reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Rozstrzygnięcie nadzorcze nr PN.4131.295.2013 Wojewody Warmińsko - Mazurskiego

z dnia 23 kwietnia 2013r.

stwierdzające nieważność w części uchwały nr XXXVI/214/2013 Rady Miejskiej w Miłomłynie z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie ustalenia zasad umieszczania reklam na gruntach i obiektach budowlanych stanowiących własność Gminy Miłomłyn oraz określania opłat z tego tytułu

Na podstawie art. 91 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) stwierdzam nieważność załącznika do uchwały nr XXXVI/214/2013 Rady Miejskiej w Miłomłynie z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie ustalenia zasad umieszczania reklam na gruntach i obiektach budowlanych stanowiących własność Gminy Miłomłyn oraz określania opłat z tego tytułu.

Uzasadnienie:

Rada Miejska w Miłomłynie, w uchwale, o której mowa na wstępie, powołując się na art. 40 ust. 2 pkt 3 i 4, art. 41 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 4 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2011 r., nr 45, poz. 236 z późn. zm.), ustaliła zasady umieszczania reklam na gruntach i obiektach budowlanych stanowiących własność Gminy Miłomłyn oraz określania opłat z tego tytułu.

W załączniku do przedmiotowej uchwały Rada ustaliła opłaty roczne za ustawienie reklamy na gruntach i obiektach budowlanych, stanowiących własność Gminy Miłomłyn, wskazując konkretną wysokość tej opłaty.

Tymczasem w ugruntowanym orzecznictwie sądów administracyjnych, przyjmuje się, iż pojęcie "zasady i tryb korzystania" z mienia gminnego nie obejmuje określenia ścisłej wysokości opłat (np. wyrok SN z dnia 3 października 2002 r. sygn. akt III RN 154/01, OSNP 2003/17/409, wyrok NSA z dnia 26 marca 1991 r., sygn. SA/Wr 81/91 - Wspólnota 1991 nr 26 str. 14). Tym samym rada nie może określać w sposób sztywny wysokości cen za umieszczanie reklam na obiektach i terenach komunalnych gminy, gdyż jej kompetencja ogranicza się jedynie do ewentualnego określenia zasad obliczania, np. poprzez wskazanie wysokości ceny minimalnej, maksymalnej lub "widełek", stosowanych przez organ wykonawczy gminy .

W związku z tym, rozstrzygnięto jak w sentencji.

Na niniejsze rozstrzygnięcie nadzorcze przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie za pośrednictwem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w terminie trzydziestu dni od daty jego otrzymania.

Wojewoda Warmińsko-Mazurski


Marian Podziewski

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama