REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 54

ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI

z dnia 8 października 2025 r.

w sprawie powołania Rady do spraw Równego Traktowania

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2025 r. poz. 780) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Radę do spraw Równego Traktowania, zwaną dalej „Radą”.

2. Rada jest organem pomocniczym Ministra Edukacji, zwanego dalej „Ministrem”.

§ 2.

1. Do zadań Rady należy:

1) analizowanie sytuacji poszczególnych grup uczestników systemu oświaty oraz podmiotów systemu oświaty w kwestii równego traktowania;

2) identyfikowanie dziedzin wymagających podjęcia działań w zakresie polityk równościowych i przeciwdziałania dyskryminacji w obszarze oświaty i wychowania;

3) wspieranie Ministra w zakresie realizacji zadań wynikających z Krajowego Programu Działań na rzecz Równego Traktowania na lata 2022-2030 przyjętego uchwałą nr 113 Rady Ministrów z dnia 24 maja 2022 r. w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Działań na rzecz Równego Traktowania na lata 2022-2030 (M.P. poz. 640);

4) opiniowanie dokumentów dotyczących działań Ministra w zakresie równego traktowania;

5) realizowanie innych zadań zleconych przez Ministra.

2. Rada, w celu właściwej realizacji powierzonych jej zadań, może współpracować z jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi, a także z organami jednostek samorządu terytorialnego, państwowymi osobami prawnymi, osobami prawnymi z udziałem Skarbu Państwa i organizacjami pozarządowymi.

§ 3.

1. W skład Rady wchodzą:

1) przewodniczący - Minister albo osoba przez niego wyznaczona;

2) zastępca przewodniczącego - osoba wyznaczona przez przewodniczącego;

3) Koordynator do spraw Równego Traktowania w Ministerstwie Edukacji Narodowej;

4) członkowie:

a) Dorota Bąbiak-Kowalska,

b) Michał Bomastyk,

c) Konrad Ciesiołkiewicz,

d) Iwona Chmura-Rutkowska,

e) Magdalena Dropek,

f) Anna Duniewicz,

g) Aleksandra Gasztold,

h) Eliza Gaust,

i) Oktawia Gorzeńska,

j) Mikołaj Julian Herbst,

k) Agata Kobylińska,

l) Łukasz Korzeniowski,

m) Anna Maj-Wydra,

n) Marta Mazurek,

o) Elżbieta Mirga-Wójtowicz,

p) Cezary Obracht-Prondzyński,

r) Zuzanna Radzik,

s) Katarzyna Sztop-Rutkowska,

t) Marcin Skrabka,

u) Przemysław Sadura,

v) Tomasz Słupik,

w) Piotr Sieńko,

x) Robert Szuchta,

y) Agata Teutsch.

2. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby zajmujące się tematyką związaną z pracami Rady.

§ 4.

1. Przewodniczący Rady:

1) zwołuje posiedzenia Rady oraz im przewodniczy;

2) ustala termin i porządek obrad posiedzenia Rady z uwzględnieniem propozycji zgłoszonych przez pozostałych członków Rady;

3) rozstrzyga kwestie sporne powstałe w toku prac Rady;

4) zleca sporządzenie ekspertyz, opinii, analiz oraz raportów na potrzeby prac Rady;

5) podejmuje inne działania mające na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania i efektywności prac Rady.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Rady. W przypadku równoczesnej nieobecności przewodniczącego oraz zastępcy przewodniczącego Rady, zadania przewodniczącego Rady wykonuje członek Rady wskazany przez przewodniczącego.

§ 5.

1. Rada obraduje na posiedzeniach plenarnych przynajmniej dwa razy w roku.

2. Posiedzenia Rady mogą odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:

1) transmisję obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku.

3. Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia Rady wraz z projektem porządku obrad uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.

§ 6.

1. Członkowie Rady oraz osoby zaproszone, o których mowa w § 3 ust. 2, pełnią swoje funkcje społecznie, a ich udział w pracach Rady jest nieodpłatny.

2. Członkom Rady, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Rady, przysługuje zwrot kosztów przejazdu na terenie kraju związanych z uczestnictwem w posiedzeniu Rady, na zasadach przyjętych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2190) oraz w wewnętrznych regulacjach obowiązujących w urzędzie obsługującym Ministra.

3. Zwrot kosztów przejazdu, o którym mowa w ust. 2, następuje na podstawie wniosku złożonego do Biura Ministra w Ministerstwie Edukacji Narodowej w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Rady. Do wniosku dołącza się dokument potwierdzający poniesione wydatki, w szczególności rachunek, fakturę lub bilet, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - oświadczenie o wysokości poniesionych kosztów przejazdu samochodem, zawartych we wniosku.

4. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 3, Biuro Ministra w Ministerstwie Edukacji Narodowej udostępnia członkom Rady, którzy ponieśli koszty, o których mowa w ust. 2.

5. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z części 30 budżetu państwa - Oświata i wychowanie, będącej w dyspozycji Ministra.

§ 7.

Komórki organizacyjne Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane w zakresie realizowanych przez nie zadań współpracują z Radą w realizacji jej zadań, w szczególności udostępniają jej niezbędne informacje.

§ 8.

Obsługę administracyjno-biurową Rady zapewnia Biuro Ministra w Ministerstwie Edukacji Narodowej.

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Edukacji: B. Nowacka

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-10-10
  • Data wejścia w życie: 2025-10-11
  • Data obowiązywania: 2025-10-11
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA