REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 3
ZARZĄDZENIE NR 3
PREZESA URZĘDU PATENTOWEGO
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie organizacji stałego dyżuru w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej
Na podstawie art. 263 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1170) w związku z art. 27 ust.1 pkt 7 ustawy z dnia 11 marca 2022 r o obronie Ojczyzny (Dz. U. z 2025 r. poz. 825, 1014 i 1080) art. 12 ust.1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2023 poz.122 oraz z 2024 r. poz. 834, 1222, 1473, 1572 i 1907) i § 8 ust. 5 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2025 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. z 2025 r. poz. 355) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. Mając na uwadze przepisy zarządzenia Nr 11 Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 27 czerwca 2025 r. w sprawie organizacji systemu stałych dyżurów (Dz. Urz. MRiT z 2025 r. poz. 12 i 28), w celu zapewnienia ciągłości przyjmowania oraz przekazywania decyzji (komunikatów, informacji, poleceń) dotyczących zmiany stanu gotowości obronnej państwa oraz uruchamiania zadań operacyjnych ujętych w planach operacyjnych a także zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w warunkach wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, zwanym dalej „Urzędem” tworzy się Stały Dyżur.
2. Stały Dyżur w Urzędzie składa się z Zespołu Stałego Dyżuru, zwanego dalej „Zespołem” oraz dyżuru pełnionego w sekretariatach komórek organizacyjnych Urzędu, zwanych dalej „Sekretariatami”.
3. Polecenie uruchomienia albo zakończenia funkcjonowania Stałego Dyżuru wydaje Prezes Urzędu po uzyskaniu właściwej decyzji ministra nadzorującego Urząd.
§ 2.
1. Za organizację i funkcjonowanie Stałego Dyżuru oraz kierowanie jego działalnością odpowiada Dyrektor Generalny Urzędu. Dyrektor Generalny Urzędu uzgadnia z Prezesem Urzędu istotne decyzje oraz przekazuje mu istotne informacje dotyczące funkcjonowania, organizacji i kierowania Stałym Dyżurem.
2. Organizacja i funkcjonowanie Stałego Dyżuru obejmują w szczególności:
1) wyznaczenie - w porozumieniu z kierownikami komórek organizacyjnych Urzędu - pracowników do Zespołu i Sekretariatów;
2) uwzględnienie zadań Stałego Dyżuru w regulaminach komórek organizacyjnych Urzędu i kartach pracy;
3) wskazanie i przygotowanie miejsc pełnienia Stałego Dyżuru oraz ich wyposażenie w niezbędny sprzęt zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 2 zarządzenia Nr 11 Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 27 czerwca 2025 r. w sprawie organizacji systemu stałych dyżurów w szczególności w środki łączności, sprzęt RTV, sprzęt informatyczny z pocztą elektroniczną, informacji niejawnych, socjalnobytowy (odpoczynku, przygotowania i spożywania posiłków oraz higieny osobistej);
4) sporządzenie odpowiedniej dokumentacji Stałego Dyżuru;
5) przeszkolenie teoretyczne i praktyczne Stałego Dyżuru oraz doskonalenie nabytych umiejętności.
3. Obsadę Zespołu zapewniają komórki organizacyjne Urzędu, w składzie:
1) Wieloosobowe Stanowisko Pracy do Spraw Audytu Wewnętrznego i Kontroli - 1 pracownik;
2) Departament Informatyki - 4 pracowników;
3) Departament Zgłoszeń - 2 pracowników;
4) Departament Cyfryzacji - 2 pracowników;
5) Departament Rejestrów - 2 pracowników;
6) Departament Informacji o Ochronie Własności Intelektualnej - 2 pracowników;
7) Biuro Dyrektora Generalnego - 2 pracowników;
8) Biuro Finansowo-Księgowe - 2 pracowników;
9) Biuro Administracyjno-Gospodarcze - 2 pracowników;
10) Wydział Ochrony Informacji Niejawnych - 3 pracowników.
4. Obsadę Sekretariatów zapewniają kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu.
5. Do Zespołu nie wyznacza się pracowników posiadających przydziały mobilizacyjne do Sił Zbrojnych RP oraz wyznaczonych do realizacji innych zadań w ramach obowiązku obrony w Urzędzie, w tym zadań operacyjnych oraz pełniących służbę w Wojskach Obrony Terytorialnej.
§ 3.
1. Zespół pełni dyżur w zależności od potrzeb, w systemie dwuzmianowym lub trzyzmianowym, w formie całodobowej służby dyżurnej w pomieszczeniu pracy Nr 501, użytkowanym przez Wydział do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Dyżur Sekretariatów, pełniony w godzinach pracy, organizują kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu. O innym trybie dyżuru Sekretariatów decyduje Dyrektor Generalny Urzędu.
3. W stanie stałej gotowości obronnej państwa, w celu realizacji zadań szkoleniowych, Prezes Urzędu może podjąć decyzję o uruchomieniu lub zakończeniu funkcjonowania stałego dyżuru Urzędu.
§ 4.
1. Funkcjonowanie Stałego Dyżuru określa „Instrukcja Stałego Dyżuru Urzędu Patentowego RP”.
2. Za opracowanie i aktualizację dokumentacji, o której mowa w ust. 1, odpowiada Wydział do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
3. Dokumentację Sekretariatów oraz obieg informacji w komórkach organizacyjnych Urzędu określają kierownicy tych komórek.
§ 5.
Szkolenia i treningi zespołu Stałego Dyżuru przeprowadza Wydział do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§ 6.
1. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu, w terminie 5 dni roboczych od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia, przekażą do Wydziału do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych pisemne wykazy pracowników, o których mowa w § 2 ust. 3 oraz numery telefonów i adresy poczty elektronicznej Sekretariatów.
2. W przypadku wystąpienia zmian w obsadzie Zespołu, kierownik komórki organizacyjnej Urzędu jest zobowiązany, nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia wystąpienia zmiany, do pisemnego powiadomienia Wydziału do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§ 7.
Traci moc zarządzenie Nr 10 Prezesa Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 października 2020 roku w sprawie utworzenia i organizacji systemu stałego dyżuru w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia podpisania.
Prezes Urzędu Patentowego
Rzeczypospolitej Polskiej
(Ewa Skrzydło-Tefelska)
- Data ogłoszenia: 2025-10-30
- Data wejścia w życie: 2025-10-30
- Data obowiązywania: 2025-10-30
- Z mocą od: 2025-10-30
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA
