REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 54
ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI
z dnia 8 października 2025 r.
w sprawie powołania Rady do spraw Równego Traktowania
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2025 r. poz. 780) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Rada jest organem pomocniczym Ministra Edukacji, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2.
1) analizowanie sytuacji poszczególnych grup uczestników systemu oświaty oraz podmiotów systemu oświaty w kwestii równego traktowania;
2) identyfikowanie dziedzin wymagających podjęcia działań w zakresie polityk równościowych i przeciwdziałania dyskryminacji w obszarze oświaty i wychowania;
3) wspieranie Ministra w zakresie realizacji zadań wynikających z Krajowego Programu Działań na rzecz Równego Traktowania na lata 2022-2030 przyjętego uchwałą nr 113 Rady Ministrów z dnia 24 maja 2022 r. w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Działań na rzecz Równego Traktowania na lata 2022-2030 (M.P. poz. 640);
4) opiniowanie dokumentów dotyczących działań Ministra w zakresie równego traktowania;
5) realizowanie innych zadań zleconych przez Ministra.
2. Rada, w celu właściwej realizacji powierzonych jej zadań, może współpracować z jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi, a także z organami jednostek samorządu terytorialnego, państwowymi osobami prawnymi, osobami prawnymi z udziałem Skarbu Państwa i organizacjami pozarządowymi.
§ 3.
1) przewodniczący - Minister albo osoba przez niego wyznaczona;
2) zastępca przewodniczącego - osoba wyznaczona przez przewodniczącego;
3) Koordynator do spraw Równego Traktowania w Ministerstwie Edukacji Narodowej;
4) członkowie:
a) Dorota Bąbiak-Kowalska,
b) Michał Bomastyk,
c) Konrad Ciesiołkiewicz,
d) Iwona Chmura-Rutkowska,
e) Magdalena Dropek,
f) Anna Duniewicz,
g) Aleksandra Gasztold,
h) Eliza Gaust,
i) Oktawia Gorzeńska,
j) Mikołaj Julian Herbst,
k) Agata Kobylińska,
l) Łukasz Korzeniowski,
m) Anna Maj-Wydra,
n) Marta Mazurek,
o) Elżbieta Mirga-Wójtowicz,
p) Cezary Obracht-Prondzyński,
r) Zuzanna Radzik,
s) Katarzyna Sztop-Rutkowska,
t) Marcin Skrabka,
u) Przemysław Sadura,
v) Tomasz Słupik,
w) Piotr Sieńko,
x) Robert Szuchta,
y) Agata Teutsch.
2. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby zajmujące się tematyką związaną z pracami Rady.
§ 4.
1) zwołuje posiedzenia Rady oraz im przewodniczy;
2) ustala termin i porządek obrad posiedzenia Rady z uwzględnieniem propozycji zgłoszonych przez pozostałych członków Rady;
3) rozstrzyga kwestie sporne powstałe w toku prac Rady;
4) zleca sporządzenie ekspertyz, opinii, analiz oraz raportów na potrzeby prac Rady;
5) podejmuje inne działania mające na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania i efektywności prac Rady.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Rady. W przypadku równoczesnej nieobecności przewodniczącego oraz zastępcy przewodniczącego Rady, zadania przewodniczącego Rady wykonuje członek Rady wskazany przez przewodniczącego.
§ 5.
2. Posiedzenia Rady mogą odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:
1) transmisję obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku.
3. Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia Rady wraz z projektem porządku obrad uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
§ 6.
2. Członkom Rady, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Rady, przysługuje zwrot kosztów przejazdu na terenie kraju związanych z uczestnictwem w posiedzeniu Rady, na zasadach przyjętych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2190) oraz w wewnętrznych regulacjach obowiązujących w urzędzie obsługującym Ministra.
3. Zwrot kosztów przejazdu, o którym mowa w ust. 2, następuje na podstawie wniosku złożonego do Biura Ministra w Ministerstwie Edukacji Narodowej w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Rady. Do wniosku dołącza się dokument potwierdzający poniesione wydatki, w szczególności rachunek, fakturę lub bilet, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - oświadczenie o wysokości poniesionych kosztów przejazdu samochodem, zawartych we wniosku.
4. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 3, Biuro Ministra w Ministerstwie Edukacji Narodowej udostępnia członkom Rady, którzy ponieśli koszty, o których mowa w ust. 2.
5. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z części 30 budżetu państwa - Oświata i wychowanie, będącej w dyspozycji Ministra.
§ 7.
§ 8.
§ 9.
Minister Edukacji: B. Nowacka
- Data ogłoszenia: 2025-10-10
- Data wejścia w życie: 2025-10-11
- Data obowiązywania: 2025-10-11
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA