REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 16
ZARZĄDZENIE NR 16
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 26 września 2025 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Na podstawie § 5 statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 5 Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 lutego 2017 r. w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Dz. Urz. Min. Inf. i Bud. poz. 6, Dz. Urz. Min. Inf. z 2018 r. poz. 51 oraz z 2025 r. poz. 25) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w § 4 w ust. 2:
a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Departament Planowania i Projektów UE (DPP);”,
b) po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„6a) Biuro Finansowe (BF);”,
c) pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) Departament Prawny (DP);”,
d) pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) Biuro Organizacji i Zarządzania (BOZ);”;
2) w § 11:
a) w ust. 4 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) udzielają urlopów i zwolnień od pracy podległych pracowników;”,
b) w ust. 5 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) akceptują wnioski urlopowe i zwolnienia od pracy podległych pracowników;”;
3) w § 13 w ust. 2 w pkt 13 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu:
„14) współpracę z zagranicznymi administracjami drogowymi oraz międzynarodowymi organizacjami drogowymi.”;
4) w § 15:
a) w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) przygotowanie, zabezpieczenie i realizacja przedsięwzięć z zakresu obronności i bezpieczeństwa państwa, zarządzania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej;”,
b) w ust. 3 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) Kierownik Punktu Kontaktowego HNS, który działa w zakresie wskazanym w Instrukcji Punktu Kontaktowego HNS GDDKiA.”;
5) § 17 otrzymuje brzmienie:
„§ 17. 1. Celem funkcjonowania Departamentu Planowania i Projektów UE (DPP) jest w szczególności:
1) planowanie i zarządzanie limitami środków finansowych, w perspektywie rocznej i wieloletniej, w podziale na poszczególne źródła finansowania z wyłączeniem wydatków bieżących centrali, w perspektywie rocznej, w rozdziale 60012, o którym mowa w załączniku nr 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 513, z późn. zm.1)), zwanego dalej „rozporządzeniem MF”;
2) monitoring stanu zaangażowania oraz wykorzystania środków finansowych dla zadań realizowanych przez GDDKiA, w perspektywie rocznej i wieloletniej;
3) uzyskiwanie dofinansowania dla zadań inwestycyjnych;
4) zapewnienie zgodności wydatków, ponoszonych w związku z realizacją zadań inwestycyjnych, z warunkami przyznanego dofinansowania i uzyskaniem refundacji.
2. Departament odpowiada za:
1) koordynację planowania finansowego GDDKiA, w układzie paragrafowym, asortymentowym i budżetu zadaniowego;
2) zarządzanie, dostępnymi dla GDDKiA, źródłami finansowania i limitami wydatków z uwzględnieniem środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego;
3) koordynację przygotowywania do uzgodnienia programów inwestycji lub aneksów do tych programów dla strategicznych zadań inwestycyjnych;
4) koordynację procesu rozliczeń zadań inwestycyjnych zakończonych w danym roku;
5) monitoring finansowy zadań inwestycyjnych GDDKiA, w tym opracowywanie sprawozdań w zakresie realizacji wydatków GDDKiA;
6) uzyskiwanie dofinansowania dla zadań inwestycyjnych;
7) bieżący nadzór nad realizacją i rozliczaniem zawartych umów o dofinansowanie.”;
6) po § 17 dodaje się § 17a w brzmieniu:
„§ 17a. 1. Celem funkcjonowania Biura Finansowego (BF) jest w szczególności:
1) zapewnienie obsługi ekonomiczno-finansowej GDDKiA;
2) planowanie i zarządzanie rocznym limitem środków finansowych, dotyczących. wydatków bieżących centrali, w rozdziale 60012, o którym mowa w załączniku nr 2 rozporządzenia MF.
2. Biuro odpowiada za:
1) koordynację obsługi ekonomiczno-finansowej GDDKiA;
2) prowadzenie ksiąg rachunkowych;
3) obsługę kasową i bankową;
4) sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz finansowych;
5) prowadzenie ewidencji księgowej operacji gospodarczych w centrali;
6) kontrolę finansową zaciąganych zobowiązań w centrali;
7) obsługę pracowników centrali w zakresie naliczania i wypłaty wynagrodzeń wraz ze sporządzeniem stosownej dokumentacji;
8) opracowanie planu dochodów budżetowych.”;
7) w § 18:
a) w ust. 1 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Celem funkcjonowania Departamentu Prawnego (DP) jest w szczególności:”,
b) w ust. 2 po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
„4a) opracowywanie stanowisk dla komórek organizacyjnych centrali w obszarze procedur udzielania zamówień publicznych;”;
8) w § 19 w ust. 2:
a) uchyla się pkt 6,
b) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) monitoring realizacji zadania Generalnego Dyrektora na rzecz ochrony zabytków drogownictwa.”;
9) w § 21:
a) w ust. 1:
- wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Celem funkcjonowania Biura Organizacji i Zarządzania (BOZ) jest w szczególności:”,
- pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) obsługa Dyrektora Generalnego w zakresie realizacji czynności z zakresu prawa pracy, wobec osób zatrudnionych w urzędzie oraz realizacja polityki personalnej, w tym organizacja procesu zarządzania zasobami ludzkimi;”,
b) w ust. 2:
- pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) kształtowanie i realizację polityki personalnej w GDDKiA z uwzględnieniem planu funduszu wynagrodzeń opracowanego we współpracy z komórką właściwą do spraw zapewnienia obsługi finansowo-księgowej w centrali;”,
- pkt 11 i 12 otrzymują brzmienie:
„11) monitoring i koordynację gospodarowania, w tym realizację inwestycji lub remontów, nieruchomościami i obiektami administracyjnymi GDDKiA, stanowiącymi siedziby oddziałów lub rejonów a także obiektami socjalnymi lub ośrodkami szkolno-konferencyjnymi;
12) inicjowanie i koordynację działań służących poprawie efektywności energetycznej, w rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2025 r. poz. 711), budynków administracyjnych GDDKiA stanowiących siedziby: oddziałów, rejonów, obiektów socjalnych oraz ośrodków szkolno-konferencyjnych;”,
- w pkt 14 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 15 i 16 w brzmieniu:
„15) koordynację spraw związanych ze sposobem zarządzania i administrowania ośrodkami socjalnymi GDDKiA;
16) koordynację zadań z zakresu sposobu korzystania ze środowiska w tym gromadzenia danych do bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami a także do Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami.”;
10) w § 22:
a) w ust. 1 pkt 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2) nadzór oraz dbanie o prawidłowe opracowywanie dokumentacji środowiskowej i badań archeologicznych;
3) nadzór nad prawidłowym stosowaniem rozwiązań technicznych w zakresie ochrony środowiska.”,
b) w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) weryfikację i uzgadnianie:
a) kart informacyjnych przedsięwzięcia i raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko stanowiących załącznik do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
b) raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wykonanych do powtórnej oceny oddziaływania na środowisko na etapie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;”.
§ 2.
§ 3.
P.O. GENERALNY DYREKTOR
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Paweł Woźniak
1) Zmiany niniejszego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz.U. z 2022 r. poz. 1571 i 2045, z 2023 r. poz. 1347, z 2024 r. poz. 1096 i 1872 oraz z 2025 r. poz. 550 i 1241)
- Data ogłoszenia: 2025-09-26
- Data wejścia w życie: 2025-09-27
- Data obowiązywania: 2025-09-27
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA