REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 48
ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI1)
z dnia 18 września 2025 r.
w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Młodzieżowej
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2025 r. poz. 780) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Rada jest organem pomocniczym Ministra Edukacji.
§ 2.
1) wspieranie Ministra Edukacji w realizacji działań, o których mowa w § 2 zarządzenia nr 4 Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2025 r. w sprawie koordynowania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania działań z zakresu polityki młodzieżowej (M.P. poz. 208);
2) współtworzenie, konsultowanie i monitorowanie wdrażania Krajowej Strategii Młodzieżowej, w tym formułowanie rekomendacji zmian wynikających z ewaluacji i analiz wdrożeniowych;
3) identyfikacja kluczowych wyzwań i potrzeb młodzieży oraz obszarów wymagających koordynacji lub interwencji;
4) wspieranie Ministra Edukacji w prowadzeniu efektywnej współpracy międzyresortowej, międzyinstytucjonalnej oraz międzynarodowej na rzecz młodzieży poprzez wymianę informacji, dobrych praktyk i koordynację podejmowanych działań skierowanych do młodzieży, w tym budowanie synergii między istniejącymi programami i inicjatywami;
5) inicjowanie i wspieranie badań, analiz oraz innowacyjnych rozwiązań dotyczących sytuacji młodzieży, skuteczności polityk publicznych oraz nowych trendów społecznych;
6) tworzenie przestrzeni dialogu i współpracy między młodzieżą, instytucjami realizującymi zadania w ramach polityki młodzieżowej i organizacjami pozarządowymi, w tym organizowanie debat, forów i wydarzeń tematycznych.
§ 3.
1) przewodniczący – Minister Edukacji albo osoba przez niego wyznaczona;
2) zastępca przewodniczącego - osoba wyznaczona przez przewodniczącego;
3) sekretarz Rady – przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Edukacji Narodowej właściwej do spraw koordynowania działań z zakresu polityki młodzieżowej;
4) członkowie:
a) po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej w urzędzie obsługującym danego ministra, wyznaczonym przez:
- ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa,
- ministra właściwego do spraw informatyzacji,
- ministra właściwego do spraw klimatu,
- ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
- ministra właściwego do spraw kultury fizycznej,
- ministra właściwego do spraw pracy,
- ministra właściwego do spraw rozwoju wsi,
- ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,
- ministra właściwego do spraw zdrowia,
b) dwóch przedstawicieli Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw społeczeństwa obywatelskiego, pożytku publicznego i problematyki równości,
c) po jednym przedstawicielu:
- Rzecznika Praw Dziecka,
- Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego,
- Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji,
- Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza,
- Związku Miast Polskich,
- Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej,
d) po jednym przedstawicielu organizacji harcerskich:
- Stowarzyszenia Harcerskiego,
- Związku Harcerstwa Polskiego,
- Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej,
e) po jednym przedstawicielu ogólnopolskich organizacji aktywnie działających w obszarze polityki młodzieżowej:
- Fundacji "Civis Polonus",
- Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę,
- Fundacji Growspace,
- Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych,
- Fundacji Laboratorium Badań i Działań Społecznych ”SocLab”,
- Fundacji Sempre a Frente,
- Fundacji Varia Posnania,
- Krajowej Koalicji na rzecz Pracy z Młodzieżą,
- Polskiej Rady Organizacji Młodzieżowych,
- Stowarzyszenia Europe 4 Youth,
- Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn,
- Stowarzyszenia Precedens,
- Związku Młodzieży Wiejskiej.
2. W przypadku złożenia przez członka Rady rezygnacji lub wystąpienia innych przyczyn uniemożliwiających udział członka Rady w jej pracach, odpowiedni podmiot wyznacza nowego przedstawiciela.
§ 4.
§ 5.
1) zwołuje posiedzenia Rady oraz im przewodniczy;
2) ustala termin i porządek obrad posiedzenia Rady z uwzględnieniem propozycji zgłoszonych przez pozostałych członków Rady;
3) rozstrzyga kwestie sporne powstałe w toku prac Rady;
4) zleca sporządzenie ekspertyz, opinii, analiz oraz raportów na potrzeby prac Rady;
5) podejmuje inne działania mające na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania i efektywności prac Rady.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Rady.
§ 6.
2. Posiedzenia Rady mogą odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:
1) transmisję obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku.
3. Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia Rady wraz z projektem porządku obrad uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
§ 7.
2. Protokół z posiedzenia Rady podpisuje przewodniczący Rady.
3. Podpisany protokół jest przekazywany do wiadomości członkom Rady.
§ 8.
2. Przewodniczący Rady określa skład i zakres zadań grupy roboczej.
3. Przewodniczący Rady wyznacza przewodniczącego grupy roboczej spośród członków tej grupy.
4. Przewodniczący grupy roboczej określa terminy spotkań grupy roboczej oraz kieruje jej pracami.
5. Spotkania grupy roboczej mogą odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:
1) transmisję spotkania w czasie rzeczywistym;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy spotkania mogą wypowiadać się w jego toku.
6. Przewodniczący grupy roboczej przedstawia Radzie wyniki pracy grupy.
§ 9.
2. Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.
3. Członkom Rady, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4 lit. d i e, zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Rady, przysługuje zwrot kosztów przejazdu na terenie kraju związanych z uczestnictwem w posiedzeniu Rady.
4. Zwrot kosztów przejazdu, o którym mowa w ust. 3, następuje na podstawie wniosku, złożonego w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Rady. Do wniosku dołącza się dokument potwierdzający poniesione wydatki, w szczególności rachunek, fakturę lub bilet, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - oświadczenie o wysokości poniesionych kosztów przejazdu samochodem wskazanych we wniosku.
5. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 10.
§ 11.
Minister Edukacji: B. Nowacka
1) Minister Edukacji kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji (Dz. U. poz. 2717).
Załącznik do zarządzenia Ministra Edukacji
z dnia 18 września 2025 r.
(Dz. Urz. ME poz. 48)
WNIOSEK O ZWROT KOSZTÓW PRZEJAZDU
- Data ogłoszenia: 2025-09-18
- Data wejścia w życie: 2025-09-19
- Data obowiązywania: 2025-09-19
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA