania energii, w szczególności energii elektrycznej i cieplnej ". - wykonanie programu funkcjonalno - użytkowego oraz szacunkowego zestawienia kosztów w kwocie 15.000zł. | 1 015 000,00 | 0,00 | 1 015 000 | 15 000 | 0 | 200 000 | 800 000 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU |
5. | 921 | 92109 | Termomodernizacja budynku gminnego wraz z zagospodarowaniem terenu pełniącego rolę światlicy wiejskiej i Sali zebrań mieszkańców wsi Doktorce - dokumentacja techniczna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii | 16 000,00 | 0 | 16 000 | 16 000 | 0 | 0 | 0 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU |
6. | 600 | 60016 | Remont ul.Rynek Kościelny w Surażu wraz zagospodarowaniem terenu- dokumentacja techniczna | 25 000,00 | 0 | 25 000 | 25 000 | 0 | 0 | 0 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU |
7. | 921 | 92109 | Termomodernizacja budynku gminnego wraz z zagospodarowaniem terenu pełniącego rolę światlicy wiejskiej i Sali zebrań mieszkańców wsi Kowale -aktualizacja dokumentacji z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii | 16 999,91 | 8 999,91 | 8 000 | 8 000 | 0 | 0 | 0 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU |
8. | 600 | 60016 | Remont drogi we wsi Kowale - aktualizacja dokumentacji techniczna | 649 417,00 | 10 500,00 | 5 000 | 5 000 | URZĄD MIEJSKI W SURAŻU | |||
Ogółem | 2 070 308 | 64 072 | 1 372 319 | 124 898 | 0 | 200 000 | 1 047 421 | x |
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XI/46/15
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 30 września 2015 r.
PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU W 2015 R.
Lp. | Treść | Klasyfikacja | Kwota |
1 | 2 | 3 | 4 |
Przychody ogółem: | 435 130,00 | ||
1 | Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy | 950 | 435 130,00 |
Rozchody ogółem: | 402 650,00 | ||
1 | Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzacych z budżetu Unii Europejskiej | 963 | 138 250,00 |
2 | Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów | 992 | 264 400,00 |
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XI/46/15
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 30 września 2015 r.
ZESTAWIENIE PLANOWANYCH KWOT DOTACJI UDZIELANYCH Z BUDŻETU GMINY PODMIOTOM NALEŻĄCYM I NIENALEŻĄCYM DO SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH W 2015 R.
Dz. | Rozdz. | § | Nazwa zadania lub podmiot | Rodzaj dotacji | Kwota dotacji |
600 | 60014 | 6300 | Powiat Białostocki | celowa | 250.000,- |
921 | 92109 | 2480 | Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury oraz Biblioteka w Surażu | Podmiotowa | 163.100,- |
921 | 92116 | 2480 | Biblioteka | Podmiotowa | 2.000,- |
Ogółem | 415.100,- |
DOTACJE DLA JEDNOSTEK SPOZA SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Dz. | Rozdz. | § | Nazwa zadania lub podmiot | Rodzaj dotacji | Kwota dotacji |
921 | 92120 | 2720 | Zadanie w zakresie ochrony zabytków | Celowa | 30.000,- |
921 | 92195 | 2360 | Zadanie w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego w gminie | Celowa | 100,- |
926 | 92605 | 2820 | Zadanie w zakresie upowszechniania | Celowa | 20.000,- |
754 | 75412 | 6230 | OPS Suraż - zakup motopompy | Celowa | 1.160,- |
Ogółem | 51.260,- | ||||
Razem kwoty dotacji: | 466.360,- |
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XI/46/15
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 30 września 2015 r.
UZASADNIENIE DOKONANYCH ZMIAN W BUDŻECIE NA 2015 R.
Plan dochodów uległ zwiększeniu w rozdziałach:
- 01095 Pozostała działalność o kwotę 30.000zł. z tytyłu sprzedaży gruntów rolnych (Zawyki , Doktorce),
- 75023 Urzędy miast i gmin o kwotę 8.800 dochody z tytułu zwrotu przez SGGN dotacji na budowę małej infrastruktury (pole biwakowe Suraż ) energii elektrycznej od najemców,
- 75108 Wybory do Sejmu i Senatu o kwotę 5.353 na podstawie pisma DBŁ.3101-6-2/18/15 Krajowego Biura Wyborczego dotacja na wybory;
- 75615 Wpływy z podatku, podatku leśnego, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych, i innych jednostek organizacyjnych o kwotę 5.202.zł. dochody z tytułu odsetek od podatków oraz rekompensaty utraconych dochodów,
- 75616 podatki od osób fizycznych z tytułu spadków i darowizn o kwotę 1.000zł.
- 75814 Różne rozliczenia finansowe o kwotę 24.723,95zł. na podstawie pisma Nr FB-II.3111.111.2015 AK Wojewody Podlaskiego zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego za 2014 rok,
- 75618 wpływy z opłat stanowiących dochód jst z tytułu opłaty eksploatacyjnej (1.565)
i dochodów za zezwolenia alkoholowe (9.000),
- 80101 Szkoły podstawoweo kwotę 1.300zł. na podstawie pisma Nr FB-II.3111.360.2015 BB Wojewody Podlaskiego dotacja na zakup książek do biblioteki szkolnej z Rządowego programu "Książki naszych marzeń" ,
- 80150 Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki o kwotę 435,63 na podstawie pisma Nr FB-II.3111.155.2015 BB Wojewody Podlaskiego dotacja na podręczniki,
- 85216 Zasiłki stałe o kwotę 4.711zł. na podstawie pisma Nr FB-II.3111.418.2015 MA Wojewody Podlaskiego,
- 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód o kwotę 2.163zł. środki od komitetu za budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
Plan dochodów uległ zmniejszeniu w rozdziałach:
- 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami o kwotę 32.000zł. przesunięcie między działami z tytułu wykonanych dochodów w rozdziale 01095 Pozostała działalność
- 75616 podatki od osób fizycznych z tytułu odsetek o kwotę 1.000zł.
- 75621 Udziały gmin w podatkach od osób prawnych o kwotę 900zł.
- 75814 Różne rozliczenia finansowe o kwotę 5.000zł. zwrot z PUP,
- 80104 Przedszkola o kwotę 10.000zł. niższe niż zakładano wpłaty za dzieci uczęszczające do przedszkola.
W planie wydatków dokonano zmiany w rozdziałach polegających na zwiększeniu oraz przesunięciu między działami celem prawidłowej realizacji budżetu:
- 60016 Drogi gminne m.in. na zakup znaków drogowych i kostki brukowej (3.000zł.), na podstawie zmiany wniosku sołectwa Rynki środki kwotę 9.347zł przeznacza się na remont drogi w Rynkach, kwotę 5.000zł przeznacza się na aktualizację dokumentacji projektowej drogi w Kowalach;
- 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego - m.in. reklama Gminy w Polskich Książkach Internetowych na kwotę 400zł.
- 75095 Pozostała działalność na zakup wiązanek okolicznościowych, pucharów (500zł.), koszty komornicze (400zł.), usługi pocztowe, prowizję bankową (500zł.),
- 75108 Wybory do Sejmu i Senatu na kwotę 5.353 na koszty zwiazane z przygotowaniem wyborów,
- 75412 Ochotnicze straże pożarne na kwotę 1.400zł. za udział czterech drużyn
w powiatowych zawodach pożarniczych,
- 80101 Szkoły podstawowe na wyrównanie wynagrodzeń nauczycieli jdu i nauczanie indywidualne w kwocie (67.200zł.), remont dachu na kotłowni i hali sportowej (11.100zł.), wpłatę na PFRON (1.200zł.), opracowanie wstępnych koncepcji do projektów z UE
" Podniesienie poziomu wiedzy edukacyjnej uczniów ZSiPOW w Surażu (1.500zł.), na zakup książek do biblioteki szkolnej z Rządowego programu "Książki naszych marzeń" 1.625zł
w tym 20% wkładu gminy,
- 80104 Przedszkola zmniejszono o kwotę 34.000zł.w związku z przeniesieniem etatu nauczyciela z przedszkola do szkoły na nauczanie początkowe,
- 80110 Gimnazja na wyrównanie wynagrodzeń nauczycieli jdu i nauczanie indywidualne
w kwocie (58.100zł.), wpłatę na PFRON (1.200zł.), opracowanie wstępnych koncepcji do projektów z UE " Podniesienie poziomu wiedzy edukacyjnej uczniów ZSiPOW w Surażu (1.500zł.),
- 80150 Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki o kwotę 435,63 na zakup podręczników,
- 80195 Pozostała działalność przesunięto kwotę 106.300zł. na wynagrodzenia i wydatki
w oświacie,
- 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi m.in. na wynagrodzenia GKRPA, umowę
z animatorem na zajęcia sportowe, opłatę biegłych sądowych (7.000zł.), opłaty sądowe (2.000zł.),
- 85216 Zasiłki stałe na kwotę 4.711zł
- 85219 Ośrodki pomocy społecznej na częściowe wynagrodzenie pracownika socjalnego (3.500zł.), badania okresowe (365zł.), usługi pocztowe, bankowe, BHP (500zł.)
- 85401 Świetlice szkolne na wyrównanie wynagrodzeń nauczycieli jdu, godziny zastępcze
w kwocie (9.900zł.),
- 85415 Stypendia szkolne - 2.300zł. przeznacza się jako 20% wkładu własnego gminy na stypendia socjalne,
- 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg na kwotę 28.633,95zł. za energię elektryczną
- 90017 Zakład gospodarki komunalnej na wynagrodzenie za wykonanie tablicy informacyjnej przy urzędzie (820zł.), energię elektryczną (1.000zł.),
- 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - dotacja w kwocie 5.000zł. dla MGOK na remont schodów, przesunięto między paragrafami kwotę 782zł. na usługi telekomunikacyjne
w związku ze zmianą klasyfikacji,