REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 2

ZARZĄDZENIE NR 2/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 12 stycznia 2022 r.

w sprawie przeciwdziałania korupcji oraz powołania Zespołu do spraw przeciwdziałania korupcji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 54 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919, 1005 i 1997) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.

Zarządzenie określa:

1) skład, zadania i tryb pracy zespołu do spraw przeciwdziałania korupcji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego;

2) tryb postępowania z informacjami o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji, w tym sposób ich pozyskiwania oraz gromadzenia;

3) sposób postępowania w sytuacji wystąpienia zachowań o znamionach korupcji oraz w sytuacji uzyskania informacji o wystąpieniu takich zachowań w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego oraz w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego;

4) sposób przeprowadzania analizy ryzyka korupcyjnego, prowadzenia wykazu stanowisk objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz prowadzenia profilaktyki antykorupcyjnej w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego;

5) sposób prowadzenia w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego działań związanych z osłoną antykorupcyjną.

§ 2.

Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) Głównym Inspektorze - należy przez to rozumieć Głównego Inspektora Transportu Drogowego;

2) Głównym Inspektoracie - należy przez to rozumieć Główny Inspektorat Transportu Drogowego;

3) kierownictwie - należy przez to rozumieć Głównego Inspektora, Zastępców Głównego Inspektora oraz Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu;

4) osobach zatrudnionych w Głównym Inspektoracie - należy przez to rozumieć pracowników Głównego Inspektoratu oraz podmioty wykonujące zadania na rzecz Głównego Inspektora lub Głównego Inspektoratu na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących lub umów cywilnoprawnych, o ile zostały w umowie zobowiązane do niepodejmowania działań mogących mieć znamiona konfliktu interesów;

5) konflikcie interesów - należy przez to rozumieć podejmowanie przez osobę zatrudnioną w Głównym Inspektoracie rozstrzygnięć lub uczestniczenie w przygotowaniu rozstrzygnięcia, w którym ma ona lub może mieć osobisty interes w sposobie załatwienia sprawy. Do konfliktu dochodzi nie tylko wtedy, gdy osoba zatrudniona w Głównym Inspektoracie w danej sprawie działa w interesie osobistym, lecz także gdy istnieje choćby tylko teoretyczna możliwość, że interes ten przeważy nad troską o dobro publiczne;

6) czynnościach kontrolnych - należy przez to rozumieć wykonywane przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego:

a) czynności kontrolne na drodze,

b) czynności kontrolne działalności gospodarczej przedsiębiorców prowadzone na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162 i 2105), wykonywane przez inspektorów zatrudnionych w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego;

7) korupcji - należy przez to rozumieć korupcję w rozumieniu art. 1 ust. 3a ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1671, 2320 i 2333);

8) zagrożeniu korupcyjnym - należy przez to rozumieć sytuację mogącą powodować lub zwiększać ryzyko wystąpienia korupcji;

9) zachowaniu o znamionach korupcji - należy przez to rozumieć czyn, w stosunku do którego istnieje uzasadnione podejrzenie, że wypełnia znamiona korupcji;

10) osłonie antykorupcyjnej - należy przez to rozumieć zespół działań podejmowanych przez właściwe organy i służby związanych z osłoną najważniejszych przedsięwzięć rządowych, w szczególności procesów komercjalizacyjnych, konsolidacyjnych i zamówień publicznych, z uwzględnieniem środków UE;

11) kierującym komórką organizacyjną - należy przez to rozumieć dyrektorów biur Głównego Inspektoratu, dyrektora Gabinetu Głównego Inspektora, dyrektora Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz naczelników delegatur terenowych;

12) Zastępcy Głównego Inspektora - należy przez to rozumieć Zastępcę Głównego Inspektora, do zakresu zadań którego zgodnie z regulaminem organizacyjnym Głównego Inspektoratu należy nadzór nad komórką organizacyjną realizującą zadania określone w pkt 6 lit. a, a w przypadku wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego Zastępcę Głównego Inspektora sprawującego nadzór nad Biurem Nadzoru Inspekcyjnego;

13) Dyrektorze Generalnym - należy przez to rozumieć Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu;

14) Zespole - należy przez to rozumieć zespół do spraw przeciwdziałania korupcji w Głównym Inspektoracie;

15) Przewodniczącym Zespołu - należy przez to rozumieć przewodniczącego zespołu do spraw przeciwdziałania korupcji w Głównym Inspektoracie.

Rozdział 2

Zespół

§ 3.

W Głównym Inspektoracie powołuje się Zespół w celu rozpatrywania informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji.

§ 4.

Do zadań Zespołu należy:

1) analiza zgłoszonych informacji o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji;

2) określenie sposobu postępowania ze zgłoszoną informacją o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji;

3) prowadzenie rejestru zgłoszonych informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji;

4) tworzenie i opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących procedur antykorupcyjnych;

5) monitorowanie i analizowanie zagrożeń korupcyjnych w Głównym Inspektoracie.

§ 5.

W skład Zespołu wchodzą:

1) Andrzej Sprycha - Przewodniczący Zespołu;

2) Arkadiusz Leśniewski - członek Zespołu;

3) Marek Sarzała - członek Zespołu;

4) Rafał Jakubowski - członek Zespołu;

5) Anna Wieczorek - członek Zespołu;

6) Marta Zaręba - członek Zespołu;

7) Mirosław Półtorak - członek Zespołu;

8) Aleksandra Szymczyk - członek Zespołu;

9) Justyna Ławniczak - członek Zespołu;

10) Bogusław Major - członek Zespołu;

11) Adam Polej - członek Zespołu;

12) Dorota Franus - członek Zespołu;

13) Iwona Eliaszuk - sekretarz Zespołu.

§ 6.

1. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu.

2. Zmiana Przewodniczącego Zespołu wymaga akceptacji Dyrektora Generalnego i Głównego Inspektora.

3. Zastępcę Przewodniczącego Zespołu wybiera Przewodniczący Zespołu w uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym i Głównym Inspektorem spośród członków Zespołu.

4. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:

1) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu;

2) nadzorowanie i kierowanie pracami Zespołu, w tym zlecanie członkom Zespołu wykonania określonych czynności;

3) zatwierdzanie dokumentów opracowywanych w ramach prac Zespołu;

4) koordynacja, w zakresie właściwości Głównego Inspektoratu, realizacji rządowych programów mających na celu przeciwdziałanie korupcji;

5) przyjmowanie zgłoszeń o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji;

6) wstępna weryfikacja zgłoszonych informacji o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji;

7) przedstawianie protokołu z posiedzenia Zespołu Dyrektorowi Generalnemu, a Głównemu Inspektorowi i Zastępcom Głównego Inspektora na żądanie.

5. Zespół obraduje na posiedzeniach.

6. Zespół podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Zespołu.

7. Posiedzenie Zespołu są zwoływane:

1) doraźnie, ale nie rzadziej niż raz w roku, w celu omówienia działań antykorupcyjnych, oraz procedur działających w Głównym Inspektoracie w tym zakresie;

2) niezwłocznie - w związku otrzymaną informacją o możliwości wystąpienia zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji, ale nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia informacji.

8. Zespół może obradować i podejmować decyzje w trybie obiegowym, z użyciem dostępnych środków komunikacji elektronicznej lub na odległość.

9. Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu, powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia Zespołu za pomocą poczty elektronicznej.

10. Z posiedzenia Zespołu sporządzany jest protokół. Protokół podpisuje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu, oraz Sekretarz Zespołu.

§ 7.

Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia Biuro Dyrektora Generalnego.

Rozdział 3

Zgłaszanie i gromadzenie informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji

§ 8.

W celu zapobiegania i eliminowania zagrożeń korupcyjnych lub konfliktu interesów w Głównym Inspektoracie stosuje się następujące zasady:

1) wszelkie sprawy związane z bezpośrednią obsługą kontrahentów, interesariuszy, stron postępowania załatwiane są na właściwych stanowiskach pracy, w pomieszczeniu monitorowanym lub w obecności co najmniej jednej dodatkowej osoby zatrudnionej w Głównym Inspektoracie;

2) działania osób zatrudnionych w Głównym Inspektoracie podlegają weryfikacji przez przełożonego lub innego upoważnionego pracownika;

3) osoba zatrudniona w Głównym Inspektoracie niezwłocznie informuje w formie pisemnej swojego przełożonego o wystąpieniu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052);

4) zakazane jest przyjmowanie przez osoby zatrudnione w Głównym Inspektoracie, w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych lub świadczeniem pracy, wszelkich korzyści majątkowych,

§ 9.

1. Osoba zatrudniona w Głównym Inspektoracie, która:

1) stwierdzi wystąpienie zagrożenia korupcyjnego w Głównym Inspektoracie lub wojewódzkim inspektoracie transportu drogowego;

2) była świadkiem zachowania o znamionach korupcji w Głównym Inspektoracie lub wojewódzkim inspektoracie transportu drogowego;

3) otrzyma informację o wystąpieniu zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji w Głównym Inspektoracie lub wojewódzkim inspektoracie transportu drogowego;

4) w związku z realizacją obowiązków służbowych otrzyma propozycję popełnienia czynu będącego zachowaniem o znamionach korupcji

- ma obowiązek niezwłocznego przekazania Przewodniczącemu Zespołu lub członkowi Zespołu informacji o zaistniałym zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji w formie pisemnej notatki lub wiadomości elektronicznej na adres: antykorupcja@gitd.gov.pl.

2. Osoba, o której mowa w ust. 1 pkt 4, jest ponadto zobowiązana:

1) stanowczo odmówić popełnienia czynu, a następnie poinformować osobę składającą propozycję o niedopuszczalności i bezprawności jej zachowania;

2) niezwłocznie przekazać informację o tej propozycji kierującemu komórką organizacyjną, w której jest zatrudniona;

3) w miarę możliwości zabezpieczyć dowody potwierdzające złożenie propozycji.

3. W przypadku gdy informacja, o której mowa w ust. 1, dotyczy:

1) Zastępcy Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego - jest przekazywana bezpośrednio Głównemu Inspektorowi;

2) Przewodniczącego Zespołu, Zastępcy Przewodniczącego Zespołu, sekretarza Zespołu lub innego członka Zespołu - jest przekazywana bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu;

3) kierującego komórką organizacyjną - jest przekazywana Dyrektorowi Generalnemu i Głównemu Inspektorowi.

4. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wszystkich informacji, w tym informacji anonimowej, bez względu na ich formę i źródło pochodzenia, w szczególności:

1) wpływających za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przez operatora pocztowego;

2) składanych w punkcie podawczym, tj. kancelarii Głównego Inspektoratu lub Sali Obsługi Klienta Głównego Inspektoratu;

3) przekazanych ustnie - bezpośrednio lub telefonicznie.

5. Zakazana jest dyskryminacja osób zgłaszających informację o zaistniałym zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji ze względu na dokonanie zgłoszenia.

§ 10.

1. Ewidencja zgłoszonych informacji o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji jest prowadzona w formie elektronicznej przez sekretarza Zespołu.

2. Dostęp do ewidencji, o której mowa w ust. 1, mają:

1) członkowie Zespołu;

2) kierownictwo.

3. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

1) datę wpływu informacji o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji;

2) krótki opis zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji;

3) informację o działaniach podjętych w Głównym Inspektoracie w związku z otrzymaną informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji;

4) kwoty ewentualnych strat finansowych, jeżeli zostały stwierdzone, oraz kwoty odzyskane w wyniku postępowań dotyczących zgłoszonych naruszeń;

5) określenie wartości strat niematerialnych;

6) wskazanie czy informacja dotyczy zagrożenia korupcyjnego bądź zachowania o znamionach korupcji w Głównym Inspektoracie czy w wojewódzkim inspektoracie transportu drogowego.

Rozdział 4

Postępowanie z informacją o zagrożeniu korupcyjnym i zachowaniu o znamionach korupcji odnoszących się do Głównego Inspektoratu

§ 11.

1. Po dokonaniu wpisu do ewidencji, o której mowa w § 10 ust. 1, Przewodniczący Zespołu informuje drogą elektroniczną sekretarza oraz wszystkich członków Zespołu o zwołaniu posiedzenia, wskazując termin i miejsce posiedzenia.

2. Członek Zespołu jest zobowiązany potwierdzić drogą elektroniczną swoją obecność na planowanym posiedzeniu.

3. Posiedzenie Zespołu jest ważne, jeśli weźmie w nim udział co najmniej 3 członków, w tym Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu.

4. Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu, po wcześniejszym uzgodnieniu z kierującymi komórkami organizacyjnymi Głównego Inspektoratu, może zaprosić inne osoby, jeżeli jest to niezbędne, do wykonywania zadań Zespołu.

§ 12.

Zespół, po analizie informacji o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji, podejmuje uchwałę, w której stwierdza, że:

1) zgłoszenie może stanowić informację o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji, w tym wypadku planuje dalszy sposób postępowania, albo

2) zgłoszenie nie jest informacją o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji, w tym wypadku kończy postępowanie.

§ 13.

W przypadku, gdy zgłoszone naruszenie nosi znamiona przestępstwa, informacja o tożsamości osób zgłaszających oraz osób, których zgłoszenie dotyczy zostaje przekazana właściwym organom.

§ 14.

1. Informację o podjętej uchwale, o której mowa w § 12, Przewodniczący Zespołu przedstawia Dyrektorowi Generalnemu.

2. Dyrektor Generalny może w szczególności:

1) przekazać sprawę właściwemu organowi;

2) po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień przekazać sprawę do rzecznika dyscyplinarnego Głównego Inspektoratu lub rzecznika dyscypliny finansów publicznych lub właściwemu organowi.

3. Dyrektor Generalny informuje Głównego Inspektora o podjętych czynnościach, o których mowa w ust. 2.

§ 15.

Zespół, na podstawie ewidencji, o której mowa w § 10 ust. 1, sporządza roczne sprawozdanie o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji oraz przekazuje je:

1) Głównemu Inspektorowi,

2) Dyrektorowi Generalnemu

- w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, którego sprawozdanie dotyczy.

Rozdział 5

Postępowanie z informacją o zagrożeniu korupcyjnym i zachowaniu o znamionach korupcji, odnoszących się do wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego

§ 16.

1. Przewodniczący Zespołu powiadamia Dyrektora Biura Nadzoru Inspekcyjnego o otrzymaniu informacji, o której mowa w § 9 ust. 1 pkt 1-3.

2. Dyrektor Biura Nadzoru Inspekcyjnego w porozumieniu z Przewodniczącym Zespołu niezwłocznie powiadamia Zastępcę Głównego Inspektora o otrzymaniu informacji o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji, odnoszących się do wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem czynności kontrolnych, oraz dokonują wstępnej oceny okoliczności sprawy.

§ 17.

Zastępca Głównego Inspektora może w szczególności:

1) zawiadomić o sprawie właściwe organy;

2) po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień przekazać sprawę właściwemu organowi.

§ 18.

Zespół sporządza roczne sprawozdanie o informacjach, o których mowa w § 16, w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, którego sprawozdanie dotyczy i przekazuje je Głównemu Inspektorowi oraz Zastępcy Głównego Inspektora.

Rozdział 6

Prowadzenie analizy ryzyka korupcyjnego, wykazu stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz profilaktyki antykorupcyjnej

§ 19.

1. W Głównym Inspektoracie prowadzona jest analiza ryzyka korupcyjnego na zasadach określonych w przepisach regulujących funkcjonowanie kontroli zarządczej w Głównym Inspektoracie. Za realizację tego obowiązku odpowiedzialni są kierujący komórkami organizacyjnymi.

2. Wyniki analizy ryzyka korupcyjnego kierujący komórkami organizacyjnymi przekazują Przewodniczącemu Zespołu.

3. Zespół, na podstawie wyników analizy ryzyka korupcyjnego, sporządza ocenę zagrożeń korupcyjnych w Głównym Inspektoracie, która obejmuje w szczególności:

1) określenie obszarów działalności, w których może pojawić się zagrożenie korupcyjne;

2) identyfikację przyczyn powstawania mechanizmów korupcjogennych w obszarach działalności;

3) określenie obszarów najbardziej zagrożonych korupcją i przyczyn ich powstania;

4) skalę wystąpienia korupcji.

4. Ocena zagrożeń korupcyjnych w Głównym Inspektoracie jest przekazywana do wiadomości:

1) Głównego Inspektora;

2) Dyrektora Generalnego;

3) kierującym komórkami organizacyjnymi.

§ 20.

1. Zespół prowadzi wykaz stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym, zwany dalej "wykazem".

2. Wykaz zawiera, odrębnie dla każdej komórki organizacyjnej, następujące informacje:

1) nazwę stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym;

2) określenie podległości służbowej stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym;

3) opis przykładowego zagrożenia korupcyjnego dla stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym.

3. Kierujący komórką organizacyjną zgłasza do Przewodniczącego Zespołu informację o konieczności aktualizacji informacji zawartych w wykazie, niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmiany.

4. Przewodniczący Zespołu co najmniej raz do roku przekazuje Dyrektorowi Generalnemu przedmiotowy wykaz.

Rozdział 7

Koordynacja działań związanych z osłoną antykorupcyjną

§ 21.

1. Zespół zapewnia koordynację działań związanych z objęciem osłoną antykorupcyjną przedsięwzięć realizowanych przez Główny Inspektorat.

2. Kierujący komórkami organizacyjnymi zgłaszają Głównemu Inspektorowi i Przewodniczącemu Zespołu przedsięwzięcia istotne dla bezpieczeństwa lub interesów ekonomicznych państwa, które powinny zostać objęte osłoną antykorupcyjną.

3. Przewodniczący Zespołu przekazuje zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, właściwym komórkom organizacyjnym, do zaopiniowania. Na podstawie opinii, Przewodniczący Zespołu przedstawia Głównemu Inspektorowi stanowisko w sprawie zasadności objęcia przedsięwzięcia osłoną antykorupcyjną.

Rozdział 8

Pozostałe zadania i obowiązki

§ 22.

1. Komórka właściwa do spraw szkoleń we współpracy z Zespołem oraz innymi komórkami organizacyjnymi, prowadzi w oparciu o przekazane przez Zespół informacje i wskazówki działania w zakresie profilaktyki antykorupcyjnej w Głównym Inspektoracie, polegające w szczególności na organizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w Głównym Inspektoracie oraz opracowywaniu i upowszechnianiu w Głównym Inspektoracie informacji dotyczących, w szczególności:

1) przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów;

2) upowszechnianiu etycznych postaw i zachowań.

2. Biuro Dyrektora Generalnego zapewnia organizację szkoleń w zakresie, o którym mowa w ust. 1, w każdym roku kalendarzowym.

3. Szkolenia, w zakresie o którym mowa w ust. 1, w każdym roku kalendarzowym dla osób zatrudnionych w Głównym Inspektoracie na stanowiskach inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego oraz dla wyznaczonych pracowników wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego organizuje Biuro Nadzoru Inspekcyjnego.

4. Biuro Dyrektora Generalnego i Biuro Nadzoru Inspekcyjnego organizują szkolenia w zakresie, o którym mowa w ust. 1, w taki sposób, aby każdy pracownik uczestniczył w tych szkoleniach nie rzadziej niż raz na cztery lata.

§ 23.

Komórka właściwa do spraw szkoleń w oparciu o wskazówki Zespołu umieszcza w miejscu dostępnym dla wszystkich osób zatrudnionych w Głównym Inspektoracie, materiały edukacyjne związane z:

1) polityką antykorupcyjną,

2) przeciwdziałaniem korupcji i konfliktowi interesów,

3) szerzeniem postaw etycznych

- informując o tym osoby zatrudnione w Głównym Inspektoracie za pomocą poczty elektronicznej.

Rozdział 9

Przepisy końcowe

§ 24.

1. Znosi się Zespół w celu rozpatrywania informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji powołany zarządzeniem nr 21/2020 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 23 czerwca 2020 r. w sprawie przeciwdziałania korupcji oraz powołania Zespołu do spraw przeciwdziałania korupcji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD poz. 23 i 52).

2. Traci moc zarządzenie nr 21/2020 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 23 czerwca 2020 r. w sprawie przeciwdziałania korupcji oraz powołania Zespołu do spraw przeciwdziałania korupcji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD poz. 23 i 52).

§ 25.

Pierwsze posiedzenie Zespołu zwołuje jego Przewodniczący, w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.

§ 26.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA